کد خبر 1529934
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
حکم بازداشت 16 مسئول در لیبی بعد از فاجعه سیل

دادستانی کل لیبی در پی جان باختن هزاران تن از مردم این کشور بعد از وقوع فاجعه سیل دستور بازداشت ۱۶ مقام مسئول را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادستان کل لیبی، امروز (دوشنبه)، در چارچوب تحقیق درباره فروریختن سدهای «وادی درنه» و «ابو منصور» بعد از وقوع سیل در این کشور حکم بازداشت ۱۶ مسئول را صادر کرد.

براساس گزارش روزنامه لیبیایی «الشاهد»، رئیس سابق سازمان آب و جانشین او، مدیر فعلی و پیشین سازمان سدهای لیبی،‌ رئیس بخش اجرای پروژه‌ها سدی و ترمیم آن‌ها، رئیس سدها در منطقه شرقی، رئیس دفتر منابع آبی درنه و رئیس شورای منطقه‌ای درنه (شمال شرق لیبی) جز افراد بازداشت‌شده هستند.

کمیته تحقیقاتی دادستانی لیبی اعلام کرد که مسئولان در سازمان آب برای رد اتهامات سومدیریت در وظایف اداری و مالی، نقش داشتن در افزایش تلفات سیل، کم‌کاری در استفاده از ابزارهای مناسب برای جلوگیری از فجایع و وارد کردن خسارات مالی به کشور ادله موردنیاز را ارائه نکرده‌اند.

کشور لیبی حدود دو هفته پیش شاهد طوفانی سهمگین به نام «دانیال» بود که شهرهای شرقی آن به‌ویژه درنه را درنوردید. به دنبال این طوفان و در پی فروریختن دو سد در این کشور، سیل شدیدی در مناطق شرقی لیبی جاری شد و چند منطقه را به طور کامل به زیر آب برد.

به دنبال این سیل، هزاران نفر از مردم این کشور جان خود را از دست دادند و خسارات سنگینی به زیرساخت‌های این کشور وارد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس