اعتصاب هالیوودی‌ها جوایز افتخاری اسکار را هم عقب انداخت

جوایز فرمانداران آکادمی اسکار که قرار بود نوامبر برگزار شود به دلیل اعتصاب فیلمنامه‌نویسان و بازیگران تا ژانویه به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، چهاردهمین مراسم اهدای جوایز افتخاری اسکار که به عنوان جوایز فرمانداران آکادمی هم خوانده می‌شود، از تاریخ اعلام شده قبلی خود یعنی ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۹ ژانویه ۲۰۲۴ به تعویق افتاد.

در مراسم این دوره آنجلا باست، مل بروکس و کارول لیتلتون قرار است اسکار افتخاری و میشل ساتر جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را دریافت کنند.

اگرچه مراسم اهدای جوایز فرمانداران یک شام غیرتلویزیونی است که توسط اعضای اسکار برگزار می‌شود و احتمالاً در ماه نوامبر هم با بایکوت انجمن‌های اعتصابی روبرو نمی‌شد، اما احتمالاً با مسایل دیگری روبرو بود.

در واقع جوایز افتخاری در گرماگرم فصل جوایز برگزار می‌شود و زمان بسیار مناسبی برای نام‌های بزرگی است که هر سال در رقابت اسکار هستند، تا بیشتر دیده شوند و در دید اعضای آکادمی قرار بگیرند.

اما حضور در این مراسم هزینه بالایی دارد و هزینه تصاحب یک میز ۷۵ هزار دلار است یعنی ۷۵۰۰ دلار برای یک صندلی، و هر میز همیشه توسط یک استودیو خریده می‌شود تا با حضور مشارکت کنندگان کلیدی در برابر فیلم‌های رقیب خود پر شود و بازیگران و نویسندگان در کنار مدیران ارشد استودیو دور هر میز گرد می‌آیند. چنین چیزی در حال حاضر ممکن نیست.

در عین حال ۲ نفر از ۴ برگزیده اسکار افتخاری امسال یعنی آنجلا باست و مل بروکس بازیگر هستند. ضمن اینکه بروکس نویسنده هم است و اگر تاریخ نوامبر به قوت خود باقی می‌ماند، احتمال حضور آنها روشن نبود و اگر تصمیم می‌گرفتند جایزه خود را حضوری نپذیرند، آکادمی در موقعیت دشواری قرار می‌گرفت زیرا ۲ برگزیده دیگر چهره‌هایی نیستند که به طور مستقل بر فروش بلیت تاثیر بگذارند.

دوازدهمین دوره جوایز افتخاری اسکار هم به دلیل همه‌گیری کرونا تا ۲ روز پیشتر از مراسم اسکار به تعویق افتاد و افراد سرشناس بسیار کمتری در آن حضور یافتند.

پیش از این به دلیل اعتصاب‌ها هفتاد و پنجمین دوره مراسم امی از ۱۸ سپتامبر به ۱۵ ژانویه منتقل شد تا مراسم ماه ژانویه فشرده‌تر از همیشه باشد.

دیگر مراسم ماه ژانویه عبارتند از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز (۴ ژانویه)، مهمانی چای بفتا (۶ ژانویه)، هشتاد و یکمین جوایز گلدن گلوب (۷ ژانویه)، بیست و چهارمین ضیافت ناهار جوایز انستیتو فیلم آمریکا (۱۲ ژانویه) و بیست و نهمین جوایز انتخاب منتقدان (۱۴ ژانویه) به علاوه، چهل و هفتمین جشنواره فیلم ساندنس از ۱۸ تا ۲۸ ژانویه برگزار می‌شود و نامزدهای جوایز اسکار دوره ۹۶ نیز در ۲۳ ژانویه معرفی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس