کد خبر 1528393
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
قیافه اصیل ایرانی در حال تغییر است/درخواست از وزارت بهداشت

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نسبت به تغییر قیافه‌ اصیل ایرانی به دنبال انجام اعمال زیبایی متعدد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، بابک نیکومرام گفت: گرایش مردم به عمل زیبایی، تغییر چهره و هزینه‌های سنگینی که بابت آن پرداخت می‌شود زنگ خطر جدی برای جامعه است.

وی ادامه داد: در صورت عدم مهار سونامی جراحی زیبایی علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و تغییر قیافه‌ها، باعث آسیب جدی به حوزه درمان و بلعیدن منابع انسانی و مالی اختصاص داده شده برای حوزه سلامت کشور منجر خواهد شد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به روی آوردن عموم پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص‌های غیر مرتبط به امور زیبایی به خصوص اعمال جراحی زیبایی، خواستار کنترل، نظارت و مداخله جدی و عاجل وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جهت کاهش آسیب جدی به مردم در کشور شد.

نیکومرام اضافه کرد: با انجام اعمال زیبایی متعدد قیافه اصیل ایرانی در حال تغییر است و بایستی برای این موضوع چاره اندیشی شود.

وی تأکید کرد: برای ساماندهی و کنترل خدمات حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی نیاز به وضع قوانین و مقررات جدید و به روز داریم، زیرا قوانین گذشته پاسخگوی شرایط کنونی نیست. ضمن اینکه اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی در اولویت امور درمانی نبوده و حجم زیادی از فعالیت‌های درمانی گروه پزشکی را می‌تواند به خود اختصاص داده که این موضوع می‌تواند باعث کاهش میزان ارائه خدمات درمانی واقعی به بیماران گردد.
و به عنوان راهکار اولیه پیشنهاد عاجل برای ایجاد کمیته کشوری امور زیبایی مانند کمیته کشوری کرونا و دعوت از اعضای بورد و انجمن‌های علمی مرتبط برای ارائه راهکار و تدوین دستورالعمل‌های نوین مربوط به حوزه زیبایی را دادند.

مجید لاهوتی مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اظهار کرد: در سال‌های اخیر انجام اعمال زیبایی زیادی دیده شده که اکنون این امر گسترش بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: ورود افراد فاقد صلاحیت به صفحات مجازی مانند اینستاگرام و پلت فرم‌های گوناگون با تبلیغات فریبنده باعث سردرگمی تعدادی از متقاضیان اعمال جراحی گردیده است.

لاهوتی افزود: با توجه به انجام تعداد زیاد اعمال جراحی زیبایی توسط افراد بی کفایت باعث بروز عوارض متعدد و غیر قابل جبران در بیماران گردیده است و به همین دلیل آمار مراجعه آسیب دیدگان به مراجع قانونی برای پیگیری مشکلاتشان افزوده شده است.

مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: با توجه به فقدان قوانین و مقررات بازدارنده کافی و مؤثر و یا مجازات‌های بسیار اندک در مقابل تخلفات افراد سودجو همه روزه شاهد ورود تعداد بیشتری از افراد خاطی در حوزه زیبایی هستیم.

وی در خصوص معرفی جراحان پلاستیک اظهار کرد جراح پلاستیک فردی است که ۷ سال دوره پزشکی عمومی و سپس ۴ تا ۵ سال دوره جراحی عمومی و در نهایت ۳ سال دوره جراحی پلاستیک را می‌گذراند.

لاهوتی افزود: سازمان نظام پزشکی مکلف به رعایت حقوق متقابل مردم و پزشکان است که تحت قانون مصوب مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌نماید اما گاهی مصوبات بخش‌هایی از این سازمان در تناقض با اصول قانونی تشکیل سازمان بوده و راه را برای ورود افراد به حیطه جراحی پلاستیک باز می‌نماید. بنابراین از سازمان مذکور انتظار می‌رود با اصلاح مصوبات خود در این زمینه راه را برای افراد سودجو ببندد و به این ترتیب به وظیفه خدماتی خود در حفظ سلامت آحاد جامعه عمل نماید.

علیرضا صابری دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: نزدیک به ۶ هزار صفحه اینستاگرامی و سایر پلت فرم‌ها در حال تبلیغ در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی هستند.

وی افزود: در حالی که تعداد کل افراد مجاز به انجام اعمال زیبایی درصد بسیار کمی از این صفحات را تشکیل می‌دهند.

صابری ادامه داد: به متقاضیان انجام اعمال زیبایی توصیه می‌شود جهت اصول اطمینان نام جراح پلاستیک مورد نظر در سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران جستجو نمایند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۳۰ نفر جراح فوق تخصص جراحی پلاستیک عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هستند و اکثراً مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم خوبمان.

سید نجات حسینی نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز اظهار کرد: حدود ۱۶۰۰ پیج شامل پزشکان فاقد صلاحیت کافی و یا افراد غیر پزشک وجود دارد که به انجام تبلیغات برای انجام اعمال جراحی‌های زیبایی می‌پردازند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    21 1
    آره دیگه بابا ننه ها عمل می کنن دماغ رو کوچیک می کنن گونه میذارن ژل تزریق می کنن بعد بچه شون دنیا میاد دماغ عقابی داره
    • رسول FI ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      13 0
      عقابی خخخخخخ......
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      39 50
      جراحی پلاستیک برای بعضی واجبه. تصور کنید معصی قیافه نرمال داشت اینقدر عقده ای بود ؟ تجربه نشان داده اکثر افرادی که چهره مطبوعی دارند خوش اخلاق هستند و کریه المنظر ها بد طینتند. در قرآن از حوریان زیبا شبیه لولو ، مرجان و یاقوت نام برده شده نه کفتارهایی شبیه قجر.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      متاسفانه مشرق به این نکته اشاره نکرده که اگر این عملهای زیبایی واسه توی چشم و دیده شدن بیشتر باشد حرام است اینقدر نیت مهم است در حالی که اگر صرفا عمل زیبایی بخاطر افزایش اعتماد بنفس باشدمانعی ندارد
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    22 10
    وضعیت تهرانی های ضددین رو به بقیه شهرها تعمیم ندین.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      12 33
      تهرانی های اصیل مومن ، باحیا و پاکدامنن و پوشش بانوان چادره این شهرستانیها هستند که وقتی به تهران میان چون نظارت اجتماعی رویشان نیست جو گیر شده و ادای غربگداها را در میارن
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      7 4
      خواب تشریف داری که نمیبینی در شهرستان هاچه خبره؟ اگر تهرانیها ضد دین هست پس توی تهران چیکار میکنید که جنعیتش داره میترکه‌. و اینم فراموش نکنید امثال شما بیسوادهایی که میگید تهرانی ها بی دین هستند... وقتی برای زندگی به تهران میائید( با احترام به شهرستانیهای بافرهنک سرزمینم) وضع ظاهریشون از خود تهرانیها بدتر میشه و سریع خودشون رو گم میکنن.پس حواست باشه که چه موقعی دهنت رو باز میکنی...
    • حمید IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      31 3
      بعضی تهرانی ها ضددین هستند
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      5 2
      ضد دین چیه؟؟؟من تو قم هستم خیلی از اطرافیانم جراحی زیبایی میکنن با وجود اینکه مستاجر هستند اوضاع مالی خیلی خوبی ام ندارند اما خوب دوست دارن برای جراحی زیبایی هزینه کنن.چه ربطی به دین داره.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    13 2
    اصالت به چه دردشون میخوره ..خودنمایی براشون ارزش داره
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    7 0
    بگو نگران نشو همش زیر سر همکارانتونه که تا برا یه نشکل میری مطبشون فورا میگن باید عمل کنی این کرمو بزن و...با پول دادن به بلاگرا دارن همه رو قانع میکنن که زشتن باید عمل کنن
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 1
    اشکالی نداره اجابه بدید قیافه اصیل تغییر کنه البته من مخالف جراحی هستم اون تصویرتون هم خیلی چندش بود
  • هوشنگ IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    4 20
    چه بهتر ایرانی زشت ترین قیافه در بین ملتها رو داره ابرو درهم کشیده ایرانی به درد خودشون می خوره
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      3 1
      عزیزم ابرو جراحی نمیکنن.لپ و مماغ و ....در ضمن ابرو میکارن که پر پشت بشه.اتفاقا اروپایی ها خ ابرو مشکی پر دوست دارند ولی چون بلوند هستند ابرو هاشون کم پشت و رنگ روشن.الان هم که کاشت ابرو تو بورس خوش به حال هر کی ابروی خوب و پر پشت داره .من که ندارم.
    • نیلوفر IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      چه بهتری چون خودت عملی هستی ..بیا برو زیباترین چهره در آسیا رو ایرانی داره زنان ایران نمونش دهه هشتادی ها چشم رنگی و سفید و طبق امار بیستمین زنان زیبای جهان ایرانی هان و نمونش بازیگرامون ولی تو ..زشت ترین هستی
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    14 5
    کی گفته شما این خانم های محجبه امر به معروف رو ببین قیافه اصیلشون از بین نمی ره
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      4 0
      حالا یه چهارتا ادم حسابی هم پیدا میشه نمیتونی ببینی زیبایی طبیعی بده؟ اون زنهای پاچه پاره خوبند که اگه صورتشون بشورن همه قبض روح میشن؟رنگ و روغن و لعاب و لب و گونه ی قلمبه و ادا و اطوار و لاشی بازی خوبه؟! البته خلایق هرچه لایق
  • هادی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    9 0
    نترس برادر. اون ژن که تغییر نمیکنه. بچه هاشون دماغ گنده و کج به دنیا میان اصالتشون حفظ میشه
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      دماغ های ایرانی زن ها بیشترش خیلی هم قشنک اشت . هیچ دکتری نمیتواند به این قشنگی بسازد..دماغ را نباید زیاد کوچک کرد .مشکل تنفسی ایجاد میکند
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    4 4
    اونایی که عمل چهره دارند اصلا اصیل نیستن بیماران روانی اند
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 1
    ب درکک
    • US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      منم‌باهات موافقم به درک 😁
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    5 0
    بچه هاشون اصیل ایرانی بدنیا میان :)
  • هاشمی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    17 2
    همانطور که قسم خوردید طب سنتی رو به زمین بکوبید،از حرفات برمیاد که اصلاقیافه اصیل ایرانی مطرح نیست بلکه بیشتر اون پولی که از بابت جراحی به جیب بعضی از همکارات میره ناراحتی ومیخواید این جراحی تو انحصار چند نفراز خودتون ودورو بریهاتون باشه.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    8 1
    اگر شما به رشت سفر کنید خواهید دید که اکثرا از خرد و کلان و پیر و جوان و زن ومرد همه قیافه هایشان عوض شده و دارای بینی های دو سایز کوچک شده و بعضا سربالا به خصوص در بانوان با موی سر بور شده و شلوار پاره یا وصله شده به همراه یک سگ در کنار یا در بغل! خیلی داریم به آمریکائی ها و اروپائی ها به لطف این ماهواره نزدیک میشویم. علی برکت ال...
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      دماغ سر بالا بهتر قشنگ تره ذر ایران هم زیاد است بطور طبیعی
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    3 2
    ژنتیکش که تغییر نمیکنه، همیشه همون هست
  • DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    27 1
    با بودن ووارد شدن روزانه این همه افغانی به میهنمان وزادوولد زیادوحریصانه آنها که جای تعمل دارد تا چند سال دیگر از نژاد ایرانی چیزی باقی نمی‌ماند. لطفا باز نشر کنید شاید بگوش مسئولان خواب الودمان برسد.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    6 0
    جراحی پلاستیک چه ربطی به تغییرات ژنتیک چهره افراد داره؟ مگه کسی که بینی اش رو عمل کرده فرزندش هم همون شکل بدنیا میآد ؟!
  • م.د IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    21 3
    چهره اصیل ایرانی به خاطر اختلاط با افاغنه در حال از بین رفتن هست...آمار دادن که در یکی از شهرهای استان فارس در پائیز 1401 از 300 زایمان انجام شده تنها 3 تولد ایرانی بوده و مابقی افغانی بوده
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    6 0
    منکه به دماغ عقابیم افتخار میکنم گور بابای بقیه
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      دمت گرم منم با اینکه مسخره میکنن همینکه بازم باعث خنده به عده میشم خوشحالم
  • جواد IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    4 3
    بگذارید مردم خوشگل شوند و شما هم خوشگل بین شویم.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      4 0
      والا خیلی ترسناک شدن ابروهای شیطانی و صورت چربی گرفته و لب های شتری و دماغ لنگه به لنگه و چشمهای گم شده زیر چربی و بوتاکس ، چانه ی دراز و پیشانی کوتاه
  • ادرین DE ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    3 1
    والا اینا رو یه بار بیارید اروپا یه چرخ بزنن، احدی نمیبینی بره این کارها بکنه، فقط ورزش میکنن
  • کامی جون باهوش DE ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    4 2
    به شما چه ربطی داره؟ زن زندگی آزادی میگه آدم باید ظاهرش رو مثل هنرپیشه های هالیوود بکنه .
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      گور پدر تو وطرفداران زن زندگی هرزگی
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    مردم باید خودشون متوجه بشن، همینکه طرف ببینه دکتر جراحی زیباییش دماغ و دهن و...... الی ماشالله انگاری خدای نکرده! تریلی از صورتش رد شده یا کچل بتمام معناس!!! ی ذره فک کن میفهم ارزش و بزرگی و عزت و.... در دماغ قلمی و..... نیست
  • عبدالعلی گل بابا نژاد IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    بشرفم اشتباه فرمودی تغییر چهره مردم بخاطر غم وغصه دردمندی وبینوای ودرماندگی بشر ایرانی است آقای کارشناس مسائل اجتماعی دقت کنید مردم چطور قیافه غمگین ودرهم وناامید دارن .التماس دعا دارم
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 0
    این فرد که این موضوع تغییر قیافه را مطرح کرده نمیداند که خانم یا اقا که بینی را کوچک میکنند این میراث به فرزندش منتقل نمیشود و فرزند با بینی کج و دراز متولد میشود؟
  • عبدالعلی گل بابا نژاد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 1
    اگر کمی انصاف داشته باشد کسی خوب باید درک کند مقصر اصلی تغییر چهره مردم بخاطر غم وغصه دردمندی وبینوای ودرماندگی بشر ایرانی است
  • آرش IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 4
    خدا زیباست و زیبایی رو دوست داره . قیافه عصر حجر مال عصر حجر بود!!!
    • بینام IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      0 0
      استاد، زیبایی با خوشگلی فرق میکنه شما میری خودتو خوشگل میکنی خوشگلی سلیقه ای هست . ولی زیبایی تو همه جای کره زمین زیباست زیبایی با خوشگلی خیلی فرق داره زیبایی رو همه دوست دارند.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    🤣🤣🤣🤣
  • رضا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    بجز تعداد معدودی که واقعا بیماری واقعی دارند الباقی مشکل روانی دارند همین ها بعد تاتو می زنند بعد تزریق ژل بعد پین بعد شاخ بعد قطع عضو بعد زیر لب و رو زبون پین می زنند اینها بیمار روانی هستند و کمبود شخصیت دارند
  • GB ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    وقتی کسی آرایش میکنه عمل زیبایی میکنه میخواد تو چش باشه پس نیاز داره به دیده شدن نیاز به دیده شدن هزینه داره پس برتری نیست یک حقه است . پس انقده به خودت قشار نیار. حقه یعنی دزدی جواب دزدی چیه؟ میخواد جذب کنه جواب مسیولیت جدب باخودشه .
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    اگه ایرانی ها قیافشون اصیل بود که این همه دستکاری لازم نبود واقعا ایرانی ها زشتن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    لب و ابرو که بد تر میشود خخخ .. کی گفته ایجوری خوبه ؟
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    جمعیت ساکن ثابت قدیمی هر منطقه طبیعتا باعفت وباوقار و خوب هستند چون درغیر آن انگشت نما میشن ولی معمولا مهاجرها مشکل زا هستن .نظر یک ارومیه ای
  • حمید IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    تف توذاتتون اینطور از قیافه ایرانی حفظت میکنن. مخصوصا روی سخنم باتغییرجنسیتی هاس
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    قیافه اصیل ایرانی درحال تغییربه قیافه اصیل افغانستانی است.
  • بینام IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    به فقرا و ایتام کمک کنید و پولتان را صرف هیچی نکنید این بدن خاکی وسیله ای است تا در زمین راه بروید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس