کد خبر 1529315
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
نامه تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به سران قوا

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پیشرفت حوزه پزشکی باعث شده تا امروز به خیلی از کشورهای دنیا خدمات دهیم و در پزشکی، به خودکفایی مطلق برسیم.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان نظام پزشکی کشور، محمد رئیس زاده افزود: جامعه پزشکی ما ممتاز و منحصر به فرد بوده و سابقه درخشان پزشکی ایران در دنیا کم نظیر و شاید بی نظیر است.

وی به دوران سخت کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: در همه گیری کرونا همچون سایر بحران‌ها و غیره جامعه پزشکی در کنار مردم بود و دل به دریای خطر زدند تا هموطنان خود را نجات بدهند و همواره در متن کانون‌های خطر و بحران‌ها قرار دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به جایگاه جراحی مغز و اعصاب ایران به عنوان نمونه‌ای از خودکفایی در رشته پزشکی،گفت: بر اساس میانگین جهانی، ۶ متخصص مغز و اعصاب به ازای یک میلیون نفر جمعیت برآورد می‌شود که سازمان جهانی بهداشت عدد ۴.۵ نفر به ازای ۶ میلیون جمعیت کشور را اعلام کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: در آمریکا ۱۰.۵ متخصص مغز و اعصاب به ازای یک میلیون نفر جمعیت وجود دارد، در ایران این عدد در سال ۵۷، ۱.۵ متخصص بود که امروز به ۱۳ متخصص مغز و اعصاب به ازای یک میلیون نفر رسیده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه افزایش ظرفیت فله‌ای پزشکی را قبول نداریم، گفت: هیچ حوزه‌ای مثل پزشکی در کشور به خودکفایی نرسیده است و ضرورت دارد چالش‌های عمیق حوزه سلامت به درستی درک شود تا آینده پزشکی و سلامت مردم دچار مخاطرات جدی نشود.

وی افزود: جامعه پزشکی باید قدر خود را بداند و تخصص و تعهد حرفه‌ای را در کنار هم داشته باشد.

بدالقیوم بفکین جراح مغز و اعصاب و رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی شهریار نیز گفت: مهم‌ترین چالش جامعه پزشکی، تعرفه‌های غیر واقعی است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به کمبود مراکز درمانی در شهرستان‌های استان تهران، اظهار داشت: در مقایسه با جمعیت ساکن در این مناطق، سرانه پزشکی کافی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    ماشاءالله،الحمدلله،همه از الطاف خداوند هست و ما رمیت اذ رمیت
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    دروغ جدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس