کد خبر 1525622
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
سازمان امور اجتماعی تنها مرجع اعلام آمارهای اجتماعی است

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: تنها مرجع اعلام آمارهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی است.

به گزارش مشرق، محمد عباسی در نشست خبری گردهمایی شورای ملی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور گفت: در نظام مداخله حکمرانی سیاسی و عمومی داشتن اطلاعات جامع و به روز از اهمیت خاصی برخوردار است تا بتوان به آن استناد کرد و نظام تصمیم ساز کشور با اطلاع از رویدادها از نظر کمیتی و کیفیتی و با داشتن داده‌های روشن می‌تواند برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی ادامه داد: صاحب‌نظران در موضوعات اجتماعی نیازمند منابع متقن هستند و زمانی می‌توان مطمئن به آمار بود که بدانیم در جامعه چه می‌گذرد.

عباسی با بیان اینکه برخی از اطلاعات دارای جنبه‌های حاکمیتی است و عمومی نیستند، گفت: آمارها انواع متعدد دارد بخشی از آمارها، آمارهای جمعیتی و برخی سازمانی هستند که توسط دستگاه‌ها منتشر می‌شوند و از نوع مسائل محرمانه نیستند اما برخی از آمارها حاکمیتی هستند که مسئولان باید آنها را بررسی کنند تا جامعه را رصد کنند. مثل اینکه برخی از اخبار مانند اخبار جرایم را نمی‌شود در جامعه پخش کرد چرا که عادی‌سازی و موجب نگرانی خانواده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر رصد اجتماعی جامعه، گفت: این امر به عنوان یک تکلیف مهم بر عهده سازمان امور اجتماعی کشور است که خودش را آماده یک خیزش جامع اجتماعی می‌کند.

عباسی تاکید کرد: شورای ملی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور بر رصد مسائل اجتماعی متمرکز می‌شود و مرجع اعلام کننده آمار اجتماعی در کشور سازمان امور اجتماعی کشور است که این موضوع یک تصمیم بسیار خوبی است.

وی گفت: در چند جلسه‌ای که با دستگاه‌های ذیربط برگزار شد تفاهم نامه‌ای با سازمان اجتماعی امضا شد و متعهد شدند که داده‌های خود را استاندارد سازی و در اختیار ما قرار دهند.

عباسی بیان داشت: خوشبختانه ۳۵ دستگاه داوطلب شدند و مشارکت کردند و بر اساس تفاهم نامه‌ای که انجام شد کار خود را ارائه خواهند داد.

وی در پایان گفت: ان شاءالله بتوانیم با مدیریت اجتماعی، مسائل جامعه را از یک منظر جامع‌تری مشاهده و بررسی کنیم تا با مشارکت مردم و گروه‌های اجتماعی و مخصوصاً تشکل‌هایی که علاقه مند هستند در این مسیر مشارکت کنند به نتایج مثبتی برسیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس