شورای حکام

منابع دیپلماتیک وین گفته‌اند که در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس، قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

به گزارش مشرق، «استفانی لیختنشتاین» خبرنگار مستقل مستقر در وین در پیامی در صفحه کاربری «ایکس» (توییتر سابق) به نقل از منابع دیپلماتیک وین نوشت که قرار نیست هیچ‌ قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر نخواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی محرمانه به اعضای این سازمان مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است. (جزئیات بیشتر)

لیختنشتاین با اشاره به نشست هفته آینده شورای حکام به نقل از منابع دیپلماتیک در وین در ایکس نوشت: «منابع دیپلماتیک وین‌ می‌گویند که هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ریزی نشده است. در عوض سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس، آلمان) و ایالات متحده، در حال تدوین یک بیانیه مشترک هستند که قرار است آن را برای امضای مشترک کشورهای دیگر ارائه دهند».

روز گذشته، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه گزارش آژانس اتمی را مشاهده کرده، نوشت: «در گزارش آژانس آمده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای ۶۰ دارد که رشد بسیار کندتری نسبت به آمارهای قبلی دارد».

ایران همواره تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و روز پنجشنبه نیز شبکه «بلومبرگ» گزارش داده بود که برخی از مقام‌های هسته‌ای پیش‌بینی می‌کنند که داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران در حال تعدیل تولید اورانیوم با درصد غنای بسیار بالا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • م ح IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    این بنجل های مشرک شیطان پرست خیلی زور بزنند دنیای ما را میگیرند...بهشون باج ندید....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس