کد خبر 1526386
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

به گزارش مشرق، کانال سیاست شناسی در تلگرام مطلبی با عنوان هماهنگی با امریکا یا ژست امریکاستیزی نوشته مجید مرادی را منتشر کرد:

رافائل گروسی در گزارشی که به نشست اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داد هرگونه تغییر در سطح غنی سازی ایران را رسماً منکر شد و افزود که البته از طریق اظهارات مقامات آمریکایی مطلع شده که ایران سطح غنی‌سازی اش را کاهش داده است.

سخنان فوق نشانه آن است که گویا جمهوری اسلامی به رغم ژست امریکاستیزی اش تنها آمریکا را به رسمیت می شناسند و به جای حل وفصل مشکلات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقیم با آمریکا هماهنگ می کند وگرنه چه معنا دارد که امریکا از کاهش سطح غنی‌سازی ایران ابراز خرسندی کند و در همان حال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز کند که در جریان نبوده است؟!

اگر واقعا چنین است که ایران پشت پرده و دور از دیدگان آژانس با آمریکایی‌ها هماهنگ است پس آن ژست قهر با آمریکا در وین چه بود که باقری کنی تنها با واسطه های اروپایی مذاکره می کرد که کارشان تبادل پیام های نمایندگان ایران و آمریکا بود؟!

هرچند معامله و تعامل مستقیم با آمریکا برای حل مشکلات کار بدی نیست اما بی‌اعتبار سازی نهادهای بین‌المللی کار درستی نیست و به تثبیت هژمونی آمریکا کمک می کند. همان آمریکایی که علی الدوام دشنامش می دهیم.

اما اگر ژست امریکاستیزی را برای مصرف داخلی می خواهیم حساب آن جداست و سخت می توان هر دو را پذیرفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    1 4
    ژست آمریکا ستیزی را از احمدی نژاد آموخته
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    4 1
    شماهام خیلی دوس دارید آمریکایی ها به رسمیت بشناسنتونا. وژدانا اینطور نیست؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    من طرفدار دولت نیستم اما بیطرفانه که نگاه میکنم برداشتم اینه که شوربختانه اروپا دارای استقلال سیاسی نبود و مذاکرات با اروپا به همین دلیل بی فایده و بی نتیجه بود. لذا دولت مستقیما با آمریکا وارد مذاکره شد. بعد از پایان جنگ جهانی دوم اروپا مستعمره آمریکا شد.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    هرچی بنفع کشورباشه به صلاحه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس