کد خبر 1530952
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
چقدر حقوق ورودی از واردات خودرو و موبایل اخذ شد؟

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: واردات خودرو را طی پنج سال در مناطق آزاد نداشتیم و این طلسم با مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی شکسته شده است.

به گزارش مشرق، احمد جمالی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در جمع خبرنگاران افزود: اکنون فرایندهای قبلی تعطیل شده و واردات خودرو را از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به نیاز بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تصریح کرد: براساس مصوبات دولت درباره واردات کَشنده‌ها و خودروهای عمومی، مقرر شد که منطقه ارگ جدید بم با واردات این خودروها، حمل و نقل خود را بهبود داده تا مشکلات کارگران نیز رفع شود.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه هدف از سفر به بم را بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی این منطقه عنوان کرد و گفت: عمده این مشکلات درخصوص مصوبات کمیسیون ارزش افزوده و مربوط به واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه است که با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد در کمیسیون مطرح و برای رفع آنها اقدام شود.

وی درخصوص تامین ارز واردات خودرو عنوان کرد: واردات خودرو در اشکال مختلف عمدتا بدون انتقال ارز، با ارز خود یا دیگران و یا ارز حاصل از صادرات انجام می‌شود لذا توصیه شد منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید با توجه به منابع ارزی که در اختیار دارد، بدون انتقال ارز، وسایل حمل و نقل عمومی مورد نیاز خود را وارد کند.

جمالی گفت: در اینکه هدف کلی ما رشد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم است، هیچ شک و شبهه ای نیست زیرا هر منطقه از کشور باید متناسب با اِلمان های (نماد) توسعه‌ای خود رشد کند.

وی ادامه داد: باید به دنبال صنایعی باشیم که متناسب با منطقه رشد کند و باعث رشد منطقه شود.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در سه دهه گذشته سعی و تلاش ما این بوده که این بخش از کشور متناسب با شرایط اقلیمی و اقتصادی بتواند توسعه پیدا کند.

وی تاکید کرد: اکنون در مسیر توسعه قرار داریم و باید همه کمک کنیم این نهال به یک درخت تنومند تبدیل شود و انتظار ما از این مجموعه تنها توسعه منطقه یا محلی خاص نیست زیرا آثار و برکاتی که این صنایع دارد می تواند به کشور نیز کمک کند.

جمالی افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در زمان تحریم ها و در تنظیم بازار خودرو و مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان بیشترین مناطق ویژه اقتصادی کشور را دارد گفت: بخش عمده فعالیت های کلیدی مجموعه دبیرخانه شورای عالی این مناطق در استان کرمان بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: دولت سه مصوبه برای ورود خودرو به ویژه خودروهای برقی دارد و از لحاظ قانون مناطق ویژه و آزاد این اجازه را دارند که بتوانند با حفظ قوانین و مقررات حاکم بر این مناطق، واردات خودرو داشته باشند.

جمالی گفت که در واردات خودروهای برقی وزارت صمت و استانداری می توانند کمک کنند.

وی افزود: از فروردین ۹۷ تاکنون واردات خودرو به کشور نداشتیم و واردات در حوزه های مختلف ممنوع بوده، امسال در قانون بودجه واردات آزاد شده و تاکنون واردات وسایل حمل و نقل عمومی آزاد شده است.

"احمد جمالی معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی روز پنجشنبه در سفر به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم از شرکت های خودروسازی کرمان موتور، مدیران خودرو و قوای محرکه بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    5 0
    خسته نباشین اینقدر پیاپی رکوردها رو در بخش خودرو میزنین چقدر خوبین
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      3 1
      حرف درمانی!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • انقلابی منطقی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    3 1
    چقدرم وارد شد!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    کار نیک از پر کردن است
  • امیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    6 0
    طلسم گرانی و تورم را هم شکستید دلار ۴۹ تومان زندگی را برای طبقه متوسط و پایین سیاه کرده
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    هر وقت تو بازار اومد بعد تیتر بزن تحویل یه خودرو خنده داره قرار بود ابان ۴۰۱ وارد بشه یه ماهه دیگه میشه ابان ۴۰۲ یک سال گذشت هی تو بوق کرنا کردید واردات خودرو نو و ودست دوم کووووو؟!!!!
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    5 1
    خوش بحال پولدارها ماشینهای خارجی محکم و خوب سوار میشن
    • مجید IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      تعرفه‌ های ناعادلانه واردات خودرو را به زیر 20 درصد کاهش دهند آنوقت طابوت مونتاژ کن های ماشین های 50 سال پیش منقرض شوند وددستشان از بیت المال کوتاه شود
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مافیا نمیزاره مافیا قلدره مافیا مافیا امان مردم رو بریده
  • GB ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    😂😂🤣🤣
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چنان گفتید دولت طلسم واردات خودرو را شکست من فکر کردم پانصد هزار دستگاه در گمرک تهران منتظر ترخیص هستند مشرق عزیز قدر خودت را بدان و با این اخبار الکی ارزش خودت را پایین نیاور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس