حمایت حدود نیمی از آمریکایی‌ها از تحقیقات استیضاح بایدن

در نظرسنجی «مورنینگ کانسالت»، ۴۸ درصد رای‌دهندگان آمریکایی از تحقیقات کنگره برای استیضاح رئیس‌جمهورشان اعلام حمایت کردند و ۴۲ درصد گفتند با آن مخالف هستند.

به گزارش مشرق، حدود نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی در یک نظرسنجی جدید گفتند از تحقیقات استیضاح بایدن توسط جمهوری‌خواهان حمایت می‌کنند اما درباره این که آیا تحقیقات انگیزه درستی دارد، اختلاف داشتند.

در نظرسنجی «مورنینگ کانسالت»، ۴۸ درصد رای‌دهندگان آمریکایی از این تحقیقات اعلام حمایت کردند. در این نظرسنجی ۱۰ درصد گفتند نظری ندارند و ۴۲ درصد گفتند با تحقیقات مخالف هستند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک هفته پیش رسما اعلام کرد این مجلس تحقیقات برای استیضاح جو بایدن را با محوریت دست داشتن او در معاملات تجاری مفسدانه «هانتر بایدن» پسرش و «جیمز بایدن،» برادرش به جریان می‌اندازد.

بر اساس نتایج به دست آمده، دموکرات‌ها بیشتر احتمال مخالفت با تحقیقات را نشان دادند و ۳۶ درصد آن‌ها گفتند از این تحقیقات حمایت می‌کنند، در حالی که در طرف مقابل، ۶۳ درصد جمهوری‌خواهان گفتند از تحقیقات استیضاح بایدن حمایت می‌کنند.

محققان درباره نتایج این نظرسنجی گفتند: بیش از سه نفر از هر پنج جمهوری‌خواه، تقریباً نیمی از مستقل‌ها و شاید در کمال تعجب ۳۶ درصد دموکرات‌ها تحقیقات را تایید کردند.

در این نظرسنجی رای‌دهندگان آمریکایی درباره این که از نظر آن‌ها تحقیقات انگیزه‌های درستی دارد یا خیر اختلاف نظر داشتند. تقریباً ۷۴ درصد جمهوری‌خواهان گفتند تحقیقات ناشی از شواهد مبتنی بر تخلف بایدن است. در حالی که ۶۶ درصد دموکرات‌ها گفتند هدف آسیب زدن به ریاست‌جمهوری بایدن است. در بین مستقل‌ها هم ۴۰ درصد گفتند شواهدی مبنی بر تخلف وجود دارد. ۳۹ درصد آن‌ها گفتند انگیزه برای آسیب به رئیس‌جمهور وجود دارد و ۲۱ درصد گفتند نمی‌دانند یا نظری در این خصوص ندارند.

بانی این نظرسنجی معتقد است «آمار مستقل‌ها-- گروهی که بایدن را همین حالا هم دوست ندارد، ممکن است قدری آرامش برای او وقتی تاثیر روند استیضاح بر جایگاهش در سال ۲۰۲۴ مطرح است، ایجاد کند. با این حال یافته‌ها بویژه دیدگاه‌ها در بین دموکرات‌ها باید بایدن و حزبش را نگران کند».

این نظرسنجی همچنین نشان داد محبوبیت «کوین مک‌کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بعد از اعلام تحقیقات استیضاح از ۴۲ درصد به ۴۹ درصد در بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه رسیده است.

به گزارش وبگاه خبری«هیل»، این نظرسنجی با شرکت هزار و ۹۳۳ رای‌دهنده ثبت‌نامی از ۱۵ تا ۱۷ سپتامبر (۲۴ تا ۲۶ شهریور) با حاشیه خطای مثبت و منفی دو درصد انجام شد.

اقدام قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای آغاز تحقیقات استیضاح بایدن از سوی دموکرات‌ها به‌عنوان «جنگ داخلی» توصیف شده است.

سخنگوی کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده اولین جلسه استماع مربوط به تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) برگزار خواهد شد.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید ضمن بی‌اساس خواندن تحقیقات کنگره برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شده جمهوری‌خواهان مدرکی علیه بایدن ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس