کد خبر 1527683
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
میمون سرگردان در تهران زنده‌گیری شد

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ملارد از زنده‌گیری یک قلاده میمون که به دلایل نامعلوم در سطح شهر تهران به گشت و گذار مشغول بود، خبرداد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا رحمتی دراین باره گفت: این میمون رزوس سرگردان پس از زنده گیری به کلنیک حیات وحش پردیسان تحویل داده شد.

وی افزود: روز گذشته بعد از دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده یک قلاده میمون در سطح شهر، بلافاصله محیط بانان این اداره در محل حاضر شده و با همکاری نیروهای آتش نشانی ایستگاه شماره ۶۷ تهران با تلاش فراوان موفق به زنده گیری این حیوان شدند.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست تهران بیان داشت: میمون رزوس که از جمله جانوران جنوب شرق آسیا محسوب می شود که در سال های اخیر به صورت غیرقانونی و از راه قاچاق وارد کشور شده و عده زیادی به دلیل عدم آگاهی اقدام به نگهداری این حیوان در منزل می کنند.

رحمتی یادآور شد: از آنجا که این گونه در زمره گونه های مهاجم برای حیات وحش کشور محسوب می شود می تواند به تهدیدی جدی علیه اکوسیستم های طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل شود و با انتقال بیماری و تداخلات ژنتیکی و رقابت غذایی با گونه های بومی، حیات گونه های بومی را با خطر مواجه می کند.

وی اظهار داشت: نگهداری این گونه حیوانات در منزل علاوه بر اینکه غیرقانونی بوده، به دلیل داشتن بیماری های مشترک با انسان خطر ابتلا به بیماریهای خطرناک را در انسان افزایش می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    2 3
    پس جواد ظریف نبوده. عجب!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    1 0
    مصی علینژاد بعد از تغییر هویت در تهران دیده شد
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    مشرق فیلمش بذارببینیم خیلی میمونابامزه اند:

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس