تاکید لاوروف بر لزوم بی‌طرفی سازمان ملل در دیدار با گوترش

وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل طی دیدار در حاشیه مجمع عمومی، درباره موضوعاتی از جمله جنگ اوکراین، اصلاح ساختار شورای امنیت و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه بامداد امروز (جمعه) با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه اجلاس مجمع عمومی دیدار و گفتگو کرد.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای با اعلام این خبر، گفت که رایزنی‌های لاوروف و گوترش بر مشکلات بحرانی جهان و جنبه‌های مختلف همکاری سازمان ملل و مسکو برای کمک به حل آنها متمرکز بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است که لاوروف در این دیدار بر لزوم پایبندی سران سازمان ملل و تمامی کارکنان آن به اصول بی‌طرفی در مشکلات بین‌المللی تاکید کرد.

بر این اساس، وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل همچنین درباره موضوع اصلاح ساختارهای این سازمان از جمله شورای امنیت به منظور مطابقت آن با واقعیت‌های کنونی جهان گفتگو کردند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، لاوروف همچنین درباره نقض عهد آمریکا در اجرای تعهداتش ذیل توافقنامه‌های سازمان ملل از جمله توافق صادرات غلات اوکراینی را به گوترش یادآوری کرد.

به نوشته اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه همچنین از گوترش خواست که با توجه به عدم انجام تعهدات واشنگتن ذیل توافقنامه کشور میزبان مقر سازمان ملل، رویه‌های داوری را آغاز کند.

دبیرخانه سازمان ملل نیز طی بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد که گوترش و لاوروف در مورد تعدادی از جنبه‌های مربوط به عملیات نظامی ویژه روسیه و جنگ اوکراین گفتگو کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 0
    بی طرفی بخود اتخاز کنه ککهباید به کشوری که به یک کشور دیگر تجاوز کرده رو محکوم کنه و تمامت ازضی اوکراین رو خواستار بشه و بهانه ها برای کشور گشایی شما رو محکوم کنه و همش رو توجیه دیکتاتوری بدونه
  • عمیر IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 0
    لعنت به روسیاه
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 0
    بی طرفی بله بی غیرتی نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس