لاپید

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اعلام مخالفت خود درباره غنی‌سازی اورانیوم در خاک عربستان، این اقدام را تهدیدی برای امنیت این رژیم خواند.

به گزارش مشرق، یائیر لاپید به شبکه کان رژیم صهیونیستی گفت که موافق توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی است؛ اما در عین حال مخالف اجازه یافتن عربستان سعودی برای غنی سازی اورانیوم در خاک خود است چرا که این مساله تهدیدی برای امنیت (رژیم) اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: در این شرایط ترک‌ها و مصری‌ها فوراً خواهند خواست تا وارد فرآیند غنی سازی اورانیوم شوند و اماراتی‌ها هم از توافقی که امضا کردند صرف نظر کرده و خواهان غنی سازی اورانیوم خواهند بود.

وی اضافه کرد: از طریق مذاکرات دشوار می‌توان به جای این مسیر نامشخص، بدون غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان به توافق رسید، زیرا هر چیزی که وارد خاورمیانه می‌شود ممکن است به دست اشتباهی برسد.

در همین حال مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نیز مخالفت خود را با توافقی که به عربستان سعودی توانایی غنی سازی اورانیوم را می‌دهد حتی اگر زیر چتر آمریکا باشد، ابراز کردند.آن‌ها به شبکه کان گفتند: دیدگاه بنیامین نتانیاهو برای صلح با عربستان سعودی از طریق توافقی برای عادی‌سازی روابط با عربستان در واقع همان خاورمیانه جدید است، اما بیم آن داریم که در چارچوب آن عربستان سعودی توانایی غنی سازی اورانیوم پیدا کند. ممکن است در خاورمیانه هر اتفاقی بیفتد و رژیم ممکن است تغییر کند و فردا این توانایی‌ها در اختیار رژیم جدید خواهد بود.

پیش‌تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرده بود که نتانیاهو مقامات بلندپایه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت فشار گذاشته تا با غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان موافقت کنند.نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود: بر این باورم که امکان توافق صلح با عربستان با همکاری بایدن وجود دارد.

از سوی دیگر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز در گفتگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که کشورش هر روز برای برقراری روابط دیپلماتیک با (رژیم) اسرائیل نزدیک‌تر می‌شود.وی همچنین گفت: واشنگتن پیشنهادی برای برقراری روابط با (رژیم) اسرائیل ارائه کرد و مذاکرات ادامه دارد و خوب است.

همچنین چند روز پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی از برقراری جلسه کاری میان مقامات این رژیم و عربستان در روزهای اخیر خبر دادند و مدعی شدند که حاضران در این جلسه روند صلح میان دو طرف را بررسی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس