یک شیاد سایبری در خوزستان دستگیر شد / شگرد شیاد چه بود؟

رئیس پلیس فتای خوزستان گفت: با تلاش مأموران پلیس فتا یک شیاد سایبری در خوزستان دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی حسینی اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی مبنی بر هتک حیثیت و تهدید به انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای خوزستان با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و سپس با هماهنگی مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم را دستگیر و پس از بازجویی‌های تخصصی و پلیسی، متهم صراحتاً به تجاوز به عنف و اخذ تصاویر از این خانم شاکی اعتراف کرد.

وی ادامه داد: در بررسی تجهیزات هوشمند توقیفی از متهم توسط اداره ادله دیجیتال این پلیس، مشخص شد این مجرم متأهل، از طریق تلگرام در فضای مجازی با دختران جوان آشنا و با وعده‌های اغوا کننده مانند ازدواج، آنان را اغفال کرده و به بیرون از شهر منتقل می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد: متهم در ادامه ضمن تهدید و ارعاب، اقدام به تجاوز به عنف کرده و از قربانیان عکس و فیلمبرداری می‌کرد و تاکنون در این زمینه چهار پرونده در پلیس فتا تشکیل شده است.

سرهنگ حسینی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که هویت‌های موجود در فضای مجازی اکثراً جعلی بوده و قابل اعتماد نیستند به همین دلیل هموطنان از هر گونه اعتماد و ایجاد رابطه با افراد ناشناس خودداری کرده و در هنگام مواجهه با موارد مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    دختران هم مقصر بودن چون سوادشون رو بیشتر نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس