کد خبر 1527703
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی چیست؟

هندزفری‌های بلوتوثی یکی از مهم‌ترین گجت‌های روزمره هستند که از قابلیت اتصال بی‌سیم برخوردارند؛ اما هندزفری‌های بلوتوثی یک ایراد بزرگ نیز دارند، برخی مواقع نمی‌توان آن‌ها را به گوشی متصل کرد و اشکال خاصی نیز در گوشی یا هدفون دیده نمی‌شود. درصورت وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی، این هدفون‌ها عملا بی‌استفاده خواهند بود. این مشکل ممکن است به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد که ما در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم. مطالعه این مقاله فقط 5 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت، اما با مهم‌ترین دلایل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی و راهکارهای حل آن آشنا خواهید شد.

فاصله بیش از حد بین دو دستگاه؛ اولین دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی

اتصال‌های بین هندزفری بلوتوثی و گوشی معمولا پایدار هستند و درصورتی‌که فاصله بین دو دستگاه زیر ده متر باشد،‌ اتصال قطع نمی‌شود. اگر فاصله بین دو دستگاه از ده متر بیشتر شود یا مانعی در این بین وجود داشته باشد، هندزفری بلوتوثی به گوشی وصل نمی‌شود. ازهمین‌رو در پاسخ به سوال «چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشه» باید گفت فاصله بیش از حد یکی از دلایل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی است.

برای حل مشکل وصل نشدن هندزفری به گوشی ابتدا ایرباد را ریست کنید و پس از آن کیس هندزفری را در 1 سانتی‌متری تلفن همراه نگه دارید. سپس بلوتوث تلفن همراه را روشن کرده و روی حالت جست‌وجو قرار دهید تا دستگاه‌های اطراف را شناسایی کند. پس از مشاهده نام ایرباد، روی آن کلیک کنید تا اتصال ایجاد شود. حتما توجه داشته باشید که در زمان استفاده از هندزفری بلوتوثی فاصله 10 متری را رعایت کنید تا اتصال بلوتوثی قطع نشود.

البته امروزه هدفون‌های بی‌سیم جدیدی به بازار عرضه شده‌اند که اتصال پایدارتری دارند و بلوتوث آن‌ها پیشرفته‌تر است. کیفیت اتصال بلوتوثی و چیپ به‌کاررفته در هندزفری، یکی از مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شود که روی قیمت هندزفری تاثیر می‌گذارد. برای مثال ایرپادهای اپل به‌ دلیل برخورداری از اتصال پایدار و ویژگی‌های خاصی که دارند، نسبت به سایر محصولات بازار گران‌تر هستند.

چرا هندزفری بلوتوثی به گوشی وصل نمیشه؟ باتری ضعیف ایرباد

یکی از پاسخ‌هایی که برای سوال «چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشه» وجود دارد، شارژ نداشتن هندزفری بلوتوثی است. باتری داخلی هندزفری بلوتوثی انرژی را ذخیره می‌کند تا در زمان وصل شدن به گوشی نیازی به سیم نباشد. در فهرست دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی، کم بودن باتری هندزفری یکی از ساده‌ترین دلایل است.

برای رفع این مشکل هر دو هندزفری را داخل کیس خود بگذارید و آن را به شارژ بزنید. اگر ایرباد شما چراغ قرمز نشان داد یعنی کیس و هندزفری بلوتوثی شارژ نداشته است. پس از شارژ شدن هندزفری بی‌سیم می‌توانید از آن استفاده کنید و دیگر مشکلی برای وصل کردن آن به گوشی وجود ندارد.

اگر ظرفیت باتری برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم به جای هندزفری بلوتوثی از هدفون وایرلس استفاده کنید. این هدفون‌ها باتری قوی‌تری دارند و اتصال آن‌ها پایدارتر است. برای خرید یا مشاهده قیمت هدفون بی‌سیم با تنوع بالا پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به محصولات جذاب تهران اسپیکر داشته باشید.

مشکل در خواندن کدک‌های صوتی؛ عامل ایجاد اختلال در اتصال بلوتوثی

کدک یک اصطلاح نرم‌افزاری است و معین می‌کند اطلاعات به چه نحو از گوشی به هدفون یا هندزفری بی‌سیم ارسال می‌شوند. طی این فرایند، امواج رمزگذاری‌شده گوشی به هندزفری بلوتوثی ارسال می‌شوند و ایرباد کدها را می‌خواند. هرچه بیت ریت (سرعت انتقال داده صوتی در ثانیه) کمتر باشد، تاخیر اتصال نیز کمتر خواهد بود.

از طرفی اگر به دلیل باگ‌های داخلی‌، هندزفری بلوتوثی نتواند این کدک‌ها را شناسایی کند، گوشی به بلوتوث وصل نخواهد شد. درصورتی‌که هندزفری بلوتوثی کدک‌ها را شناسایی نکند، باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. اگر تاخیر کم و سرعت خواندن کدک‌های صوتی برای شما اهمیت دارد، هدفون JBL Wave Flex بهترین گزینه برای شما است. این هدفون از ویژگی‌ Ambient Aware برای صدا با کیفیت عالی پشتیبانی می‌کند. باتوجه‌به این ویژگی‌ مهم، قیمت jbl wave flex کاملا مقرون‌به‌صرفه و منصفانه است.

دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی چیست؟

شاید ایرپاد به دستگاه دیگری متصل است!

اگر سوال «چرا بلوتوث هندزفری به گوشی وصل نمیشه» برای شما وجود دارد، باید بگوییم که ایراد در بخش اتصال اتوماتیک یکی از دلایل وصل نشدن ایرپاد به گوشی است. زمانی که یک بار هندزفری بلوتوثی را به گوشی وصل کنید، در مراتب بعدی به‌صورت خودکار اتصال بلوتوثی ایجاد می‌شود.

اگر هندزفری بلوتوثی شما به گوشی وصل نمی‌شود، شاید به دستگاه دیگری متصل شده است. برای رفع این مشکل باید یک مرتبه ایرباد را ریست کنید و سپس به آن وصل شوید.

ایراد در بلوتوث هندزفری مانع وصل شدن گوشی به ایرپاد می‌شود

چیپ بلوتوثی هندزفری‌های بی‌سیم، قطعه‌ای بسیار کوچک است که اتصال بین هندزفری و گوشی را ایجاد می‌کند. زمانی که این قطعه آسیب ببیند، دیگر هندزفری بلوتوثی به گوشی وصل نخواهد شد یا یکی از ایربادها به گوشی وصل می‌شود. پس اگر سوال «چرا یکی از هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشه» در ذهن شما وجود دارد، باید گفت که شاید خرابی از چیپ دستگاه است.

در این صورت شما باید نسبت به تعمیر هندزفری بلوتوثی اقدام کنید تا در صورت امکان هندزفری شما تعمیر شود. البته تضمینی وجود ندارد که پس از تعمیر، ایرپاد مجددا خراب نشود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم هزینه‌های تعمیر را صرف خرید یک هندزفری نو از فروشگاهی معتبر کنید. به‌این‌ترتیب یک هندزفری بلوتوثی جدید بدون هیچ یک از مشکلات اتصال دارید که از گارانتی نیز برخوردار است.

دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی چیست؟

هندزفری بلوتوثی جدید بدون مشکلات اتصال را همین حالا از تهران اسپیکر بخرید

در این مقاله تلاش کردیم به سوال «چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشه» پاسخ دهیم و دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی را بررسی کنیم. اگر چیپ بلوتوث هندزفری شما خراب شده و به گوشی وصل نمی‌شود، بهترین راهکار خرید یک هندزفری نو از بهترین برندهای دنیا است که کیفیت محشری را ارائه می‌دهند. اگر قصد خرید انواع هدفون یا هندزفری بی‌سیم را دارید، فروشگاه تهران اسپیکر در خدمت شماست.

این فروشگاه اینترنتی به‌صورت تخصصی در زمینه فروش انواع هدفون، اسپیکر، ساندبار و هندزفری بی‌سیم فعالیت می‌کند و تنوع شگفت‌انگیزی در محصولات خود دارد. علاوه‌بر این، دستگاه‌های پخش صدا در فروشگاه تهران اسپیکر از بهترین برندها مانند جی بی ال هستند و صدای گوش‌نوازی را پخش می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصولات جذاب این فروشگاه، همین حالا از آدرس tehranspeaker.com دیدن کنید. شما می‌توانید هندزفری موردنظر خود را همین حالا به‌صورت اینترنتی خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن در محل تحویل بگیرید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس