۶ میلیارد یورو از دارایی‌های کشور وارد بانک‌های منطقه می‌شود

وزیر امور خارجه گفت: شش میلیارد یورو از دارایی‌های کشور نزد کره از فضای رسمی مبادلات بین المللی وارد دو بانک مورد درخواست در منطقه می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبدالهیان در جشنواره مجاهدان در غربت در سالن اجتماعات دانشگاه دامغان درباره دیپلماسی ایران، تاکید کرد: شش میلیارد یورو از دارایی‌های کشور نزد کره از فضای رسمی مبادلات بین‌المللی وارد دو بانک مورد درخواست در منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه پیگیر مطالبات است، تاکید کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارتخانه در منطقه بی اثر کردن تحریم‌ها است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه از سال گذشته ۳۹۰ میلیون پوند مطالبات از دولت انگلیس دریافت شده است، گفت: این مطالبات چهار دهه مسکوت باقی مانده بود.

امیرعبدالهیان همچنین به مجاهدان در غربت نیز اشاره کرد و گفت: غربت کلید واژه همیشگی و مشترک جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام عیسی طباطبایی در زمره چهره‌های تأثیرگذار جبهه مقاومت است، تاکید کرد: نمی‌توان از جبهه مقاومت یاد کرد و اشاره‌ای به شهید سلیمانی نکرد که با آن روحیه مثال زدنی برای همه قوت قلب بود.

وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه سیاست خارجی ما بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در راستای تعالی اقتصادی ایران اسلامی در زمره سیاست‌های ایران اسلامی و وزارت خارجه است.

امیرعبدالهیان همچنین گفت: این اجلاس فرصتی برای تجلیل از مجاهدانی چون حجت‌الاسلام حاج عیسی طباطبایی است چهره‌هایی که با مجاهدت‌ها و مقاومت‌های خود معنایی جدید به مقاومت بخشیده‌اند.

اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» برای هشتمین بار در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    خوش به حال بانک های منظقه عجب فیضی از گردش این حساب میبرن بعدشم چرا بادلار معامله میکنین به ریال ایران یا به روبل روسیه بگیرین
    • حسین IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      0 0
      نفت در برابر غذا یعنی عزت و اقتدار
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    خوشبحالت که به آرزوت رسیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس