کد خبر 1524115
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ چیست؟

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن با تاکید بر اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ به‌علت نزدیک‌شدن به نرخ مصوب است، گفت: این افزایش قیمت گران‌فروشی نیست و همچنان تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب به‌فروش می‌رسد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا کوچک‌کاشانی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن، اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ها در ۱۴ ماه گذشته ۲۵ الی ۴۰ درصد پایین‌تر از نرخ مصوب به‌فروش رسیده است.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه تخم‌مرغ در مرغداری‌ها در روزهای گذشته ۳۷ هزارتومان بوده، تاکید کرد: اما اکنون قیمت تخم‌مرغ به ۴۵ هزارتومان رسیده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نرخ مصوب هرکیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است، افزود: افزایش قیمتی که در این روزها در بازار اتفاق افتاده در پی نزدیک‌شدن قیمت تخم‌مرغ به نرخ مصوب است و این به‌معنای گران‌فروشی نیست.

به گفته کوچک‌کاشانی، قیمت مصوب هرکیلوگرم تخم‌مرغ در میادین میوه‌وتره بار نیز ۵۶ هزارتومان است که در حال حاضر پایین‌تر از نرخ مصوب و با قیمت ۵۳ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

وی همچنین به مشکلات واردات کنجاله اشاره و اظهار کرد: حدودا ۲ ماه است که واردات سویا انجام نشده و قیمت آن در بازار آزاد به ۳۷ هزار تومان رسیده و این مساله تولید تخم‌مرغ را با مشکل روبه‌رو کرده است.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه میزان مصرف تخم‌مرغ در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده، اعلام کرد: تخم‌مرغ ارزان‌ترین محصول پروتئینی است و میزان عرضه آن نشان‌دهنده تقاضای بالا نسبت به این محصول است.

به گفته کوچک‌کاشانی، مازاد تولید تخم‌مرغ در ماه‌های گذشته صادر شده، اما اکنون به‌علت تنظیم بازار، صادرات کاهش یافته است.

وی همچنین از قیمت‌گذاری جدید نرخ مصوب تخم‌مرغ خبر داد و گفت: به‌علت افزایش نرخ رسمی سویا و افزایش هزینه‌ها در انتظار برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری نرخ جدید تخم‌مرغ هستیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 1
    باید کسی احمق باشد دلیل گرانی نفهمد گرانی وربا راز ماندیی اینهاست
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 1
    یه تنبک بگیر دستت هی بهانه برای علت گرونیش جور کن . عین سیل داره صادر میشه و علت گرونیش هم همونه و بس عین مواد غذایی دیگه
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام چرا از منابع دیگر غذایی برای تیور استفاده نمیکنید مثلا پایه دان یا غیره
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام چرا از منابع دیگر غذایی برای تیور استفاده نمیکنید مثلا پایه دان یا غیره
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام چرا از منابع دیگر غذایی برای تیور استفاده نمیکنید مثلا پایه دان یا غیره
  • علیرضاجلیله IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    چراازمنابع غذاییدیگربرای ماکیان وتیور استفاده نمیکنید مثل پایه دان3
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    علت صادرات است همه چی این مملکت دارن ب غارت میکشن و میبرن ب همون قیمتی ک صادر میکنن ب مردم هم می‌فروشند شما ب هیچی رحم نمیکنین حتی ب بیمار و گران شدن دارو امید ما خداس وبس
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    هرچه قدر جنس گرانتر فروخته شود مالیات بیشتری نصیب دولت میشود برای همین دولت کاری به کار این گرانی ها ندارد. هر کجا هم که دولت بودجه کم میاورد یک کالا را که مصرف زیاد دارد گران میکند مثل افزایش قیمت چای که در راه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس