scacsc

برخی چهره‌ها با بمباران تبلیغاتی افکار عمومی و حضور همیشگی در رسانه‌های جریان اصلی، تبدیل به «بت» شده‌اند، چنان که گویی همه‌ استعداد و نبوغ بشر در ایشان جمع شده است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، در جهان امروز که بخش عمده‌ی اعتبار و جایگاه افراد، بستگی به «کارزار روابط عمومی» و اصطلاحا «برندینگ» یا به اصطلاح ساده‌تر، بازنمایی تبلیغاتی از آن‌ها دارد تا واقعیت وجودی این افراد، برخی چهره‌ها با بمباران تبلیغاتی افکار عمومی و حضور همیشگی در رسانه‌های جریان اصلی، تبدیل به «بت» شده‌اند، چنان که گویی همه گنج‌ها و خزائن استعداد، نبوغ، کاریزما، مدیریت و پرستیژ در ایشان گرد آمده است.

یکی از این «بت»های روزگار ما، که فقط سالی چند کتاب در تجلیل و تحسین و حتی تقدیس از او، با هدف الگوسازی، منتشر می شود، بلاشک «بیل گیتس» است. موسس و رییس سابق هیات مدیره‌ی مایکروسافت، به واسطه‌ی ثروت عظیم خود و ارتباطات سطح بالا در حوزه‌های اقتصاد، سیاست و حتی امنیتی، تقریبا در هر حوزه‌ی کلانی که گستره‌ی کل زمین و مردم دنیا را در برمی گیرد، ورود می کند و سرخط تعیین می کند.

آیا این بیل گیتس واقعا «نابغه» دوران است؟/ وقتی خِنگ‌بازی بیل گیتس باعث حیرت قاضی شد +فیلم

آخرین نمونه‌های این نقش‌آفرینی، داستان «کرونا» و تولید واکسن و سیاست‌های اجباری‌سازی تزریق واکسن و در یک سال اخیر، بحث تغییرات اقلیمی و جایگزینی سوخت‌های فسیلی بوده است. اما آیا واقعا بیل گیتس همان مجسمه‌ی زنده‌ی نبوغ و استعداد و مدیریت و خلاقیت است که رسانه‌های بزرگ از او به تصویر می کشند و یا او تنها یک مهره‌ی شطرنج در دست کسانی در پشت پرده است؟

آیا این بیل گیتس واقعا «نابغه» دوران است؟/ وقتی خِنگ‌بازی بیل گیتس باعث حیرت قاضی شد +فیلم

بیل گیتس، پسر یک وکیل ثروتمند به نام «ویلیام هنری گیتس» در سیاتل و مادری ثروتمند از خانواده‌ای ثروتمند و سرشناس است. او در 1973 وارد دانشگاه هاروارد در رشته‌ی حقوق شد، اما بعد از دو سال از دانشگاه اخراجش کردند.

وقتی در 1975 شرکت مایکروسافت را همراه با پل آلن تاسیس کرد، یک شرکت کوچک در بین صدها شرکت مشابه در حوزه رایانه بود. آن چیزی که جرقه رشد و صعود چشمگیر این شرکت کوچک را زد، اعمال نفوذ مادر ثروتمند گیتس، مری گیتس، بود که باعث شد مایکروسافت با غول رایانه یعنی IBM پیوند بگیرد و آن شرکت بزرگ قراردادی کاری با مایکروسافت منعقد کند.

در واقع مادر گیتس به واسطه‌ی آشنایی و دوستی با مدیرعامل وقت آی بی ام، جان اوپل، این فرصت طلایی را برای فرزندش فراهم کرد. علاوه بر این، پدر گیتس به عنوان یک وکیل معروف و بانفوذ که عضو هیات مدیره بسیاری از شرکت‌های بزرگ و از فعالان حوزه فناوری در دهه 1970 بود، چنان که خود بیل گیتس هم اذعان کرده، از ارتباطات خود برای صعود و موفقیت مایکروسافت بهره گرفت.[1] غرض از این توضیحات این است یادآور شویم توفیقات گیتس صرفا به خودساختگی و «نبوغ» او هم وابسته نبود.

آیا این بیل گیتس واقعا «نابغه» دوران است؟/ وقتی خِنگ‌بازی بیل گیتس باعث حیرت قاضی شد +فیلم

آیا این بیل گیتس واقعا «نابغه» دوران است؟/ وقتی خِنگ‌بازی بیل گیتس باعث حیرت قاضی شد +فیلم
نقش مهم مادر بیل گیتس در موفقیت زودهنگام شرکت مایکروسافت

فیلم زیر مربوط به جلسه‌ی دادگاه ضدانحصار در ایالات متحده به تاریخ 16 نوامبر 1998 است که متهم اصلی آن، شرکت مایکروسافت، متهم به تلاش برای ایجاد انحصار در بازار مرورگرهای اینترنتی و از عرصه بیرون کردن رقبا بوده است.[2]

در این فیلم، بیل گیتس، رئیس هیئت مدیره شرکت مایکروسافت، بسیار کلافه، گیج و حتی «خنگ» ظاهر شده است. او پاسخ‌هایی می دهد. که متناوباً ستیزه‌گرانه و فراموش‌کارانه هستند. او حتی درباره‌ی معنای روشن واژه‌های «نگران» و «رقابت» با قاضی دادگاه کلنجار می رود، چنان که ندانستن این بدیهیات، آشکار باعث حیرت قاضی می شود.

آیا این بیل گیتس واقعا «نابغه» دوران است؟/ وقتی خِنگ‌بازی بیل گیتس باعث حیرت قاضی شد +فیلم
گزارش واشینگتن‌پست از جلسه‌ی استشهاد بیل گیتس در 16 نوامبر 1998

گیتس در یک ساعت کلیپ های ضبط شده در دادگاه که توسط دولت فدرال پخش شد، اغلب به سوالات پاسخ «نمی دانم» می داد. برای مثال، او گفت که به خاطر نمی آورد که هیچ یک از چندین پیام الکترونیکی که از حساب ایمیل او فرستاده شده بود را ارسال کرده باشد. وقتی از گیتس خواسته شد پیام ها را بخواند، شهادت داد که به طور خاص نمی تواند به یاد داشته باشد که آن‌ها را نوشته است.

در بخشی از این جلسه که در فیلم هم دیده می شود، دوید بویز، وکیل دولت فدرال که این استشهاد را انجام می دهد، بر اظهار نظر گیتس در یک ایمیل در ژانویه 1996 تمرکز کرد که در آن گیتس نوشته بود: "برنده شدن سهم مرورگر اینترنت برای ما یک هدف بسیار بسیار مهم است." بویز از گیتس پرسید که آیا منظور او از «سهم مرورگر»، درآوردن سهم بازار از دست شرکت‌های دیگری که نرم‌افزار «مرور» در شبکه جهانی وب می ساختند، به ویژه Netscape Communications Corp، بوده است؟

اما گیتس پاسخ داد که "به نظر نمی رسد این جمله به طور مستقیم یا غیرمستقیم به هیچ شرکت دیگری اشاره کند."

بویز دوباره پرسید:

"سوال من این است که در ژانویه 1996 نگران چه مرورگرهای غیر مایکروسافتی بودید؟"

"من مطمئنم -- سوال چیست؟ آیا این -- آیا در مورد زمانی که این ایمیل را نوشتم از من می پرسید یا در مورد چه چیزی از من می پرسید؟"

"من از شما در مورد ژانویه 1996 می پرسم."

"آن ماه؟"

"بله آقا."

"و در مورد آن چه چیزی؟"

"در ژانویه 1996 نگران چه مرورگرهای غیر مایکروسافتی بودید؟"

"من نمی دانم منظور شما چیست، نگران؟"

"چه چیزی در مورد این کلمه مربوطه وجود دارد که شما نمی فهمید؟"

"من مطمئن نیستم که منظور شما از آن{کلمه} چیست."

این پاسخ بیل گیتس باعث شد اکثر افراد حاضر در دادگاه - از جمله قاضی منطقه ای ایالات متحده، توماس پنفیلد جکسون - شروع به پوزخندزدن کنند. نکته مهم این است که در جلسه‌ای به این اهمیت، حالت صورت و زبان بدن بیل گیتس، که در آن زمان لقب «ثروتمندترین مرد جهان» را هم یدک می کشید، بسیار شبیه انسان‌های گنگ یا تحت‌تاثیر دارو یا هیپنوتیزم است.


[1] https://www.geekwire.com/2015/qa-ish-with-bill-gates-jr/

[2] https://www.washingtonpost.com/archive/business/1998/11/17/gates-quibbles-with-questions-in-taped-deposition/728c5514-ecbd-42e0-95a2-6dc132331e79/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    8 37
    نه رییسی باهوشه!
    • یاران امام IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      4 1
      yes بلی . نعم حقیتا آقای سید رئیسی با هوشتر و تیزبین و عدالتخواه است ولی بیل گیتس باهوش نیست بیل گیتس نابغه پول درآوردن را دارد. خداوند فطرتا به انسانها هوش،شعور، آگاهی، عقل را از بدو خلقت هدیه نموده است البته دو تادو می توان در انسانها مشاهده کرد به هیچ وجه پنج تایی رادر یک انسان نمی توان گنجاند ولی انبیا و ائمه اطهار مستثنی از این موضوعات هستند. مثلا در انسانهای که عقل دارند حتما سرمایه و پول هم هست. برخس انسانها آنقدر آگاهی و شعور دارند علم در ایشان طغیان می کنند ولی درفقر زندگی می کنند چون کمبود عقل باعث فقرشدن این انسانها شده است. البتع عقل هم مراتب دارد در همه انسانها سطوح 50 داراست آنانی که خیلی پولدار هستند بالای 50 حدود 80 هست ولی آنانی که عقل 80 دارند از شعور آگاهی محروم هستند. بیل گیتس نوابغ دنیا را در آمریکا جمع آوری نموده هر کاری که به ذهنش غطور می کند دستور پژوهش و آزمایش و سپس ساخت را صادر می کند احتمالا از آقای بیل گیتس بپرسی که چگونه این مطالب را ذخیره کنی بیآگاه باشد. برخس انسانها استاد و طراح یک علوم و نوآوری خلاقیت روزانه انجام میدهد ولی از بیل گیتس حقوق می گیرد.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      2 3
      هههه. یه عمله آمریکا هول هوولکی خودش رو رسوند تا اولین کامنت رو بده.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      3 1
      خیلی واضحه اون برداشتی که بیل گیتس از مرورگرها و اینترنت داره رو یه قاضی با سطح سواد اینترنتی صفر میخواد قضاوت کنه.مثه اینه که من بخوام در مورد استفتاهای یه آیت الله حکم بدم.عملا اونم خواهد گفت متوجه حرفات نمیشم
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      5 4
      بدون شک تو یکی احمقی.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    10 1
    از همون موقع قطع و وصل میشدن؛ بیل گیتس، بایدن، اون نماینده جمهوری خواه،... آدم شک میکنه اینا دقیقا چی هستن؟!
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      3 3
      هرچه که این یهودی نفرت انگیزدارد،ازکتاب «پنجرة الارقام خوارزمی»دانشمندومهندس ایرانی هست و چه افسوس که ماکتابخوان نیستیم واین کتاب های به یادگار مانده از نیکان مابرای نسل آینده ایران بود نه برای تحقیق وپیشرفتهای شخصی بیگانه وفرصت طلب
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    9 4
    اخ اخ دست رو یک از کثیف ترین آدمهای قرن گذاشتید! هر چی راجبش بگید کم است ! بنده از نزدیک میدانم !
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      2 1
      از نزدیکان ایشان هستی؟
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    2 2
    اگه شعور و عقل داشت... خونوادشا از ارث محروم نمیکرد... خخخ
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    2 2
    شاید پول یهود صهیون، زحمت و فکر بقیه که اسمشان را هم نمی دانیم خرید، اما با لیبلِ یک خنگ به نام بیل خنگه گیتس!
  • پدی ازپیج همسایه IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    6 7
    امثال بیل گیتس نبودن الان نمیتونستی علیه ش متن بنویسی.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    4 1
    نخییییررر
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    2 3
    واقعا کسی که در جواب سوالات میگه نمیدانم اطلاعی ندارم نمیتونه اسطوره باشه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    6 6
    اتفاقا خیلی هوشمندانه بود پاسخ هاش سعی می‌کرد با ایجاد ابهام توی سوال های قاضی از جواب دادن طفره بره
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    2 1
    فرق دو نظام در این است در یک نظام همه متهم هستند مگر خلافش ثابت شد ولی در یکی دیگر اگر شما در یک موضوع استعداد داشته باشید همان برای روشن ماندن مسیر رشد شما کفایت می کند
  • ه IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    15 14
    تا شماها هستید ..بیل گیس بره باغچه شو بیل بزنه
    • دانشجوی شریف IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      4 5
      بعد از تسلا ، بیل گیتس بزرگترین خدمت به بشریت رو کرده . قدرشناس باشید
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      6 3
      اتفاقا آن نوع پاسخ ها به آن نوع پرسش ها نشات دهنده ی هوش بسیار سیاستمدارانه ی گیتس است. کسی که این را متوجه نشده، خودش احمق بوده است
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      3 0
      البته تا شماها هستید، بیل گیتس، بل گیتس می مونه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    23 22
    برید خودتونو مسخره کنید. فعلا که ویندوز دزدی تو کشور استفاده می کنید
    • 😂🤣😁👌👍 IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      7 4
      چه دزدی؟ مردم ایران حق دارند از محصولات امریکایی کاملا رایگان استفاده کنند...دزد تو هستی با اون کشور تروریست امریکا و ناتو و صدام که 8 سال به ایران حمله کردند و بدون پرداخت هیچ خسارتی... سر چندتا از مدیران شرکت مایکروسافت هم زیرآب کردند تا پسر یهودیشون بعنوان مالک شرکت مایکروسافت بشود
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      4 4
      چه دزدی؟ مردم ایران حق دارند از محصولات امریکایی کاملا رایگان استفاده کنند...دزد تو هستی با اون کشور تروریست امریکا و ناتو و صدام که 8 سال به ایران حمله کردند و بدون پرداخت هیچ خسارتی... سر چندتا از مدیران شرکت مایکروسافت هم زیرآب کردند تا پسر یهودیشون بعنوان مالک شرکت مایکروسافت بشود...سیستمعاملشون هم بیشتر واسه جاسوسی ساخته شده...بماند برخی کشورها استفده از این سیستمعامل را در ادارات دولتی و حساسشان ممنوع کردند
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      3 4
      چه دزدی؟ مردم ایران حق دارند از محصولات امریکایی کاملا رایگان استفاده کنند...دزد تو هستی با اون کشور تروریست امریکا و ناتو و صدام که 8 سال به ایران حمله کردند و بدون پرداخت هیچ خسارتی... سر چندتا از مدیران شرکت مایکروسافت هم زیرآب کردند تا پسر یهودیشون بعنوان مالک شرکت مایکروسافت بشود...سیستمعاملشون هم بیشتر واسه جاسوسی ساخته شده...بماند برخی کشورها استفده از این سیستمعامل را در ادارات دولتی و حساسشان ممنوع کردند
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      3 0
      مصادره اموال
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      2 2
      مسخره، کشمال های گاوچرونهای راهزنن که جنایات و دزدیها و غارت مال و اموال و فرهنگ و زندگی ملت های مظلوم توسط یاغی های گردنکش جهانی رو نمی بینن
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      3 3
      بجای مهمل گفتن برو سابقه مادر یهودی و با نفوذ بیل گیتس رو بخون و اینکه اون بود که با خرید چند شرکت کامپیوتری و ادغام آنها در هم مقدمات مدیریت پسر فراماسونش رو بر شرکت مایکروسافت فراهم کرد
    • SE ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 1
      هیچ ربطی نداشت اصلا نفهمیدی
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 1
      آمریکا به ایران خیلی بیشترازینها بدهکاره،جناب وکیل مدافع شیطان بزرگ
  • CA ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    5 2
    بیل گیتس همین که شرکت مایکرو سافت رو راه اندازی کرد و روی هر میزی یه کامپیوتر شخصی آورد نابغه است.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    8 5
    نابغه ایرانی جماعته که پهپاد ۱۰ هزار دلاری اش تو اوکراین اشک ناتو رو در اورده
  • رشاش FI ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 6
    همه چیز به شانس است شانس!!!!!! دست به سنگ میزنید میشود طلا دیگری هم دست به طلا میزند میشود سنگ.مطمئنأ انسان باهوشی است چون تحصیل کرده هم است ولی دیگر نه اینقدر که در موردش میگویند.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    4 1
    انشالله که با ایتفاده از ویندوز و افیس بیلگتس خنگ اینا رو ننوشتید
  • SE ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    6 3
    گویا تو عقلت کمه مردک! مایکروسافت میتونه با یه تغییر کوچیک در کدهای برنامه ویندوز دنیا رو به خاموشی و فاجعه بکشه! تو یه نابغه در تاریخ نشون بده که حالت نرمال و طبیعی داشته که اگه نرمال بودن نابغه نمیشدن! انیشتن هم گفته شده در دوران مدرسه شاگرد تنبل و خنگی بوده!
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    6 1
    طرفدار بیل گیتس نیستم ولی این جملات دلیل بر خنگ بودن و نابغه نبودن بیل گیتس نیست، هر انسانی حتی یک نابغه در شرایط بحرانی و پر استرس دچار خطا در گفتار و رفتار ممکنه بشه.
  • ساس IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 1
    اینکه بیل گیتس با عقبه لازم خانوادگی و کودنی خاص نامزد رزوه شدن به بزرگترین طرح نفوذ و جاسوسی و کنترل اطلاعات جهانی سی آی ای را در قالب یک شرکت خصوصی بظاهر مستقل از کنترل حکومتی ایالات متحده است یک طرف و نامزد گنده کاری های بزرگ بین المللی شدن از جمله کرونا . تاوان لذت های اهدایی چنین پستی است
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    2 7
    بله این قدرت امپراطوری دروغگوی جهانی است اون وقت یک استادی مثل دکتر عباسی نباید یک رسانه حامی قدرتمند داشته باشه
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 2
    خوب این اداها رو درآورده بگن خنگه کارش نداشته باشن
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    3 1
    بنده خودم انقلابیم ولی میدونم ایشون درست در جبهه غلطی ولی باهوش بود که سیستم عاملی مثل ویندوز نوشته و اگر نبود انقد شرکتش رشد نمیکرد فعلا دوسه نفر بزارید این سایپا ایران خودرو درست کنند
  • NL ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 2
    بمب اتم را بسازیم
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    2 1
    اول اینکه کسی نمیگه نابغه هست میگن نخبه هست. دوم اینکه سیستم پویای امریکا رو نشون میده که فردی نخبه حالا از خانواده ای ثروتمند رو تونسته تا این مثمر ثمر برای امریکا و دنیا کنه (سیستم عامل کامپیوتر شما در خونه یا دفترتون چیه؟) و سوم اینکه سیستم قضایی اونجا چقدر دموکرات هست که بیل گیتس به قول شما سفارش شده مولتی میلیاردر رو میکشه به قضاوت عمومی و محکومش میکنه.
  • هومن IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 1
    بالاخره واکسن کرونا درست بود زدیم یا اشتباه با اون وزارت بهداشت
  • حامد US ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    3 3
    خیر خنگ بازی نیست. مخصوصا جواب دادگاه را اینجور می دهند تا دقیقا کلمه را برایشان معنی کند تا بعدا دچار مشکل نشوند.
  • اذرگون IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 1
    مثل ایلان ماسک پدر ومادر جوانی داره ، یعنی سنشون بالاهست ولی فاصله سن تا با فرزندشون کمه , مثل من نیستند ، من وبرادر که بدنیا امدیم پدرمان ۶۲سال فکر کنم داشته ، مادرم نزدیک به ۴۰سال داشته ، فاصله سنی زیاد ، مادر من که قدیمی فکر می کرد وزودتر پیر شد دیگه وضع رو بدتر کرد ، در مورد پدر ومادر جوان هم شاید بعدا حرف بزتم ، اما در مورد ارتباطات ، ارتباطات ویا روابط برای موفقیت مهمه ،
  • اذرگون IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 1
    مثل ایلان ماسک پدر ومادر جوانی داره ، یعنی سنشون بالاهست ولی فاصله سن تا با فرزندشون کمه , مثل من نیستند ، من وبرادر که بدنیا امدیم پدرمان ۶۲سال فکر کنم داشته ، مادرم نزدیک به ۴۰سال داشته ، فاصله سنی زیاد ، مادر من که قدیمی فکر می کرد وزودتر پیر شد دیگه وضع رو بدتر کرد ، در مورد پدر ومادر جوان هم شاید بعدا حرف بزتم ، اما در مورد ارتباطات ، ارتباطات ویا روابط برای موفقیت مهمه ،
  • وروجک IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    2 3
    واقعا نابغه دوران است که توانسته عنوان ثروتمند ترین مرد جهان رو کسب کند ثروت مشهود و غیر مشهود این خانواده شاید بودجه چند سال اقتصاد مقاومتی کشورمان هم باشد پس به تنهایی بالاتر از کل دولت و ملت ما کار میکنه.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    2 2
    بیل گیتس دزد دوران است
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    3 1
    از نظر شماها با هوش یعنی رایفی پور عباسی
  • ح ت IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    این ترفند گیج و منگ بودن و عدم درک منظور قاضی تکنیک وکلای قدر بیل بوده که به واسطه اون در جلسه از جواب دادن به نفع خودش فرار می‌کرده. این دال بر خنگ یا زرنگ بودن این شخص نیست. حمایت‌های بی‌چون چرا از اسرائیل و آمریکا موضوع دیگریست.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    3 1
    من که طرفدار بیل گیتس نیستم بهش هم مشکوکم اما به عنوان یک متخصص با تجربه در این حوزه میگم این گزارش داره سعی میکنه دروغ به خورد مخاطب بده و اعتماد مخاطب رو سلب میکنه. باعث تاسفه. سعی کردم مودبانه بنویسم.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 0
    داداش دادگاهه و اینا رو کلمات حساس هستند ضمنا ممکنه برای فرار از موقعیت هم باشه. شما همون جلسه اخیر کنگره امریکا با مدیر اینستاگرام رو که تلویزیون پخش کرد ببین بشمار ببین چند بار به انحا گوناگون جواب سوال رو نمیده.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    4 0
    گزارشی سطحی با نتیجه کاهش اعتماد مخاطب
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    6 0
    بیل گیتس آردش رو بیخته و الکش رو هم آویخته ... حالا تا 1000 سال هی گلوتون رو هم پاره کنید که خنگ بوده و ال بوده و بل بوده ، همش برمیگیرده تو صورت خودتون چرا که وقتی طرف خروجیش مثلا مثل ادیسون دنیا رو دچار تحول و دگرگونی کرده دیگه چی میشه بهش گفت . نمیگم محو جمال و رفتار و عقایدش بشیم ولی وقتی چنین انقلابی در تکنولوژی دنیا کرده دیگه بیخود خودتون رو خسته نکنید که بیشتر باعث ضایع شدن خودتون میشید .
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 3
    این فقط پول داره
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    نه روحانی باهوشه! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 0
    هرکس به بشریت خدمت می‌کنه زنده باد هرکس راه زندگی بشریتو میبنده مرده باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس