کد خبر 1528590
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
پاشینیان: در تدوین متن آتش‌بس در قره‌باغ نقش نداشتیم

نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی کاهش چشمگیری پیدا کرده، ابراز امیدواری کرد که صلح‌بانان روسی به‌طور کامل به تعهدات خود در این منطقه عمل کنند.

به گزارش مشرق، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت که ایروان در تدوین متن آتش‌بس و توقف درگیری‌های جدید در منطقه قره‌باغ کوهستانی با جمهوری آذربایجان، نقشی نداشته است.

پاشینیان در پیامی ویدئویی، توضیح داد: «از خروجی‌های رسانه‌ای رسمی قره‌باغ متوجه شدیم که مقامات قره‌باغ کوهستانی پیشنهاد فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه را برای آتش‌بس پذیرفته‌اند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اضافه کرد: «بعد از آن بود که ما با متن توافق آتش‌بس آشنا شدیم. جمهوری ارمنستان در شکل‌گیری این متن شرکت نداشته و طرف بحث نبوده است».

نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه ابراز امیدواری کرد که پس از تصویب متن توقف درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی، نیروهای صلح‌بان روسیه به‌طور کامل به تعهدات خود در این منطقه عمل کنند.

طبق این گزارش، پاشینیان اظهار داشت: «منطقی است که فرض کنیم اگر نیروهای حافظ صلح چنین بیانیه‌ای را داده‌اند، این خود بدان معنی است که آنها به‌طور کامل و بدون هیچ گونه قید و شرطی تعهد دارند که امنیت ارمنی‌های قره‌باغ را به‌طور کامل تضمین کنند که شامل حقوق کامل برای زندگی امن و شرافتمندانه در سرزمین و خانه‌هایشان است».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از قره‌باغ، شدت درگیری‌های نظامی به شدت کاهش یافته، گفت: «نمی‌توانم بگویم متوقف شده اما کم شده است. ما امیدواریم که تشدید نظامی ادامه پیدا نکند. ثبات و توقف درگیری‌ها در شرایط کنونی بسیار مهم است».

امروز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: «ما با همه طرف‌های درگیر در قره‌باغ، از جمله مسئولان باکو، ایروان و استپاناکرت در تماس هستیم و انتظار داریم که اوضاع منطقه با کاهش تنش‌ها از طریق کانال‌های صلح‌آمیز حل شود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    قره باغ واراضی شمال رودارس همگی به ایران تعلق دارند.
  • محمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    پاشینیان وا داده، شکست ارمنستان حتمیست.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    ارمنستان به زودی ایران را دور میزنه و زنگزور را تقدیم باکو میکنه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    حمله مغول های وحشی و کودک کش بعد از هزار سال باز داره تکرار میشه
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    تا این دوروی دودره باز سرکار باشه وضع همینه.
  • اهبرخان IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    سه کس را هیچ وقت مسئولل مملکت نکنید. روزنامه نگار(پاشینیان)، دلقکو بازیگر(زلنسکی) و ورزشکا(امین) هر کدام به نوعی مملکت را به فنا خواهند داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس