هنیه خطاب به اشغالگران در سالروز آزادسازی غزه: نبرد همچنان ادامه دارد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در هجدهمین سالروز آزادسازی غزه و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از آن، این شکست را آغازی بر پایان دوران اشغالگری توصیف و تاکید کرد که این نبرد تا آزادسازی سراسر فلسطین ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، امروز (سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر)، در هجدهمین سالگرد عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه و برچیدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این بخش از فلسطین، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز ویرانه‌های ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۵، فجر جدیدی برای مردم فلسطین بود. به ویژه که این شهرک‌ها حدود ۴۰ درصد از مساحت نوارغزه را اشغال کرده بود».

وی تاکید کرد که معادله جدیدی که با درگیری با اشغالگران صهیونیست برای آزادسازی نوار غزه از ۱۸ سال پیش آغاز شد، آغاز مرحله آزادسازی سراسر فلسطین بود.

رژیم صهیونیستی ۱۵ آگوست سال ۲۰۰۵ تخلیه ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در اراضی نوار غزه را آغاز کرد و روند تخلیه این شهرک‌ها تا ۲۲ سپتامبر همان سال ادامه یافت.

هنیه تاکید کرد که عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه، «نتیجه حتمی» تشدید مقاومت و ایجاد شیوه‌های جدیدی از رویارویی از طریق شلیک خمپاره، موشک‌های قسام یا سایر سلاح‌ها بود و مقاومت توانایی خود را در تحمیل اراده و معادلات خود ثابت کرده است. مقاومت همچنین به تئوری امنیتی رژیم صهیونیستی، آسیب زد زیرا ایده تخریب شهرک‌ها در دکترین سیاسی و امنیتی اشغالگری گنجانده نشده بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اراده پیروزی که مردم و نیروهای مقاومت فلسطین به آن باور داشتند علاوه بر «جامع بودن رویارویی در کرانه باختری و نوار غزه و اجبار اشغالگران برای جنگ در سراسر فلسطین» این صحنه را کامل کرد.

وی افزود: «مقاومت متوقف نشد، نبرد آزادسازی اسرا، سند وفاداری به آزادگان، جنگ‌های پیاپی در غزه به ویژه "سیف القدس" (شمشیر قدس) برای حمایت از مسجد الاقصی، مرحله راهبردی جدیدی از وحدت عمل و اتحاد جبهه‌ها را آغاز کرد».

هنیه تاکید کرد که آزادسازی نوار غزه از دست اشغالگران، نتیجه حقیقی و مستقیم انتفاضه الاقصی بود و امروز، کرانه باختری در مسیر انتفاضه گام بر می‌دارد؛ تا جایی که عملیات‌های قهرمانانه به صحنه‌ای روزانه که زمین را در زیر پای اشغالگران به آتش می‌کشد، تبدیل شده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خصوص شهرک‌سازی در کرانه باختری نیز گفت که در خصوص برچیده شده این شهرک‌ها، تنها مسئله، «زمان» است و قدس همچنان «قطب‌نمای مقاومت و عنوان نبرد با اشغالگر» است.

وی با یادآوری رشادت‌های فرماندهان ارشد و شهید راه آزادی غزه که اشغالگران با ترور آن‌ها تلاش کردند انتفاضه الاقصی را از بین ببرند، گفت که در نهایت «این رژیم اشغالگر بود که شکست خود و رفت..در حالی که فلسطین و رهبران آن به عنوان سمبل‌های راه آزادی باقی ماندند».

هنیه سپس به رزمایش امروز گروه‌های مقاومت فلسطین تحت عنوان «الرکن الشدید ۴» به مناسبت هجدهمین سالروز آزادسازی نوار غزه اشاره کرد و گفت: «نوار غزه شکست تلاش‌ها برای تحت انزوا و محاصره نگه داشتن خود را و میزان توانایی و انسجام مقاومت را در اتاق عملیات مشترک نشان می‌دهد».

وی در پایان تاکید کرد: «نبرد همچنان ادامه دارد و تا آزادسازی قدس، مسجدالاقصی و سراسر سرزمین فلسطین ادامه دارد».

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین که شامل ۱۲ شاخه نظامی مقاومت است، از صبح امروز، رزمایش الرکن الشدید ۴ را با شلیک موشک به سوی اهداف تعیین‌شده فرضی در دریا آغاز کرد. در این رزمایش یک‌روزه قرار است از سناریوهای تاکتیکی مختلفی از جمله درگیری با دشمن، حمله به مقرهای اشغالگران، تیراندازی، انفجارهای مختلف و اسارت سربازان صهیونیست استفاده می‌شود و هدف از آن، محک زدن سرعت پاسخ نیروهای مقاومت در شرایط اضطراری و آزمایش میزان آمادگی رزمندگان مقاومت برای بسیج و مقابله با حملات دشمن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس