کد خبر 1527852
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
تعداد پرونده‌های باز ایران در AFC/ کره‌جنوبی هم مسیر ایران را رفت

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اتفاقات خوبی که در این رشته رخ داده است گفت: در بین ۱۵۰۰ پرونده بدهکاری که از فوتبال آسیا در AFC باز است، فقط ۳۰ پرونده آن برای ایران است.

به گزارش مشرق، مهدی تاج که شامگاه امروز دوشنبه به همراه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه آزادی بازدید کرده بود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در مورد استقبالی که از رونالدو با برخی رفتارهای نامناسب صورت گرفت گفت: این رفتارها زیبنده فوتبال ایران نیست. ما نمایندگان پرطرفداری در آسیا داریم که جزو تیم های خوب هستند. به نظر آرام آرام این شرایط برای فوتبالدوستان ایرانی عادی خواهد شد.

وی در مورد ورود سیستم ویدئویی به فوتبال ایران نیز گفت: تلاشمان این بود که بتوانیم این سیستم را خریداری کنیم اما به خاطر تحریم هایی که وجود داشت میسر نشد که البته در حال حل این مشکل هستیم. تصور خودم این است که مشکل سیستم ویدئویی حل می شود و هفت ورزشگاه ما مجهز به این سیستم خواهد شد.

مهدی تاج برقراری روابط فوتبالی با عربستان را بسیار امیدبخش عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه ما با عربستان بسیار گسترده است و شرایطی فراهم خواهد شد که مراودات فوتبالی با این کشور بیشتر خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال وضعیت چمن ورزشگاه آزادی را نامطلوب خواند و گفت: اگر می خواهیم چمن به شرایط مطلوب گذشته برسد باید چهار ماه در این زمین بازی برگزار نشود تا بازسازی اصولی صورت بگیرد. با این حال با این شرایط هم می شود بازی برگزار کرد اما کیفیت خیلی مطلوبی ندارد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که عنوان کرده بود رد پای یک شرکت اسرائیلی در آوردن سیستم کمک داور ویدئویی دیده می شود گفت: ما سیستم ویدئویی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته ایم و این که می گویند شرکت اسرائیلی است را اصلا در جریان نیستیم. همه هزینه های انتقال را هم کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است.

مهدی تاج به اتفاقات مثبت برای فوتبال ایران در اجلاس کنفدراسیون آسیا اشاره کرد و گفت: براساس اعلام این کنفدراسیون ایران جزو ۱۲ کشوری است که کمترین بدهی را داشته است. قبلا هر وقت می خواستند مثال کشورهای بدهکار را بزنند نام ایران را مطرح می کردند اما الان شرایط بهتر شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ پرونده باز در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد که فقط ۳۰ پرونده آن مربوط به فوتبال ایران است. باید این موارد را با مسئولان باشگاه ها صحبت کنیم تا حل شود. ضمن این که ما جزو شش کشوری هستیم که در فوتسال مجوز حرفه ای را دریافت می کنیم. در بخش بانوان هم ۱۵ مجوز حرفه ای داده شده است که دو تای آن برای ایران است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به شرایط سپاهان با بیان این که آنها باید از راه قانونی اعتراض شان را پیگیری کنند در مورد سقف بودجه گفت: فیرپلی مالی که ما در لیگ شروع کرده ایم را کره جنوبی سخت تر اجرا خواهد کرد. این نشان می دهد که ایران کار خوبی را شروع کرده است و بقیه ما هم مثل کره دارند این کار را اجرا می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس