آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران سطح ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی را کاهش داده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود ادعاهایی را درباره موضوع هسته‌ای ایران مطرح کرد.

به گزارش مشرق، گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته‌ای ایران، می‎گوید که این کشور غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش داده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، در گزارش آژانس، ادعا شده که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم (۲۶۸ پوند) اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد داشته که رشد بسیار کندتری در مقایسه با شمارش‌های قبلی دارد.

بر اساس گزارش آژانس، در ماه می‌ ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران کمی بیش از ۱۱۴ کیلوگرم (۲۵۰ پوند) بود؛ این میزان در ماه فوریه ۸۷.۵ کیلوگرم (۱۹۲ پوند) بوده است.

آژانس ضمن این ادعا که ایران به نقض محدودیت‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای خود بر اساس توافق ۲۰۱۵ ادامه می‌دهد، گفته است که از عدم پیشرفت در موضوع دوربین‌های نظارتی در ایران ابراز تاسف می‌کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به تازگی با تاکید بر اینکه ما تاکنون اجازه نداده‌ایم حقی از کشور ضایع شود و قانون اقدام راهبردی به‌طور کامل و دقیق در حال اجرا شدن است، گفت: رابطه ایران و آژانس یک رابطه دارای فراز و نشیب است که در نهایت به سمت حل موضوع‌ها در حال حرکت هستیم.

«کمالوندی» با اشاره به اینکه موضوع‌های مطرح شده به‌نحوی نیستند که نتوان آن‌ها را حل کرد، اظهار کرد: به نظر من اصلا موضوع غیر قابل حل نداریم، منتهی این باید در بستر خود به‌ویژه سیاسی قرار بگیرد و ما با صبر و حوصله و دقت جلو برویم؛ فضای خوب سیاسی برای حل موضوع‌های فنی بسیار موثر است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    تا الان فکر میکردم امریکاعربستان وهابی نجس و غرب با نظام ما مشکل داره نگو مشکل با مردمه بدبخته دولت از تحریما معاف شده چون پشت پرده توافق کرده مملکتو بفروشید حداقل ماهم از شر یه مشت خائن خلاص بشیم لعنت به مسئول خان شما به خون شهید سلیمانی هم رحم نکردید
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    عوض اینکه غنی سازی بره تا نود درصد کمش هم کردن اخه کدوم تحریمی لغو شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس