‌رشد تولید خودروهای وانت و ون در 5 ماه‌ ابتدایی سال 1402

در ۵ ماه‌ ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید خودروی وانت و ون در کشور به ترتیب ۵۲ و ۷۰ درصد رشد داشته است.

‌به گزارش مشرق، تولید وانت در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

در ۵ ماهه نخست امسال ۶۱ هزار و ۹۹۹ دستگاه وانت تولید شده، در حالی‌ که در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۰ هزار و ۶۵۸ دستگاه وانت تولید شده بود.

‌تولید وانت در مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته نیز ۵۵ درصد افزایش یافته است، به‌طوری‌که در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۱ هزار و ۴۳۶ دستگاه وانت تولید شده، اما در مرداد سال گذشته ۷۳۹۹ دستگاه وانت تولید شده بود.

تولید ون در ۵ ماهه نخست امسال ۱۳۷۱ دستگاه بوده است که با توجه به تولید ۸۰۶ دستگاه ون در مدت مشابه سال گذشته تولید این محصول ۷۰ درصد افزایش یافته است.

تولید ون در مرداد امسال نسبت به مرداد ‌سال گذشته نیز ۱۰۳ درصد افزایش یافته است، به‌طوری‌که در مرداد سال گذشته تولید ون ۱۸۸ دستگاه بوده است که در مرداد امسال با رشد تولید به ۳۸۲ دستگاه افزایش یافته است.

‌رشد تولید خودروهای وانت و ون در ۵ ماه‌ ابتدایی سال ۱۴۰۲

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۵ ماهه امسال ۵۳۶ هزار و ۹۰۳ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ‌ تولید انواع خودرو ۲۷ درصد افزایش یافته است.

تولید خودرو در ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در مجموع ۴۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ در مجموع ۷۰ درصد رشد داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 1
    اگر امکانات خودروسازان داخلی ایران خودرو و سایپا دست بک شرکت آلمانی مانند بنز یا بی ام و می بود با مدیریت توانمند و کارآمد خوبشان حداقل سالی 5 میلیون خودرو روز دنیا را با همین امکانات و همین پرسنل وارد بازار جهانی می کردند . متاسفانه با این سیستم مدیریت دولتی و مدیران نالایق فقط نابودی سرمایه را در پیش داریم .
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    اگر خانواده ها به جای خودروهای سواری وانت داشته باشند با کیفیت و راحتی که در وانت ها هم وجود دارد می تواند به اقتصاد کمک کند وانت های دو کابین همان سواری است که بار هم جابجا می کند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس