تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه سودان

وزارت خزانه داری آمریکا، وزیر امور خارجه سابق سودان و دو شرکت سودانی و روسی را در ارتباط با تشدید درگیری‌ها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فهرست تحریم‌های خود افزود.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم یک فرد و دو نهاد مرتبط با تشدید نا آرامی‌ها در سودان خبر داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص آمده است که تحریم‌های جدید این کشور «علی احمد کرتی» وزیر امور خارجه سابق سودان و دو شکرت مستقر در سودان و روسیه را شامل می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که علی کرتی که در دوران حکومت «عمر البشیر» رئیس جمهور مخلوع سودان، وزیر امور خارجه بود، تلاش‌هایی را با هدف خنثی کردن پیشرفت سودان به سمت تحول دموکراتیک با هدف قرار دادن دولت موقت قبلی به رهبری غیرنظامیان، رهبری کرد و اکنون نیز در بروز درگیری بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع نقش داشته است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام امروز کسانی را که تلاش‌ها برای یافتن راه حلی صلح آمیز و دموکراتیک در سودان را تضعیف کردند، پاسخگو خواهد کرد.

گزارش منابع سودانی نشان می‌دهد که الکرتی صاحب کارخانه‌های سیمان، آهن و الوار در منطقه خارطوم بحری بوده و تجارت عمده آهن، چوب و مصالح ساختمانی را بر عهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    با این حساب اجناس کارخانجات تحریمی مشتری دارد و فاسد شدنی نیستند آمریکا مثلا نخرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس