صحرایی: کتب‌ درسی با کمک دانش‌آموزان اصلاح می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از اصلاح کتب‌ درسی با کمک دانش‌آموزان خبر داد و گفت: سند تحول آموزش و پرورش برای اجرا به ۱۸ قانون یا مصوبه نیاز دارد.

به گزارش مشرق، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط زنده در شبکه «شاد» با اشاره به اقدامات تحولی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: مهم‌ترین تحول به طور طبیعی، اصلاح نگاه‌مان به نحوه اجرای سند تحول است.

وی ادامه داد: از روزی که توفیق خدمت در آموزش و پرورش در این جایگاه را پیدا کردم، عنوان کردم که نقطه جوشش تحول، مدرسه و کلاس درس است و عامل جوشش تحول، معلم و مدیر مدرسه است و وزیر آموزش و پرورش باید کار معلمان و مدیران را تسهیل کند.

صحرایی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان به طور گسترده را پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: سال پیش‌رو، سال آموزش‌های گسترده برای معلمان و مدیران خواهد بود.

وی به موضوع اصلاح کتاب‌های درسی با کمک دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: سامانه‌ای در این راستا در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تعبیه شده است و دانش‌آموزان می‌توانند نظر دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع امید، ایمان، خودباوری، نشاط و خردورزی در دستور کار فعالیت‌های پرورشی است، ادامه داد: امسال به همکاران‌مان گفتیم که حتی‌المقدور بخشنامه ندهند بلکه به مدارس بگویند مثلا این ۶ کار می‌خواهیم اتفاق بیفتد و هر مدرسه به اقتضای وضعیت خودش کار انجام دهد.

وی با تأکید بر موضوع مهارت، گفت: تربیت معلم آسیب دیده است و این در حالیست که تربیت معلم یک نظام بسیار کلیدی در تقویت تعلیم و تربیت کشور است. باید به ویژگی‌ها و سنت‌های تربیت معلم عقبگرد کنیم و بسیاری از الگوهای تربیتی اجرا شود.

صحرایی با بیان اینکه تیزهوشان از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تنوع مدارس را باید کم کنیم تا ذات مدارس دولتی را تقویت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با سه نگاشت در نیمه دوم امسال چهره جدیدی پیدا خواهد کرد، ادامه داد: اولین مورد، نگاشت رسانه‌ای سند است.

وی اضافه کرد: مورد دوم، نگاشت حقوقی و قانونی سند است. چرا که سند تحول برای اجرا به حدود ۱۸ قانون یا مصوبه نیاز دارد و در نهایت مورد سوم، نگاشت نهادی است. چرا که مجری سند تحول آموزش و پرورش است اما تنها مکلف نیست. آموزش و پرورش، یکی از ۱۰ دستگاهی است که در تعلیم و تربیت باید نقش خود را ایفا کند.

صحرایی اظهار کرد: باید آموزش و پرورش را به مسأله اول همه تبدیل کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    ترکیدم از خنده!!! همه جای دنیا نخبگان کتب درسی رو تصحیح می کنن تو کشور ما دادن دست دانش آموز. دانش آموزی که بتونه تصحیح کتاب کنه که دیگه نیاز به اون کتاب نداره عقل کل!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس