کد خبر 1525352
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
چین: تحریم‌های آمریکا ما را قوی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه صادرات نیمه هادی‌ها به چین گفت که این تحریم‌ها تنها باعث قوی‌تر شدنمان می‌شود.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه به شدت از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه صادرات نیمه هادی‌ها به چین انتقاد کرد.

وی در کنفرانس خبری گفت که تحریم آمریکا علیه صادرات نیمه‌هادی‌ها به چین باعث اختلال در ثبات تولیدات جهانی و زنجیره تامین می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه سخنانش گفت که این تحریم‌ها تنها باعث تقویت چین می‌شود.

آمریکا طی سال‌های اخیر کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی را برای کاهش وابستگی به چین و جلوگیری از صادرات برخی فناوری‌ها به پکن و همچنین استفاده از فناوری‌های چین تحت فشار قرار داده است.

باوجود وابستگی تجاری اروپا به چین، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد فشارهای آمریکا بر اروپا نتیجه‌بخش بوده (مثلا، آلمان گفته ادامه استفاده از تجهیزات چینی Huawei و ZTE را بررسی می‌کند و هلند نیز اعلام کرده که فروش چاپگرهای چیپ پیشرفته به چین را مسدود خواهد کرد) و تنش در سیاست اتحادیه اروپا و چین رو به افزایش است. مقامات اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که این اتحادیه آماده است تا چین را- در صورتی که پکن از خط قرمز عبور کند و به روسیه تسلیحات بدهد- تحریم کند.

بسیاری از کشورها برای کناره‌گیری از بازار سودآور چین مردد هستند - به ویژه آلمان که پیوندهای تجاری قوی دارد. اروپایی‌ها قبلاً به دلیل قطع ارتباط با روسیه آسیب‌های اقتصادی عمیقی را تجربه کرده‌اند و اکنون نمی‌توانند همان تجربه را در برابر چین بار دیگر تکرار کنند. به خصوص آنکه، صنایع مدرن مانند تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، تولید انرژی مثل ویاندیم و مگنت‌های نادر خاکی، باتری‌های لیتیومی و ... که در اروپا تولید می‌شود به منابع عناصر کمیابی (مانند لیتیوم، اسکاندیوم، سریم و ...) وابسته است که چین ۹۸ درصد از منابع خاکی کمیاب مورد نیاز اروپا را برطرف می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 0
    خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس