کد خبر 1526387
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲

به گزارش مشرق،کانال ژئواکونومیک نیوز در تلگرام مطلبی با عنوان نبرد سه کریدور منتشر کرد که به شرح زیر است:

پس از نشست اخیر گروه ۲۰ و اعلام راه‌اندازی کریدور هند-خاورمیانه- اروپا، نبرد کریدورها برای کسب بیشترین سهم از تجارت جهانی افزایش یافته است.

مسیر آبی رنگ نشان دهنده کریدور عرب- مد است که هند را به اروپا وصل می‌کند

مسیر زردرنگ کریدور شمال-جنوب است که برای اتصال روسیه به هند از طریق ایران برنامه‌ریزی شده است

خطوط قرمز رنگ نیز نشان‌دهنده شاخه‌های ابتکار «کمریند و جاده» BRI چین است.

به باور کارشناسان مهمترین هدف کریدور هند-اروپا رقابت با قدرت فزاینده چین در منطقه و کاهش اهمیت ژئواکونومیکی ایران و ترکیه است.

حالا باید منتظر واکنش کشورهای رقیب بود؛ آیا مسیر چین- پاکستان- ایران- ترکیه راه‌اندازی می‌شود؟

نبرد سه کریدور

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    2 8
    بهترین کریدور خلیج‌فارس مدیترانه است
    • حمیدرضا IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      3 0
      بی ثبات ترین نقطه جهان!!
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      5 2
      ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      2 0
      کریدور هند فقط برا هند قابل استفاده است نه چین روسیه ایران ترکیه دوبار هم که از دریا رد میشه
    • کارگر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      1 1
      مهم ترین مسئله ما احیا کریدور گشت ارشاد است.
  • sam IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    1 0
    کریدور امریکا چرته پرته جنس از هند بیاد دبی خالی شه بره ریاض بره اردن بره اسرایل دوباره سوار کشتی بشه بره اروپا خوب از همون هند بره کانال سوئز رده بشه بره اروپا خیلی هم ارزون تر کریدور باید هزینه حمل بارو کم کنه نه زیاد
  • رضا IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 1
    خیالت تخت ، ما می بازیم ! اینو تاریخ پنجاه ساله اخیر نشون میده ، جمهوری اسلامی تا الآن نه زیر ساخت درست و درمونی احداث کرده و نه جذابیتی برای همسایه هاش داره ، وقتی دولتی که تا خرخره بهمون بدهکاره - عراق - حاضر نیست با ما ترانزیت کنه ، دیگران که جای خود دارند پس مطمئن باشید خیلی راحت دورمون میزنند ! ببینید کی گفتم !
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    2 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    ایران باید شهر باکو را آزاد کنه ......همونطوری که خرمشهر را آزاد کرد.....
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    مسیر هند عرب اروپا رو! خوب تا اونجا توی خلیج فارس اومدی بقیه شم برو تا زود برسی به آخر عربستان و بعد اردن. چرا این همه توی عربستان؟
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    مسیر ریلی چین هند پاکستان ایران عراق سوریه بسیار عالیه
  • US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    راه عربی به جهت حضور رژیم صهیونیستی و همچنین وجود کانال سوز به عنوان رقیب اجرا نمی شود چون هر کاری کنیم اختلاف ایدیولوژی اسلام صهیونیسم مانع است در اصل این ایده بهانه برای ارتباط صهیونیست ها با عربستان است و اجرایی نمی شود
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    اگر پلی ساخته شود که اتصال دو بخش اذربایجان را به هم وصل کند و از خاک ارمنستان بگذرد و پل بعنوان خاک اذربایجان محسوب شود . مشکل این جنگ حل میشود .
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    برای ساخت کریدور اول باید با کوری ارتباط داشت که بشه بهش کریدوری کشید
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    نظر ایران مبنی بر منتفع شدن همه است، ولی ترکیه و عربستان هر کدام دنبال کشیدن نفع به سمت خود هستند. نظریه ترکیه و عربستان مبتنی بر فتنه و جنگ و تنش است و راه خونین را دنبال می کنند. پس روش خداپسند و اقتصادی را دنبال نمی کند و مهتوم بر شکست است. روش ایران بر مبنای کاری که برای خود می پسندی برای دیگران بپسند است.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    کوریدور (چین ایران عراق لاذقیه اروپا) سانسور شده در این متن
  • کرمعلی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    1 0
    اگر هند و چین بندر چاه بهار را تکمیل کردند. کریدور هند و خاورمیانه و اروپا را هم می‌سازند . بنادر کشورهای جنوب خلیج فارس بقدر کافی پر تردد هست که دیگر نیازی به این تبلیغات ندارد . در ضمن مسیری که به این منظور تا اروپا در نظر گرفتند . بدون راه که نیست .اگر قرار بود این مسیر فعال شود . میشد . پس همش برا سر کیسه کردن کشورهای حوزه خلیج فارس طراحی شده .
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    1 1
    هرکس زرنگ باشه و زیرساخت‌هاشو زودتر بسازه برندست، ما ک هنوز بعد چهل و پنج سال آزادراه شمال رو نساختیم خخخ
  • Aliarchi IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    کریدور های غرب به شرق و شمال به جنوب در حداقل دو دهه قبل برنامه ریزی شده و اکنون به اجرا درامده در مورد کریدور شرق به غرب که چند سال قبلتر ولی این کریدور هند مدیترانه از طریق کشورهای بیشتر شبیه یه پز سیاسی و نمایشی است و فعلا روی کاغذ مانده و تا اماده شود و این مسیر برای ترانزیت بی نقص شود سالیان سال کار دارد در ضمن حجم صادرات هند به اروپا در مقابل حجم صادرات چین اصلا هیچ است و این مسیر اصلا ظرفیت خاصی نخواهد داشت نکته بعد این که همین هند از مسر چابهار ترکیه و اروپا بسیار سریعتر به اروپا مسیر داره و هزینه ترانزیتش بسیار کمتر است اما وجود این مسیر هند مدیترانه از طریق اعراب فقط ساختن یک رقیب برای مسیر هند ایران ترکیه هست تا قیمت ترانزیتی رو بالا نبرن و البته برای حداقل یک دهه بعد به اجر در میاید
  • احسان IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    1 1
    کدیدور زنگه زور
  • محمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر شما زرنگ باشید تیری را میزنید که هیچ کس توقعش را ندارد کریدور زنگه زور را به شرط‌مشارکت پنجاه درصدی و سهمی برعهده بگیرید بعد خواهید دید که خود آمریکا هم مجبور به قبول آن خواهد شد و هیچ کس توان تحریم مسیرش را ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس