کد خبر 1523625
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
جینا

وزیر بازرگانی آمریکا پس از سفر به چین به رسانه ها گفت که کاسه صبر شرکت های آمریکایی لبریز شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز گزارش داد که "جینا رایموندو" پیشتر در چین گفته بود که کسب و کارهای آمریکایی برای برقراری روابط تجاری با چین تمایل فراوانی دارند و گر چه برخی از اقدام های دولت چین مثبت بوده، با این حال لازم است که این سخنان در عمل اجرا شوند.

رایموندو به شبکه خبری آمریکایی سی بی اس گفت: چین (فعالیت شرکت های آمریکایی) را دشوارتر کرده است. من واضح به چینی ها گفتم که کاسه صبر شرکت های آمریکایی لبریز شده و لازم است که محیط اقتصادی قابل پیش بینی و عرصه فعالیت برابری در اختیار داشته باشند. امیدواریم که چین به این پیام توجه کند تا روابط بازرگانی دو جانبه رو به رشد و با ثبات باشد.

وزیر بازرگانی آمریکا افزود که شرکت های آمریکایی با چالش های جدیدی مواجهند که از جمله آنها جریمه های گزاف بی دلیل، یورش به کسب و کارها و تغییر قوانین ضد جاسوسی است.

این وزیر آمریکایی به سی ان ان نیز گفت که در جریان دیدارهای اخیر به مقام های چینی اطلاع داده که پیش از سفر، ایمیلش هک شده بود.

وی افزود: چینی ها اشاره کردند که اطلاعی از این موضوع نداشته اند و عمدی نبوده است. با این حال فکر می کنم که مهم بود تا این موضوع را مطرح کرده و آنان را آگاه کنم که با چنین اقدام هایی اعتماد سازی دشوار است.

وی در ادامه مصاحبه با سی بی اس افزود: بحثی در این نیست که روند رشد اقتصادی چین در حال کند شدن است و قطعاً با چالش های مهمی در بخش مسکن مواجهند.

رایموندو ادامه داد که اقتصاد چین هنگامی که شفاف تر و بازار محور بود، عملکرد بهتری داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    زنیکه آمریکایی پدرسوخته همه جور مانعی برای شرکت های چینی ایجاد میکنه (مثل هوواوی و تیک تاک ) اونوقت دوقورت و نیمش باقیه آمریکایی ها تو ژن شون پدرسوختگی حک شده.
  • عمیر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 8
    آمریکا کشور صلح امنیت و دوستی ❤️🇺🇲❤️🇺🇲❤️
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      مستبد ترین کشور دنیا... الکی بهش دلتون رو خوش نکنید .... خود مردمش هم افتادن به جون هم....
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      6 0
      صلح و دوستی هیروشیما، ویتنام، عراق، افغانستان، سوریه و...
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    مسخره است ... آمریکا چین رو توی تکنولوژی های نو تحریم می‌کنه و از اینور میخواد چین بیشتر بهش سواری بده... پر رو ترین کشور دنیا که هنوز فکر می‌کنه دوران برده داریه
  • حمید IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    دوستی با چین و روسیه خوبه که نه جنگنده سوخو ۳۵بهمون دادن (البته بعد گرفتنه اونهمه پهپاد مهاجر)ونه قرار داد۲۵سالرو اجرایی کردن(قرار دادی که نفت ایرانو نصف قیمت با یوان به چین میدهد)امریکا حداقل به متحدینش همچی میده مردیم اینقدر وعد بخوردمون دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس