کد خبر 1525931
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
در دیدار السودانی با وزیر خارجه اتریش چه گذشت؟

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه اتریش، روابط دوجانبه و راههای ارتقای آن به سطح همکاری در زمینه های مختلف را مورد رایزنی قرار داد.

به گزارش مشرق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز میزبان الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش و هیئت همراه وی شامل برخی از رؤسا و نمایندگان شرکت های اتریشی و بازرگانان این کشور بود.

در این دیدار به روابط عراق و اتریش و راه های ارتقای آن به سطح همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف پرداخته شد.

در ابتدای این دیدار نخست وزیر عراق از بازگشایی سفارتخانه اتریش در بغداد و سفر هیئت این کشور که به امضای چندین تفاهم نامه در زمینه های امنیت، حمل و نقل و همکاری اقتصادی انجامید، استقبال کرد.

نخست وزیر عراق بیان کرد: دولت عراق در حوزه های مختلف و موضوعات استراتژیک دیدگاه مشخصی دارد و از مشارکت شرکت ها از کشور های دوست در رشد و توسعه این چشم انداز استقبال می کند.

وزیر خارجه اتریش نیز ضمن ابلاغ سلام صدراعظم کشورش به نخست وزیر عراق و دعوت از وی برای سفر به اتریش برای بررسی فرصت های مشارکت دوجانبه، تمایل خود به حضور در عراق و تعمیق و تقویت روابط و توسعه مشارکت میان دو کشور در سطوح مختلف و نیز آمادگی کشورش برای همکاری با عراق در زمینه های بهداشت، آموزش، ارتباطات، ایجاد زیرساخت و شبکه فناوری اطلاعات را ابراز کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس