بزرگ‌ترین رزمایش ناتو برای مقابله با روسیه برگزار می‌شود

ائتلاف ناتو در صدد است به عنوان بخشی از تلاش برای مقابله با روسیه، بهار سال آینده بزرگ‌ترین رزمایش نظامی خود از زمان جنگ سرد را برگزار کند.

به گزارش مشرق، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ناتو در حال آماده‌سازی بزرگترین رزمایش فرماندهی مشترک خود از زمان جنگ سرد در سال آینده است و بیش از ۴۰ هزار نظامی را گرد هم می‌آورد تا دفع هرگونه حمله احتمالی روسیه به یکی از کشورهای عضو این ائتلاف را تمرین کند.

روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» گزارش کرد، رزمایش «مدافع ثابت قدم» (Steadfast Defender)، به عنوان بخشی از تلاش سریع ناتو برای تبدیل از ائتلاف واکنش به بحران به یک ائتلاف مبارزه در جنگ می‌باشد که این ائتلاف مدعی است این تغییر سیاست در پی جنگ اوکراین صورت گرفته است.

مقام‌های ناتو می‌گویند که بزرگ‌ترین رزمایش این ائتلاف بهار سال آینده برگزار خواهد شد و قرار است شامل ۵۰۰ تا ۷۰۰ مأموریت نبرد هوایی، بیش از ۵۰ کشتی و حدود ۴۱ هزار نظامی شود.

بنا به گفته مقام‌های ناتو، رزمایش فوق همچنین، اولین نوع از نظر قابلیت‌های فنی است و قرار است از داده‌های جغرافیایی جهانی واقعی استفاده شود تا سناریوهای واقعی‌تری برای نظامیان ایجاد شود.

سوئد که هنوز عضویتش در ناتو مورد تأیید ترکیه و مجارستان قرار نگرفته است نیز در بزرگترین رزمایش ناتو شرکت خواهد کرد و تعداد کل کشورهایی که در این رزمایش شرکت خواهند کرد را به ۳۲ کشور می‌رساند.

بزرگ‌ترین رزمایش ناتو طبق آن‌ چه که فایننشال تایمز گزارش کرده است در سراسر آلمان، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در فوریه و مارس سال آینده میلادی برگزار می‌شود و بخشی از یک راهبرد آموزشی جدید است که ائتلاف نظامی ناتو به جای یک رزمایش، هر سال دو رزمایش بزرگ را برگزار می‌کند. ناتو همچنین مقابله با تهدیدات تروریستی در خارج از مرزهای نزدیک به خود را نیز آموزش می‌دهد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در ژوئن سال گذشته اعلام کرد که ائتلاف ناتو تعداد نیروهای خود با آمادگی بسیار بالای خود را به از۴۰ هزار نیرو به ۳۰۰ هزار نیرو افزایش خواهد داد.

در پی اظهارات استولتنبرگ، رهبران ناتو در نشست ماه ژوئیه خود در «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی با طرح‌های جدید دفاع منطقه‌ای و ایجاد نیروی واکنش متحد»، یک نیروی چندملیتی با قابلیت واکنش سریع به تهدیدات، موافقت کردند.

مسکو بارها در خصوص هرگونه تحرکات ناتو در نزدیکی مرز این کشور هشدار داشته است و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که اوایل ماه ژوئیه، سلاح‌های اتمی به بلاروس منتقل خواهند شد.

ناتو به منظور کند کردن پیشرفت روسیه در صورت حمله، گردان‌های چندملیتی‌ را در کشورهای حوزه بالتیک مستقر کرده است و آلمان در ماه ژوئن اعلام کرد که به صورت دائمی، چهار هزار نیرو را در لیتوانی حفظ خواهد کرد.

مقام‌های ناتو گفته‌اند که بزرگ‌ترین رزمایش این ائتلاف، بخش کلیدی از تلاش ناتو است تا به مسکو نشان دهد که این ائتلاف برای نبرد آماده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    اگه تا اون موقع تجهیراتی براشون بمونه ناتوی در به در
    • عمیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 0
      از یه دست میدن به اوکراین از ده تا دست تولید میکنن ، تو خیالت راحت روسیه توی مشت اوکراینه 😉😉
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس