کد خبر 1527911
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
استقبال «شورای همکاری» از حضور هیأت انصارالله در ریاض

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن استقبال از حضور هیأت انصارالله در ریاض، از تلاشها برای یافتن راهکار مسالمت‌آمیز و فراگیر بحران یمن، قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که از هیات جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

جاسم البدیوی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه ضمن استقبال از حضور هیأت انصارالله در ریاض، از «تلاشهای عربستان سعودی و عمان که با هدف یافتن راهکار مسالمت‌آمیز و فراگیر بحران یمن صورت می‌گیرد»، قدردانی کرد.

پایگاه خبری الخلیج آنلاین به نقل از البدیوی گزارش داد، این دور از مذاکرات که بین انصارالله و عربستان در ریاض انجام می‌شود، «گام مهمی برای برقراری صلح در یمن است».

وزارت خارجه عربستان هم اخیرا گفت: «در راستای ابتکار سعودی که در ماه مارس ۲۰۲۱ ارائه شده و در ادامه تکمیل دیدارها و مذاکراتی که تیم سعودی به ریاست "محمد آل جابر" سفیر عربستان در یمن با دوستان در سلطنت عمان انجام دادند، عربستان از هیات صنعاء برای سفر به این کشور در راستای تکمیل دیدارها و مذاکرات دعوت به عمل آورده است».

طبق گزارش رسانه‌ها، روز پنجشنبه و تنها دو روز پس از سفر ناگهانی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به مسقط پایتخت عمان، هیأت میانجیگر عمان همراه با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن به صنعاء سفر کرده بود.

البدیوی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این دور از مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد و نتایج مثبتی در پی داشته باشد؛ به نحوی که به یافتن راهکار دائمی و فراگیر بحران یمن ختم شود و ملت این کشور بتوانند بار دیگر طعم امنیت، توسعه و شکوفایی را بچشند.

مداخله نظامی سعودی در یمن در ۶ فروردین ۱۳۹۴، با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری ریاض، با نام عملیات «طوفان قاطعیت » آغاز شد و بعدها با نام عملیات «احیای امید» ادامه یافت؛ این جنگ تا کنون هزاران کشته و زخمی در یمن داشته است.

«حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم روز گذشته گفت که مذاکرات صلحی که در شهر ریاض عربستان سعودی در حال انجام بوده، «در فضایی مثبت» در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: «مذاکرات صلحی که با عربستان سعودی در حال انجام بوده با میانجی‌گری عمان و به دور از هرگونه ایفای نقش سازمان ملل متحد است. متاسفانه نقش سازمان ملل منفی بوده و در طول هشت سال گذشته به جنگ و تجاوز و محاصره در یمن دامن زد.

«محمدعلی الحوثی»، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه گفت‌وگوها با «عربستان سعودی به عنوان رهبر ائتلاف» ادامه دارد، به میانجی‌گری‌های عمان برای رسیدن به راه‌حل اشاره کرد. وی گفت: امیدواریم بحث جدی به نفع دو ملت صورت گیرد و بتوانیم بر چالش‌ها فائق آییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس