برداشت پسته

یک کارشناس بازار سرمایه به اقدام به موقع دولت و سازمان بورس در اصلاح قوانین و مقررات اشاره کرد و گفت: بازار سهام می‌تواند بازدهی بالاتری را نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد.

«احسان عسگری» امروز (سه‌شنبه)به روند این روزهای بازار سهام اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در بازار سهام شاهد کاهش ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس هستیم که این موضوع می‌تواند در بهبود روند معاملات بازار تاثیرگذار باشد.

وی به عوامل موثر در کاهش نوسانات اخیر بازار سهام تاکید و خاطرنشان کرد: در چند وقت گذشته قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی روند نزولی چشمگیری نداشت، همچنین بازار ارز دارای ثبات است که با توجه به چنین اتفاقی، شرکت‌های صادرات محور در بورس ریسک بالایی را متحمل نشده‌اند که همین امر تاثیرگذار در تغییر روند بازار بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه به کاهش ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس تحت تاثیر اقدامات به موقع دولت تاکید کرد و گفت: هزینه سوخت و نرخ خوراک صنایع پتروشیمی که حجم زیادی از معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند، می‌توانند با تاثیر زیادی بر روند بازار همراه باشند.

عسگری خاطرنشان کرد: دولت اخیرا نسبت به اصلاح نرخ خوراک این صنعت اقدام کرد و این موضوع می‌تواند کمک‌کننده به پیش‌بینی‌پذیری وضعیت آینده شرکت‌ها باشد.

اقدام به موقع سازمان بورس در اصلاح قوانین و مقررات

وی خاطرنشان کرد: همچنین در چند وقت گذشته شاهد این موضوع بودیم که سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان متولی بازار به خوبی نسبت به اصلاح قوانین و مقررات و چارچوب مقرراتی خود اقدام کرده و روند اصلاحی درستی را در راستای تغییر روند معاملات بازار در پیش گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مشکل فعلی بازار سهام اعلام کرد: اکنون میزان منابع ورودی به بازار تنها مشکلی است که بازار با آن دست به گریبان شده و رقم آن قابل توجه نیست، همین امر باعث شده تا با وجود ارزندگی سهام شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری اما این بازار نتواند رشد چندانی را تجربه کند.

وی ضمن اشاره به علت کاهش ورود نقدینگی به بازار گفت: ورود حجم اندک نقدینگی به بازار سهام نشات گرفته از عوامل مختلفی است که مهمترین آن ناشی از دستکاری در بازار یا تغییر یکباره قوانین و مقررات تاثیرگذار بر شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه است، این موضوع باعث خدشه دار شدن اعتماد سرمایه‌گذاران و کاهش ورود نقدینگی به بازار شده است.

عسگری با اعلام اینکه این مشکل قابل برطرف شدن است، اظهار داشت: اگر بازدهی سایر بازارهای رقیب در سطح قابل توجهی قرار نگیرد و دولت بتواند با کنترل تورم بخشی از جذابیت بازارهای کالایی و رقیب بازار سرمایه را مدیریت کند؛ سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه که به عنوان یک بازار مولد شناخته می شود حرکت می کند و زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

پیش‌بینی آینده معاملات بورس

این فعال بازار سهام آینده معاملات بورس را مورد پیش بینی قرار داد و اعلام کرد: اکنون بدبینی چندانی نسبت به آینده روند بازار سهام وجود ندارد و روند کاهشی برای این بازار پیش‌بینی نمی‌شود، هر گونه انتشار خبر مثبت می‌تواند زمینه‌ساز صعود دوباره شاخص بورس در بازار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی ریسک بزرگی متوجه بازار نیست و همه متغیرها در راستای بهبود وضعیت بازار قرار گرفته اند، افزود: آینده به نفع معاملات بورس است اما اکنون نمی‌توان پیش بینی دقیقی را از زمان آغاز رشد معاملات بورس ارائه داد، به نظر می‌رسد که اکنون در بین سهامداران اطمینانی نسبت به این موضوع که معاملات بازار سرمایه می تواند خود را با متغیرهای مختلف وفق دهد، وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه قیمت سهام شرکت‌ها با تغییر چندانی همسو با قیمت ارز در بازار آزاد همراه نشده است، گفت: به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد، اگر این ارقام در صورت‌های مالی شرکت‌ها لحاظ شود؛ سرمایه گذاران ترغیب می‌شوند تا سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را افزایش دهند.

تاثیر سیاست‌های اخیر دولت بر روند معاملات بورس

عسگری به تاثیر سیاست‌های اخیر دولت بر روند معاملات بورس اشاره کرد و گفت: تصمیمات جدید دولت در خصوص نرخ خوراک و ارز به نفع کلیت بازار و سهامداران بوده و منافع آن هم به جیب سهامداران می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در سال‌های گذشته اتفاقاتی رخ داد که باعث رونق دلالی و واسطه‌گری در اقتصاد کشور شد اما با تغییرات رخ داده در تصمیمات ارزی میزان رانت توزیع شده تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی اصلاح نرخ خوراک را در بلندمدت به نفع شرکت‌ها دانست و گفت: دولت به خوبی این موضوع را درک کرده که بازار سرمایه می‌تواند نقدینگی های سرگردان را از سایر بازارها به سمت بازارهای مولد و در راستای توسعه کشور سوق دهد.

عسگری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بورس تا پایان سال می‌تواند بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد یا خیر، افزود: اگر اتفاقی رخ ندهد که تهدیدکننده معاملات بازار سرمایه باشد، این بازار می‌تواند بازدهی بالاتری را از سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد و همچنین بازار سهام از این قابلیت برخوردار است تا نرخ تورم را در ۶ ماه دوم سال پوشش دهد.

توصیه به سهامداران

این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد و اظهار داشت: توصیه همیشگی ما به سهامداران اعتماد به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌هایی است که توانستند بازدهی خوبی را کسب کنند.

وی با اعلام اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند سهام پرپتانسلی را برای سهامداران شناسایی کنند، گفت: سهامداران باید از تک سهم بودن در بازار و سرمایه‌گذاری در سهامی که از طریق فضای مجازی شناسایی می‌شوند خودداری کنند، زیرا به طور حتم این نوع سرمایه‌گذاری ضرر و زیان را با خود به همراه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عقاب بورس IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    درسته دوستان بهترین گزینه صندوق های سرمایه گذاری هستش!هم برای افراد ریسک گریز صندوق های با سود ثابت هم برای افراد ریسک پذیر صندوق های سهامی و صندوق های اهرمی هم برای کسایی که نوسانگیری میخوان بکنند
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    پیش بینی دقیق بازار بورس رو باید از وزارت اقتصاد و سازمان بورس جویا بشید . که حرکت بورس تابع نظر و برنامه اینهاست.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده خیلی مهتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس