کد خبر 1528981
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
بشار اسد با رئیس‌جمهور چین دیدار کرد

رئیس‌جمهور سوریه در اولین سفر خود به چین، با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه که روز گذشته برای اولین بار در یک سفر رسمی وارد چین شده بود، امروز (جمعه) با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود در «هانگژو» دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه غرب آسیا و جهان، شرایط سوریه را به طور دقیق مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند و رئیس‌جمهور چین ضمن استقبال گرم از بشار اسد، گفت که پکن همواره در کنار دمشق خواهد بود.

همراستا با این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا، سفر بشار اسد به چین را یک گام بلند در راستای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت که شرایط بین‌المللی در مقایسه با گذشته بسیار تغییر کرده است و چین اکنون نقش بارزی در تمامی سطوح ایفا می‌کند.

مقداد افزود: «چین و سوریه حامی یکدیگر هستند، چین طی این‌ سال‌ها حمایت قابل توجهی از سوریه در بخش‌های مختلف چه در بحث مالی و چه در صحن شورای امنیت، به عمل آورده است؛ در مقابل نیز سوریه به کشور چین واحد و یکپارچه اعتقاد و التزام بالایی دارد».

حضور بشار اسد در پکن در حالی است که او از سال ۲۰۰۰ که سمت ریاست‌جمهوری سوریه را برعهده دارد، تاکنون به چین سفر نکرده بود. رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته به همراه همسرش «اسماء الاسد» وارد فرودگاه پکن شد که طی مراسمی مورد استقبال گرم قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    3 1
    به به، خیلی هم عالی!! به امید گسترش روابط بین دو کشور مستقل و دوست و سوزش هرچه بیشتر دشمنان از جمله یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس