کد خبر 1524626
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
تشریح آخرین وضعیت بازگشت زوار حسینی از مرز مهران

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجموع تردد زوار اربعین از مرز مهران سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های شهر مهران تخلیه شده است.

به گزارش مشرق، حسن بهرام‌نیا در حاشیه پایش هوایی روند بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های شهر مهران تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه مجموع تردد زوار اربعین از مرز مهران سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است، افزود: ترافیک جاده‌های منتهی به مرز مهران همزمان با بازگشت زوار در این مرز روان است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی هم در منطقه و محل پایانه برکت حضور دارند و کار انتقال زوار اربعین را از مرز مهران به نقاط مختلف کشور و محل‌های سکونت زوار انجام می‌دهند، ادامه داد: یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران برای زیارت کربلای معلی مشرف شده‌اند و نزدیک به همین مقدار نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه ازدحام بیش از حد زوار در مرز مهران در هنگام بازگشت به دلیل مراجعه زواری است که از سایر مرزهای کشور خارج شده و هم اکنون در بازگشت به مرز مهران مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: حدود ۱۶۰ هزار نفر از اتباع خارجی نیز مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۱۵۰ هزار نفر از زوار اربعین حسینی هنوز در آن سوی مرز و یا در حال بازگشت به کشور هستند، تأکید کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت این تعداد نیز از طریق ناوگان عمومی، تاکسی تلفنی‌ها و ون‌ها فراهم شده است و مواکب نیز تا برگشت کامل زوار در حال خدمات رسانی در میدان اربعین، پایانه برکت و پارکینگ اربعین خواهند بود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر شامل ۴۰۰ نفر دیروز و ۳۰۰ نفر هم امروز برای انتقال از طریق هوایی به فرودگاه شهدای ایلام اعزام شده‌اند، تصریح کرد: مردم استان ایلام در اربعین سال جاری برای خدمات رسانی به زوار سنگ تمام گذاشتند و در ۱۲ شهرستان استان، مردم و مسئولان در کنار هم با تمام وجود از زوار اربعین حسینی پذیرایی و استقبال کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس