ترامپ: بعید است پس از پیروزی در انتخابات خود را مورد عفو قرار دهم!

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد بعید است در برابر اتهامات وارده از قدرت ریاست جمهوری برای عفو خود استفاده کند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اکنون با چهار پرونده مختلف در دادگاه‌های فدرال و ایالتی مواجه است که می‌تواند تبعات سنگینی را برای او در پی داشته باشد. با این حال، ترامپ در صورتی که بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود بر اساس اختیارات قانون اساسی می‌تواند حتی پس از محکومیت قضایی خود را مورد عفو قرار دهد.

به گزارش تله تریدر، ترامپ امروز در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد: بسیار بعید است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی خود را پیرامون ۴ پرونده قضایی‌ام مورد عفو قرار دهم.

چهار پرونده قضایی که اکنون درباره رئیس جمهور پیشین آمریکا در دادگاه‌های ایالتی و فدرال در جریان است پیرامون نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده، تلاش برای مداخله در نتایج انتخابات در ایالت جورجیا، حملات ششم ژانویه به کنگره در سال ۲۰۲۱ و دادن حق السکوت به یک بازیگر زن می‌شود.

ترامپ در این باره به کریستن ولکر، مجری ان بی سی نیوز گفت: من چه کار اشتباهی مرتکب شده‌ام؟ به هیچ عنوان خطایی از من سر نزده است. منظور شما این است که به دلیل آنکه من نتایج انتخابات را به چالش کشیده‌ام آن‌ها می‌خواهند من را زندانی کنند؟

چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: وکلای من پیشنهاد داده اند که من پس از پیروزی در انتخابات خود را مورد عفو قرار دهم. با این حال، این موضوع آخرین چیزی است که من دوست دارم انجام دهم. من می‌توانم با یک فرمان عفو خود را از تمامی اتهامات ساختگی و این اتهامات وارده از سوی بایدن خلاص کنم.

بر اساس قوانین آمریکا، روسای جمهور این کشور می‌توانند شماری از افراد مجرم را مورد عفو قرار دهند. به طور معمول روسای جمهور آمریکا در پایان دوره خود از این موضوع برای عفو مجرمان استفاده می‌کنند. با این حال، این برای نخستین بار است که یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکا می‌خواهد از این قانون برای عفو خود استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس