کد خبر 1526147
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس

وقایع ایران اینترنشنال نشان از احتضار این شبکه دارد؛ اگر شوکی به آن وارد نشود، بعید است بتواند خود را احیا کند. این ظن می‌رود که کارفرمایان به دنبال شبکه‌ای نو هستند تا آن را در قالبی جدید ری‌برندینگ کنند.

به گزارش مشرق، موسسه‌ای تحت عنوان «گمان» وجود دارد که از سوی جریان معارض نظام اداره می‌شود. وظیفه این موسسه نظرسازی به اقتضای نیازهای روز است!

در آخرین نظرسنجی اعلامی از سوی این موسسه اعلام شده است که ایران اینترنشنال پربیننده‌ترین رسانه‌ در میان ایرانی‌ها است و شبکه‌های منوتو، بی‌بی‌سی فارسی،‌ صداوسیما و صدای آمریکا در رده‌های بعدی هستند. جامعه آماری آن نیز طبق اعلام گمان، ۳۸ هزار نفر هستند.

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس


این تنها نظرسازی موسسه گمان نبود. این موسسه، بسته به اقتضای روز نظرسنجی تولید می‌کند. فروردین سال ۱۴۰۱ بود که این نظرسنجی اعلام کرد که «رضا پهلوی» محبوب‌ترین شخصیت میان ایرانی‌هاست. در همین نظرسنجی آمده بود که ۶۵% موافق اعتصابات سراسری برای تغییرات سیاسی و حدود ۵۰% موافق تظاهرات خیابانی هستند.

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس


کمتر از یکسال، صحت هر سه مورد ادعایی این نظرسنجی مشخص شد. استعداد بسیج شوندگی سمپات‌های اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ نهایت به ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور رسید و خبری از اعتصابات سراسری ۶۵ درصدی نبود.

روز ۲۶ دی ۱۴۰۱ (سالروز فرار شاه) نیز یکی از سلبریتی‌های فراری (ا.کرمی) یک طوماری اینترنتی تحت عنوان «شاهزاده رضا پهلوی نماینده من است» راه اندازی کرد. این موضوع در میان اپوزیسیون به کارزار «من وکالت می‌دهم» شهره شد. تمام سلبریتی‌های فراری از ایران نظیر علی کریمی و مهناز افشار نیز با صفحات ظاهراً میلیونی مجازی خود به تبلیغات‌چی پهلوی تبدیل شدند.

کل فرآیند وکالت به پهلوی، فقط چند کلیک بود. نتیجه جالب شد: فرض را نیز بر صحت امضاهای الکترونیکی می‌گذاریم. از جمعیت ۹۰ میلیون نفری داخل و خارج ایران، تنها ۴۵۸ هزار امضاء برای پسر پهلوی جمع شد.

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
۴۵۸ هزار امضاء: نهایت استعداد طرفداران پهلوی در میان ۹۰ میلیون ایرانی!


نتیجه رویافروشی به پهلوی این می‌شود که او در خانه ادای پادشاهان را در می‌آورد. در یک فایل تصویری از نیما زم (مدیر معدوم کانال آمدنیوز) فاش شده بود: شاید باور نکنی اما او (رضا پهلوی) شب در منزل شخصی خود راه می‌رود و تمرین می‌کند که در حال سان دیدن از ارتش است!

رویاپردازی پهلوی برای امنیتی‌های رژیم صهونیستی نیز مشهود است. «یوسی مِلمان» کارشناس امنیتی رژیم پس از سفر پهلوی به اراضی اشغالی نوشت: دولت اسرائیل چقدر می‌تواند احمق باشد؟ از منفورترین مرد ایران دعوت کرده تا در یادبود هولوکاست با نتانیاهو و هرتزوگ شرکت کند. رضا پهلوی مقیم لس آنجلس است اما در سرزمین خیالی زندگی می‌کند - او هرگز بر ایران حکومت نخواهد کرد.

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
«یوسی مِلمان» کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی:
رضا پهلوی مقیم لس آنجلس است اما در سرزمین خیالی زندگی می‌کند
او هرگز بر ایران حکومت نخواهد کرد

اکنون ایران اینترنشنال با استفاه از نظرسازی گمان درصدد بازسازی وجهه خود است. این شبکه طی شش ماه اخیر اتفاقات پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. عربستان به عنوان کارفرمای آن به سمت جمهوری اسلامی آمد و انگلستان نیز به عنوان پایگاه اولیه این شبکه، دست رد به میزبانی آن در لندن زد.

این شبکه پس از اعدام مدیر نیما زم، جانشین آمدنیوز برای تغذیه رسانه‌ای جریان ضد انقلاب شده بود. نقطه اوج کاری آن نیز پاییز ۱۴۰۱ بود. اما افراط در انتشار اخبار بدون سند و نیز جانبداری از جریانات تجزیه ایران باعث شد که اپوزیسیون نیز این شبکه را از سبد رسانه‌ای خود حذف کنند.

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
ادعای دروغ ایران اینترنشنال؛ یک سال پیش

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
اعتراف پزشکان خارج نشین به دروغ بودن ضرب‌وشتم مهسا امینی پس از یک سال

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
اعتراف براندازان به دروغ بودن ضرب‌وشتم مهسا امینی پس از یک سال

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
اعتراف براندازان به دروغ بودن ضرب‌وشتم مهسا امینی پس از یک سال


مجری منوتو درباره دروغ پردازی ایران اینترنشنال نوشت: « مثل خبر حشد الشعبی و فرار [فرماندهان سپاه] به ونزوئلا و سقوط [شهر] اشنویه ... گند زدن به خیزش مردم با اخبار دروغ و مهمان‌های تجزیه طلب‌شون.»

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
حمله مجری منوتو به ایران اینترنشنال بابت دروغ گویی

این حمله البته مسبوق به سابقه است. مجری منوتو پیش از این نیز درباره «شلر حقانی» مجری ایران اینترنشنال گفته بود که این فرد تجزیه طلب است. «شلر حقانی» نیز در پاسخ گفت که اپوزویسیون از اعتماد مردم سواستفاه می‌کند و به دنبال قدرت هستند نه نگرانی برای آنچه وطن می‌نامند.

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
دعوای توئیتری مجری منوتو و ایران اینترنشنال

در همین احوال، موج استعفا اعضای شبکه ایران اینترنشنال مزید بر علت شده است. «س. رسول‌پور» تهیه کننده اینترنشنال در مرداد ۱۴۰۲ استعفا داد. ای فرد در صفحه توئیتری خود خطاب به همکاران سابقش نوشت: «امیدوارم بر چالش‌های پیش رویشان غلبه کنند. چالش‌هایی که من قادر نبودم بر آنان چیره شوم. به ویژه بعد از تحولات اخیر و اختلاف نظرهای تازه ظهوریافته بر سر پربیننده ترین برنامه [اینترنشنال] یعنی «چشم انداز با سیما ثابت».

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
تهیه کننده اینترنشنال در توئیتر استعفای خود را به دلیل افزایش اختلافات درونی اعلام کرد!

بخشی از این چالش‌ها و اختلاف نظرها در افشاگری اخیر سیما ثابت در روز ۱۴ شهریور فاش شد. سیما ثابت در صفحه توئیتری خود ضمن اعلام استعفا از ایران اینترنشنال نوشت: «ناگزیر شدم بین کار کردن در شرایط خاص [ایران اینترنشنال] و کرامت انسانی، دومی را انتخاب کنم.»

در همین احول؛ اسکرین یک مکالمه متنی منتسب به سیما ثابت وایرال شده که البته تاکنون تکذیب نشده است. در مکالمه منتسب به سیما ثابت آمده که یکی از مجریان ایران اینترنشنال، آزارگر جنسی است!

اما صوتی از او درباره نظرات شخصی‌اش درباره جمهوری اسلامی جنجالی شد. سیما ثابت در این صوت می‌گوید: «یک گروه زیادی از اساتید دانشگاه در لندن موافقند که حکومت اسلامی در ایران باید بماند، یعنی الان بهترین گزینه برای کشور همین [جمهوری اسلامیه]. هیچ اتفاقی نباید برای این حکومت بیافتد. منم یکی از اونام. سال‌های سال است که عمیقاً به این قضیه معتقدم. هرچقدر هم که اتفاقات منطقه جلو میره، این قضیه بیشتر ثابت میشه

وقایع ایران اینترنشنال نشان از احتضار این شبکه دارد. اگر شوکی به آن وارد نشود، بعید است بتواند خود را احیا کند. این ظن می‌رود که کارفرمایان شبکه تروریستی ایران اینترنشنال به دنبال شبکه‌ای نو هستند تا این شبکه را در قالبی جدید ری‌برندینگ کنند. زیرا ایران اینترنشنال وجهه‌منفوری در میان توده مردم و حتی اپوزیسیون دارد.

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس

نظر ایرج مصداقی سلطنت طلب (فردی که برای حمید نوری پرونده سازی کرد)
درباره ایران اینترنشنال

کار ویژه شبکه ایران اینترنشنال در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ رویافروشی به بدنه اپوزیسیون بود. رویایی که از آن تحت عنوان خیزش انقلابی یاد می‌کردند. اکنون نیز برنامه‌های خود را تحت عنوان سالگرد انقلاب تهیه می‌کنند.

این سوال وجود دارد که مگر انقلابی رخ داده که برای آن سالگرد می‌گیرند؟ انقلاب به معنای زیر و رو شدن نظام سیاسی یک کشور است. نظیر آنچه در بهمن ۵۷ رخ داد. بهمن ۵۷ خیزش انقلابی اینترنشنال کجاست؟

ترس اینترنشنال از پایان تاریخ مصرفش+فیلم و عکس
توئیت سیما ثابت در روز ششم آبان ۱۴۰۱

اما پاسخ به این سوالات در شمار وظایف ایران اینترنشنال نیست.تنها وظیفه این شبکه رویا فروشی است. رویای سقوط شهرهای مرزی نظیر اشنویه، رویای سقوط جمهوری اسلامی، فرار فرماندهان سپاه و قص علی هذا.

در فیلم سینمایی تلقین (Inception) اثر کریستوفر نولان سکانسی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد زیادی در یک زیرزمین خواب هستند. این افراد هر روز در این محل جمع می‌شوند تا پس از تزریق داروی خواب آور، رویا ببینند.

شخصیت سایتو (کن واتانابه) می‌پرسد: «چرا این کار می‌کنند؟». شخصیت ایمس (تام هاردی) می‌پرسد: «این‌ها هر روز اینجا می‌آیند که خواب ببینند؟». متصدی محل در پاسخ به آن‌ها می‌گوید: «خیر. این‌ها به اینجا می‌آیند تا از خواب بیدار شوند! رویا تبدیل به واقعیت آنان شده است

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    31 4
    بی شرف های وطن فروش
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    19 5
    گوسفند تر از اين جماعت خس و خاشاك .... (طرفداران زز آ ) تا بحال نديده ام.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    19 6
    تصادفاً این یک خیزش نبود بلکه یک ریزش بود ! ریزش داخلی و خارجی وطن فروشان !!!
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    5 1
    واقعا نمی دونم اینها که دنباله روی رضا پهلوی را دارند و اون شاه می دونند از خودشون نمی پرسند که این شخص چی داره چه سوادی داره اصلا تو عمرش کتابی خونده به غیر از پسر شاه بودن چه حسنی داره .
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    2 0
    مزخرفات بی سر و ته !
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    متاسفانه کم کاری شده و خیلی قبل تر بایستی ریشه این خانواده منحوس یهود پرست انگلیسی از بیخ زده میشد..۵۰۰ تا هم زیاده. باید ۰ بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس