نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

نتانیاهو سال‌ها با ایران هراسی سعی کرده است روابطی با برخی کشورهای عربی و آمریکا ایجاد کرده و خود را در راس قدرت نگه دارد.

به گزارش مشرق، سخنرانی امسال نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در سازمان ملل با حاشیه های مختلفی روبرو بود. حاشیه هایی که در ادامه سناریو فضاسازی دلقک گونه نمانیده تل آویو در سازمان ملل علیه ایران بود.

باراک رافید تحلیلگر امور دیپلماتیک در سایت عبری زبان واللا در مورد سخنرانی نتانیاهو نوشت: «مجمع عمومی سازمان ملل بسیار خسته کننده و خواب آور بود چرا که تعداد کمی از دیپلمات‌ها برای شنیدن سخنرانی نتانیاهو در سالن حضور داشتند. اکثر صندلی‌ها خالی بود به طوری که تعداد دیپلمات‌های خارجی حاضر در سالن به تعداد همراهان نتانیاهو بودند. مانند سخنرانی‌های گذشته نتانیاهو در سازمان ملل این بار نیز چند ده نفر از طرفداران نتانیاهو و حامیان مالی وی و خانواده اش حضور داشته تا هر چند دقیقه یکبار بایستند و مانند گروه تشویق برای وی دست بزنند!»

در این یادداشت به بررسی سخنان نتانیاهو و واکنش ها به آن خواهیم پرداخت:

رفتار خفت بار نماینده صهیونیست ها

سخنرانی نتانیاهو در صحن عمومی حول موضوعاتی چون ایران، عادی سازی روابط با کشورهای عربی، نژاد پرستی علیه یهودیان و هوش مصنوعی صورت گرفت. او در بخشی از سخنانش مدعی شد: « در سال‌های گذشته ایرانی ها هزاران نفر را کشته‌اند، ایران مرگ و نابودی را برای مردم بیگناه اوکراین به ارمغان آورده است... باید از زن‌ها و مردهای ایران که با حکومت مبارزه می‌کنند پشتیبانی کرد، کسانی که آینده بهتری می‌خواهند.»

سخنانی که در ادامه اقدام دلقک وار نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هنگام سخنرانی دقیق و تمیز جناب رئیسی در سازمان ملل بود. اردان نماینده صهیونیست ها هنگام سخنرانی رئیسی با در دست گرفتن عکس مهسا امینی سعی داشت جو را متشنج کند اما خیلی زود و خفت بار از سالن اخراج شد. در حالی نماینده صهیونیست ها از سالن توسط ماموران امنیتی اخراج می شد که کارت هویتی خود را همراه نداشت. اتفاقی که حسابی او را در رسانه های عربی سوژه کرد.

نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

گفتنی است ساره قائد، کاریکاتوریست مشهور فلسطینی در واکنش به اقدام سفیر صهیونیست ها در سازمان ملل هنگام سخنرانی آقای رئیسی کاریکاتوری را منتشر کرد که اشاره به اقدامات ضد زن صهیونیست ها در ۷ دهه اشغالگری بود.

نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

اشتباه سهوی یا عمدی؟

اما جنجالی ترین بخش از سخنان نتانیاهو جایی است که ایران را تهدید کرد. او در سخنانی گفت: « ۸ سال پیش کشورهای غربی قول دادند که اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض کند مجازات می‌شود، اما نقض کرد و اتفاقی نیفتاد. تحریم‌های ایران باید برگردند...برای توقف اهداف هسته‌ای ایران باید تحریم‌ها دوباره اعمال شود و من تمام تلاشم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای انجام خواهم داد. باید شهامت داشته باشیم تا جلوی خواسته‌های هسته ای ایران را بگیریم.. ایران باید با یک "تهدید معتبر هسته ای" روبرو شود!»

هنوز سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی به پایان نرسیده بود که چندین اصلاحیه از سوی دفتر نخست وزیری رژیم، معاونش و حتی نماینده تل آویو در آمریکا صادر شد که نتانیاهو دچار اشتباه سهوی شده و منظورش "تهدید معتبر نظامی" بوده است نه "تهدید معتبر هسته ای"!

اما به نظر می رسد در کنار دیگر سخنان نتانیاهو، این اشتباه را باید یک اشتباه عمدی دانست. تهدیدی که هم به نوعی هشدار به اروپا و آمریکا مبنی بر تک روی صهیونیست ها در پرونده هسته ای ایران و هم یک گام بالاتر رفتن تهدیدات نسبت به ایران است. این سخنان باید از سوی ایران در سطح دیپلماسی و نظامی به نتانیاهو پاسخ داده شود تا دیگر جرات یاوه گویی حتی با اشتباه عمدی یا سهوی به ذهنش خطور نکند.

اما ریشه این تهدیدات نتانیاهو را باید واکنشی در مقابل عاجز شدن او و ارتشش در مقابل مقاومت در کرانه باختری و شمال سرزمین های اشغالی دانست. هیاهوی رسانه ای اخیر صهیونیست ها ناشی از ترس و بن بست آنها در مقابل ابتکارات مقاوت است.

نقاشی برای عادی سازی

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنرانی اش برای نزدیک نشان دادن امضای توافقی برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و عربستان سعودی اقدام همیشگی خودش در سازمان ملل را تکرار کرد، یعنی هیاهو سازی در کنار نمایش یک تصویر یا نقاشی! او مدعی شد خاورمیانه ای جدید شکل گرفته است!

نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

مصر، اردن، سودان، امارات، بحرین و عربستان کشورهایی است که نتانیاهو با رنگی کردن آنها مدعی خاورمیانه جدید شد.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش با هدف تبلیغ توافق عادی سازی روابط و جذب اعراب به آن گفت: «اسرائیل منافع مشترک زیادی با کشورهای عربی دارد که امکان برقراری صلح گسترده‌تر را فراهم می‌کند. صلح با کشورهای عربی شانس دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها را افزایش می‌دهد.»

اما علی رغم ادعای صلح با فلسطینی ها، در نقشه مورد اشاره نتانیاهو فلسطینی وجود ندارد و تمام سرزمین تاریخی فلسطینی و حتی کرانه باختری و نوارغزه هم جزئی از رژیم جعلی آورده شده است. و جالب تر آنجاست که او بلافاصه پس از بزرگ نمایی ثمرات عادی سازی با عربستان در آنچه صلح با فلسطینی ها می نامد، گفت : «فلسطینی‌ها نباید حق وتوی توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان ما با کشورهای عربی را داشته باشند!»

اقدامات تکراری

نشان دادن نقاشی و نقشه، از سناریوهای تکراری نتانیاهو در سازمان ملل است. شاید دلیل طولانی شدن نقاشی های بی بی را ۱۵ ساله شدن نخست وزیری او در سرزمین های اشغالی دانست.

نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

قدیمی ترین نقاشی نتانیاهو هم بر می گردد به مسئله هسته ای ایران. جایی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۳۹۱ در بخشی از سخنان خود به چگونگی ساخت بمب اتمی و همچنین تعیین خط قرمز برای ایران پرداخت. نقاشی ای که که حالا بعد گذشت ۱۲ سال می توان در مورد آن قضاوت کرد و در مورد ادعای نتانیاهو درمورد خط قرمزش قضاوت کرد که در این نبرد ایران پیروز بوده است یا رژیم جعلی؟

نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

سال ۹۳ نتانیاهو عکسی در صحن عمومی به نمایش گذاشت که چنان مضحک بود که تقریبا هیچ بازتاب رسانه ای نیافت و خیلی زود هم از اذهان پاک شد.

نتانیاهو با نشان دادن عکسی مدعی شد: «اسراییل از موشک های خود استفاده می کند تا جان کودکان خود را در برابر حملات حماس حفظ کند اما حماس از کودکان خود به عنوان سپری برای حفاظت از موشک هایش استفاده می کند.»

نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل سال ۱۳۹۵ با نشان دادن کتابی به حاضران در سخنانی غیر مستند آن را آخرین کتاب رهبر معظم انقلاب دانست که نقشه راه نابودی اسرائیل در آن گنجانده شده است!

نقاشی‌ها و بلوف‌های ناتمام نتانیاهو در سازمان ملل

اقدام سال ۹۷ نتانیاهو هم به ایران مربوط بود و این بار ادعای پیدا کردن یک سایت هسته ای در ایران را در صحن عمومی مطرح کرد. حتما داستان تورقوز آباد را بیاد دارید. داستانی که سوژه رسانه ها شد.

جمع بندی

نتانیاهو علی رغم جنجال آفرینی در صحن عمومی سازمان ملل، در گفتگویش با شبکه آمریکایی خیلی زود اعتراف کرد که عادی سازی به این سادگی نیست. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز تاکید کرد که راه سخت و دشواری برای عادی‌سازی روابط با عربستان در پیش است.

هم چنین بنیامین نتانیاو تاکید کرد با وجود موانعی که همچنان در مسیر عادی‌سازی روابط با عربستان وجود دارد، اما وقتی اینجا ۳ رهبر (بایدن، بن سلمان و نتانیاهو) وجود دارد که به دنبال رسیدن به نتیجه هستند، این به موفقیت ما در این زمینه کمک خواهد کرد. نتانیاهو صراحتا گفته است: «که با این حال هنوز شانس دست‌یابی به توافق کم است و راه دشواری در پیش است و همه چیز بستگی به پیشرفت طی ماه‌های آینده دارد و در صورتی که چنین پیشرفتی اتفاق نیفتد، این توافق چندین سال به تعویق خواهد افتاد.»

نتانیاهو سال ها با تهدید سازی از ایران سعی کرده است روابطی با برخی کشورهای عربی و آمریکا ایجاد کرده و خود را در راس قدرت نگه دارد. اما جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم با سیاست هوشمندانه ارتباط و افزایش روابط با کشورهای همسایه و منطقه صهیونیست ها را بیش از پیش با ترس روبرو کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    12 4
    این یابو رو ولش کنید. اگه باز تهدید هسته ای کرد بهش بگین اگه مردی بزن من مطمئنم این ماکزیمم می تونه با صدا ترق توروق معده اش، دور و بریاش رو شاد کنه اما هسته مسته ای یخ
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      شغل آینده ناتان . کمک نقاش . انگار سر کلاس درس واسه بچه ها داستان تعریف میکنه که بهش توجه کنند . معلوم شد چقدر اهمیت دارد .
  • مهران IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    2 13
    سلام البته داستان تورقوز آباد که راست درومد و هنوز درگیرش هستین
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      3 1
      آره فرش ها رو خوب نمی شورن درگیریم باهاشون
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 2
      منافقای محیط زیستی اونجا ذرات اورانیوم پخش کردن و بعد راپورت دادن سناریوی نخ نما
    • رضا IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      بهایی ها مثل سگ‌ نجسند و اگر خیس باشند و باهاشون برخورد کردیم باید طهارت کنیم
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      بله بابا ایران ماشاءالله انقدر قدرت داره همه جا حتی تو کارگاه قالیشویی میتونه نیروگاه هسته ای راه اندازی کنه و غنی سازی انجام بده :)
  • حسین IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    4 3
    همونطور که روحانی ایرانو نابود کرد نتانیابو و بایدن کشور خودشونو به فنا میدن
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      بایدن اگه این دفعه رای بیاره کار آمریکا تمومه. طرف توانایی کنترل باد معده اش رو نداره.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    جنگ زنگزور بهترین فرصت برای ساخت بمب اتمی ایرانی, بسم الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس