خبیری: به خاطر منافع ملی در بازی با النصر سکوت کردیم

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: در بازی با النصر می‌توانستیم به ناظر کنفدراسیون بگوییم آی دی کارت‌های صادرشده مورد تأیید ما نیست و میهمان‌هایی که در جایگاه ویژه نشسته‌اند متعلق به باشگاه پرسپولیس نیستند اما مباحث ملی را در نظر گرفتیم،

به گزارش مشرق، حسین خبیری در مورد حواشی مربوط به حضور کریستانو رونالدو و باشگاه النصر در تهران و اینکه آیا رفتار مدیران پرسپولیس در این زمینه درست بود، اظهار داشت: شاید این فضا و تصور بیرون از باشگاه پرسپولیس به وجود آمد، دلیلش هم این بود که رسانه‌ها و خیلی از علاقمندان به فوتبال تصور می‌کردند النصر با حضور رونالدو، سادیومانه و چند ستاره بین‌المللی دیگر قرار است به ایران بیاید و اتفاق خیلی بدی را برای تیم ما رقم بزند، درحالی‌که درون تیم پرسپولیس اصلاً چنین تصوری نبود. بیشتر بازیکنان ما در آسیا شناخته شده و بزرگ هستند. این تجربه را در گذشته هم داشتیم. در سال‌های اخیر همیشه در این رقابت‌ها مدعی بودیم و در 5-4 سال دو بار به فینال و یک بار به جمع 4 تیم رفتیم.

وی افزود: اتفاقات بزرگی را با بازیکنان بزرگ گذراندیم. بازیکنان ما مقابل ژاوی و... بازی کردند. تجربیات بسیار بزرگی در لیگ قهرمانان آسیا داریم. نفرات ما تحت تأثیر نام بازیکنان النصر قرار نگرفتند. به آنها افتخار می‌کنیم و اعتقاد داریم خودشان جزو بهترین‌ها هستند، اما قبول کنید از لحاظ امکانات و رسیدگی‌ها خیلی کمتر از سایر کشورها هستیم.

عضو هیات مدیره پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که این باشگاه در مراسم استقبال از کاروان النصر از وظایف را برعهده داشت، توضیح داد: در پروتکل برگزاری بازی‌های بین‌المللی، AFC تیم میزبان را می‌شناسد، اما برای برگزاری بازی در چنین سطحی یاری و کمک همه بخش‌های کشورمان را می‌طلبد. چند جلسه را هم در فدراسیون فوتبال با محوریت استقبال، تامین امنیت و ... تیم النصر برگزار کرد. این بازی حساسیت زیادی داشت، زیرا رونالدو ستارگان النصر محبوبیت زیادی در ایران دارند.

خبیری در پاسخ به این سؤال که چند درصد وظایف مربوط به ورود و خروج تیم النصر به باشگاه را افسر امنیتی پرسپولیس و مسئولان این باشگاه برعهده داشتند، گفت: قاعدتا باید این گونه باشد اما متأسفانه در این مسائل محدودیت زیادی داریم حتی فدراسیون فوتبال آی دی کارت خیلی از عوامل باشگاه را صادر نکرد. پرسپولیس پیشکسوتان خوب، مسئولان و مدیرانی دارد که حقشان بود در ورزشگاه حضور پیدا کنند، اما در بحث صدور آی دی کارت و تعداد افرادی که می‌توانستیم به ورزشگاه بیاوریم، محدودیت‌هایی داشتیم. با اینکه میزبان بودیم طبق پروتکل‌های AFC اگر قصد انجام کاری داشتیم می‌توانستیم به ناظر کنفدراسیون بگوییم آی دی کارت‌های صادرشده مورد تأیید ما نیست و مهمان‌هایی که در جایگاه ویژه نشسته‌اند متعلق به باشگاه پرسپولیس نیستند، اما مباحث ملی را در نظر گرفتیم، هرچند فدراسیون فوتبال برای این افراد آی دی کارت صادر کرد.

وی تصریح کرد: البته از این موضوع خیلی گلایه داریم، زیرا آی دی کارت خیلی از مدیران و معاونان باشگاه صادر نشد. فدراسیون تشخیص داد به چه کسی کارت بدهد یا ندهد. در شرایطی که ما باید اعلام می‌کردیم این افراد مسئولیت داشته و باید به ورزشگاه بیایند. هزینه‌ها را که ما باید پرداخت کنیم و مسئولیت کار با ما است. الان اگر ناظر AFC هر تخلفی را گزارش کند، باشگاه ما جریمه می‌شود. مانند اینکه در گذشته اعلام کردند 5 هزار تماشاگر خارج از ظرفیت به ورزشگاه آمده و در راهروها یا کریدورها نشسته‌اند. آیا ورود تماشاگر، بلیت فروشی و... برعهده ما است؟ مسئولیت با ماست، اما کار را فرد دیگری اجرا می‌کند.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این یک بحث کلی است، فدراسیون فوتبال هم در بحث برگزاری بازی خیلی زحمت کشید. نیروی انتظامی، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی، حراست وزارت ورزش و... خیلی زحمت کشیدند. جلسات مختلفی را نیز دوستان ما با شهردار برگزار کردند. برخی اعضای شورای شهر برای نصب بیلبوردها و استقبال از تیم النصر خیلی زحمت کشیدند و پای کار بودند. قطعا به تنهایی نمی‌توانستیم این بازی را برگزار کنیم. نباید انصاف را زیر پا بگذاریم، اما اگر برخی دوستان در فدراسیون فوتبال پای کار نبودند، کار برای ما سخت می‌شد، اما برای مشکلات جزئی باید هماهنگی‌هایی ایجاد شود.

خبیری در خصوص اینکه با توجه به برگزاری بازی حساس مقابل الدحیل قطر آیا تیم از فشارهای پس از شکست مقابل النصر رها شده است، توضیح داد: بله، از فردای بازی با النصر تمام تمرکز گل محمدی و دستیارانش روی بازی با الدحیل بود. خدا را شکر تمام بچه‌های ما حرفه‌ای هستند و تجربه لیگ قهرمانان را هم دارند، هر چند شکست ما برای خود تیم و هواداران تلخ بود، اما در تورنمنتی قرار گرفته‌ایم که باید 6 بازی انجام بدهیم. هنوز شانس اول هستیم و به عنوان یک مدعی از پرسپولیس یاد می‌شود. بچه‌ها خوب تمرین کرده‌اند و همین امروز هم به قطر می‌روند.

وی در مورد آخرین شرایط اضافه شدن محمد عمری به اردوی پرسپولیس در قطر عنوان کرد: ما باید منافع ملی را در نظر بگیریم و برای تیم ملی امید آرزوی موفقیت می‌کنم،‌ فدراسیون فوتبال بلیت سفر عمری، یاسین سلمانی و مهدی احمدی به چین را تهیه نکرد، اما ما بلافاصله پس از بازی با النصر برای این سه بازیکن بلیت تهیه کرده و به دلیل اهمیت بازی‌های تیم امید این نفرات را به چین فرستادیم. از ابتدا توافق یحیی گل محمدی بر این بود که کمک کند تا این بازیکنان به چین بروند و به تیم امید کمک کنند، اما چند باشگاه به این تیم بازیکن ندادند. پرسپولیس و گل محمدی کمال همکاری را داشتند، به این شرط که بازیکنانی که در اختیار امیدها قرار می‌دهیم برای بازی با الدحیل به تیم برگردند.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: ما متحمل هزینه شدیم. برای بازیکنان هم سخت بود که این مسافت طولانی را به چین بروند. با این وجود پس از بازی با تیم امید مقابل تایلند ناهماهنگی‌هایی به وجود آمد و عنایتی علاقه نداشت آنها بازگردند. در حال حاضر مهدی ترابی و وحید امیری مصدوم و میلاد سرلک محروم هستند. به هر سه بازیکن نیاز داریم. گل محمدی هم با وجود نیازش به عمری، سلمانی و احمدی با تیم امید همکاری کرد. این تیم یکشنبه با هنگ کنک بازی دارد و فکر نمی‌کنم این مسابقه خیلی سخت باشد. اگر قرار باشد بدون این سه بازیکن از سد هنگ کنگ هم عبور نکند، بودن یا نبودنشان خیلی فرقی ندارد. عمری پس از بازی با تایلند دچار افت فشار شد، من، گل محمدی و رضا درویش مدام با رضا عنایتی و مهدی تاج و مهران فرقانی در چین صحبت کردیم. بلیتی که برای این بازیکن گرفته بودیم و هزینه‌اش خیلی سنگین بود باطل شد. این بلیت را برای امروز انداختیم تا اگر وضعیتش مناسب باشد، به قطر بیاید. روی این موضوع اصرار داریم و سرمربی می‌خواهد عمری هم به قطر برود.

خبیری در مورد اینکه ظاهرا مسئولان تیم امید اعلام کردند که عمری در چین می‌ماند، گفت: ما به این بازیکن نیاز داریم. توافق گل محمدی با عنایتی و درویش با فدراسیون فوتبال این بود که سه بازیکن برای دیدار با الدحیل به اردوی پرسپولیس بیایند، زیرا این مسابقه هم ملی است. اگر هم تیم امید هنگ کنگ را ببرد و به مرحله بعدی برود متعهد هستیم که هر سه بازیکن را به چین بازگردانیم. منافع ملی برای پرسپولیس هم ارزشمند است، اما اولویت ما الان بازی با الدحیل است. این مسابقه ملی بوده و رسمی است، ضمن اینکه بازی تیم ملی امید در تاریخ فیفادی برگزار نمی‌شود.

وی در مورد وضعیت هیات فوتبال تهران اظهار داشت: شخصیت حقیقی حبیب الله شیرازی برای ما قابل احترام است. او استاد دانشگاه و فردی زحمتکش بود. من در یک برنامه تلویزیونی در موردش صحبت کردم، اما ساعت یک و نیم بامداد درحالی‌که هنوز از استادیوم بیرون نیامده بودم، 7 صبح به باشگاه پرسپولیس ارسال شده و من را به کمیته اخلاق احضار کردند و حرف من به‌کار بود.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در واکنش به انتشار یک نامه مبنی بر معرفی فردی به عنوان مشاور پزشکی و توانبخشی رضا درویش عنوان کرد: من در زمان انتشار این نامه در تاریخ 21 دی 1401 در باشگاه پرسپولیس حضور نداشتم و اطلاع چندانی ندارم، اما می‌دانم درویش یا هر کسی مدیرعامل پرسپولیس و هر باشگاه دیگری باشد، می‌تواند چندین مشاور برای خودش منصوب کند. با توجه به نیازهایش می‌تواند مشاور مالی، ورزشی و... انتخاب کند. شاید انشای این نامه اشتباه باشد. مشاور توانبخشی مدیرعامل نه اینکه بگوییم او شخصا برای مدیرعامل است، بلکه به عنوان مشاور مدیرعامل می‌تواند در این امور مشورت بدهد. در جریان حکم نیستم.

خبیری در پاسخ به این سؤال که چنین فردی اکنون در باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کند، اظهار داشت: مرسوم است مدیران باشگاه حق و اجازه دارند برای بخش‌های تخصصی مشاور انتخاب کنند. البته به این دلیل که در جریان نیستم در مورد صحت نامه نیز اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا علیرضا بیرانوند به دلیل اظهاراتش در برنامه فوتبال برتر به کمیته انضباطی باشگاه دعوت شده است، تأکید کرد: اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا باشگاه موافق مصاحبه این بازیکن بود، اظهار داشت: نمی‌دانم. هر بازیکنی مصاحبه می‌کند، باید با باشگاه هماهنگ باشد و بر اساس قرارداد و توافقی که داریم تمام ارکان مشغول در باشگاه اگر قرار است برای مصاحبه به جایی بروند، حتما باید هماهنگی کرده و مجوز داشته باشند. قطعا در مورد بیرانوند هم همین طور بود، اما بیرون آمدن اخباری مبنی بر به کمیته انضباطی آمدن وی و یا جریمه شدنش درست نیست. حتی درصد جریمه او را هم تعیین کرده‌اند که این کار یک شیطنت است. بحث انضباطی نبوده و اگر نیاز باشد باشگاه بعدا در موردش صحبت خواهد کرد. شاید به بیرانوند بگوید چرا در باره چنین موضوعی صحبت کردی؟ او یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس است و بحث مطرح شدن احضار شدن وی به کمیته انضباطی شایعه بود.

خبیری در مورد پس اینکه تصمیم گیرنده باز شدن یا نشدن تمرینات پرسپولیس چه کسی است، توضیح داد: تمرینات در حوزه مدیر و سرمربی تیم است. هر جا تشخیص بدهند باید تمرین با حضور رسانه و تماشاگران برگزار شود، این کار را انجام خواهند داد، البته بستگی به شرایط تیم هم دارد. خدا را شکر در پرسپولیس باشگاه و تیم هماهنگ هستند. هر کس به چارچوب خودش و دیگری احترام می‌گذارد. خود ما هم وقتی می‌خواهیم به تمرین برویم با سرمربی و مدیر پرسپولیس هماهنگ می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه یحیی گل محمدی اعلام کرده جذب نبیل باهویی با نظر او نبوده است، اظهار داشت: او اکنون با تیم تمرین می‌کند. بحث باشگاه و گل محمدی چندان در مورد شخص نبود. طبیعی است گل محمدی برای موفقیت تیم بازیکن خوب می‌خواهد و حقش هم هست، زیرا در نهایت باید سرمربی نسبت به نتیجه پاسخگو باشد. او در سال‌های اخیر موفق‌ترین مربی ایران بوده و واقعا تشکر می‌کنیم. نه تنها از لحاظ فنی، بلکه از لحاظ اخلاقی نیز فرد نجیبی است. او مربی تحصیل کرده و معلم زبان انگلیسی است. یحیی فردی فرهیخته و باسوادی است. البته در گذشته شغل شریف معلمی را داشته و اکنون نیز از لحاظ فنی در سطح خیلی بالایی قرار دارد. ضمن احترام به تمام مربیان کشورمان، بهترین مربی ایرانی است. از لحاظ نجابت و شخصیتی نیز واقعا انسان خوبی است.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: گل محمدی حق داشت که بگوید مهاجم خیلی خوبی می‌خواهیم. از طرفی باشگاه به دلیل قوانینی که سازمان لیگ مصوب کرده، محدودیت‌هایی داشت. این گونه نبود که باهویی با نظر درویش جذب شود. دو روز پس از جذب او سوءتفاهم بین درویش و گل محمدی برطرف شد. قطعا الان وقتی باهویی با پرسپولیس تمرین می‌کند مورد پذیرش سرمربی تیم هم قرار دارد. البته با توجه به محدودیت‌های وضع شده و سقف بودجه‌ای که سازمان لیگ تعیین کرده، باشگاه نمی‌توانست تخلف کند. نبیل نیز بازیکن خوبی بوده و ان‌شاءالله در پرسپولیس هم خوب دربیاید. این گونه نیست که بدون درخواست گل محمدی، درویش او را بیاورد. حرف ما بر اساس بودجه خود بازیکن جذب کردیم. حرف گل محمدی هم درست است که می‌گوید مهاجم طراز اول می‌خواستیم. باشگاه در این محدودیت‌ها دخیل نیست و نتوانست چنین بازیکنی جذب کند.

خبیری در خصوص انتقادات خود به اساسنامه هیات‌های استانی و آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات تهران تصریح کرد: به عنوان یک تهرانی و علاقه‌مند نسبت به فوتبال استان تعصب داریم و آن را نقد می‌کنیم. من در یکی از حوزه‌های استان مسئولیت دارم و عضو مجمع فوتبال پایتخت هستم. در لایه‌ها و بدنه فوتبال استان حضور دارم و همه چیز را لمس می‌کنم. بحث من کلی بوده و شخصی نیست. به مهدی تاج و طهمورث حیدری گفتم اجازه بدهید برای فوتبال این استان خود فوتبالی‌ها تصمیم بگیرند. نباید مدیرکل ورزش تهران را در تصمیم‌گیری‌ها کم‌رنگ کنیم و رئیس هیات یک استان دیگر را تصمیم‌گیری برای فوتبال تهران کنیم. نباید مانند دوره قبلی که عبدالکاظم طالقانی به عنوان رئیس فوتبال خوزستان، انتخابات هیات تهران را مهندسی کرد، کار پیش برود زیرا قشنگ نیست.

وی ادامه داد: در اساسنامه هیات‌های استانی قید شده؛ افرادی که عضو هیات مدیره یا مدیرعامل باشگاه هستند، اگر قصد نامزدی برای هیات را دارند باید از سمت خود در باشگاه انصراف بدهند. این قانون خیلی خوب است، اما نباید راه را یکطرفه برویم. سهیل مهدی، دوست خوب من مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ است. میرشاد ماجدی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است. ایرادی ندارد آنها دنیایی از تجربه هستند، من کلی نقد می‌کنم و می‌گویم فردی که اساسنامه را نوشته و قانونمند هم هست، تبعیض قائل شده است. عضو هیات مدیره یک باشگاه که تأثیرگذاری‌اش 10 درصد است مجبور به استعفا می‌کنید اما عضو هیأت رئیسه فدراسیون که تأثیرگذاری‌اش 80-70 درصد است، می‌تواند در انتخابات شرکت کند و او را مجبور به استعفا نمی‌کنید. البته منظور من شخص میرشاد ماجدی نیست. اگر خودم هم اکنون در هیأت رئیسه بودم، چنین کاری نباید انجام می‌شد. اکنون مدیرکل ورزش جوانان، روسای اداره کل ورزش و جوانان حوزه‌ها که دفتر، تلفن، برق، آب و... هیات‌های فوتبال را می‌دهند، حذف کردیم. الان شاید به نفع‌تان باشد اما در آینده که مسئولیتی در فدراسیون ندارید، کار دچار ایراد خواهد شد.

عضو هیات مدیره باشگاه اظهار داشت: من شنیده‌ام که تمام نامزدهایی که برای انتخابات شرکت کرده بودند صلاحیت‌شان از طرف نهادهای نظارتی تأیید شده و فقط من، صادق درودگر، نیما نکیسا به دلیل مسئولیت‌هایی که در باشگاه داریم نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم.

خبیری در پاسخ به آخرین وضعیت شکایت سرخ‌پوشان از سپاهان و همچنین شکایت‌هایی که از این باشگاه در مورد سقف بودجه شده است، توضیح داد: فقط ما از سپاهان شکایت نکردیم. باشگاه‌های دیگر هم همین کار را انجام داده‌اند. فقط می‌خواهیم قانون اجرا شود و هر باشگاهی تخلف می‌کند به همان تناسب قانون هم اجرا شود. اگر از پرسپولیس هم شکایتی شده است جواب می‌دهیم. از سقف بودجه تخطی نکرده‌ایم و هنوز هم 6-5 میلیارد برای جذب بازیکن جا داریم. بحثی در مورد قرارداد دلاری و مالیات یک بازیکن بود که آن هم حل شدنی است. قراردادهای پرسپولیس خیلی شفاف است. آنها نه تنها در سازمان لیگ ثبت می‌شود، بلکه باید روی سایت کدال هم بیاید.

وی در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه در مورد اینکه پولی که هوادار متمول به بازیکان پرسپولیس داده روی سایت کدال نمی‌گذارند، اظهار داشت: این شخص پولی به بازیکنان نداده است. شیطنت می‌کنند. پرسپولیس 30-20 میلیون هوادار دارد که همه عاشق این تیم هستند. اشکالی هم ندارد که یک درصد این هواداران عاشق به تیم کمک کند. الان فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر از فردی که شرکت هواپیمایی دارد و مالک باشگاه لیگ برتری است، پرواز مجانی گرفته است. آیا ما باید بگوییم چرا این کار را انجام داده و سوءتفاهم به وجود بیاوریم؟ ایرادی ندارد که یک هوادار دوست داشته باشد به تیمش کمک کند. در پرسپولیس کمک هوادار برای زیرساخت‌ها بوده است. همین هوادار عزیز ما اکنون می‌خواهد کمک کند تا زمین تمرین دومی درست کنیم اما وقتی من بخواهم به یک بازیکن کمک کنم، به چه کسی ربط دارد.

عضو هیات مدیره باشگاه تصریح کرد: چرا پرسپولیس و استقلال اجازه ندارند از بودجه مشخص استفاده کنند، اما همه 14 باشگاه دیگر این اجازه را دارند؟ دست و بال دو باشگاه را بسته‌اید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    1 3
    صحبت از منافع ملت نکن به خاطر منافع این مملکت .....بگیر. تو و امثال تو و باشگاه دیگر اشرافی استقلال منافع این مملکت را سا لهاست بهدر داده و بجیب شارلاتانهای بی وطن سوق داده اید. این باشگاها و مدیرانش نقطه ضعیف این ملت/مملکت هستند.
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 1
    معلوم بود با اون باجی به رونالدو دادین بچه هاتون خیلی خوبن جمع کنید ابن کاسه کوزه هارو یه عده لاشخور از مال بیت المال لفت ولیس میکنن بعدشم ماله کشی منی که فوتبال بلد نبودم هم از بازی مسخره تیم پرسپولیس خسته شده بودم چه برسد به دیگرانی که حرفه ای بودن بیچاره ها فقط ادعا ادعا به خدا شما دوسه تا تیمی که سر سفره بیت المال چمبره زده اید رو اگر یه مرد پیدابشه وکنارتون بزنه تورم که هیچی دیگر در ایران گرسنه وطبقه مستضعف به صفر خواهد رسید حقوق های میلیاردی ولفت لیسهای آنچنانی ودوقرتونیمتونم باقی همه تون از رئیس باشگاه گرفته تا آبدارچی وتوپ جمع کنتون خدا اون دنیا به دادتون برسه این دنیا که خوب با پول بیت ال مال جفتک پرانی میکنید
  • علی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    واقعا این ملیت گرایی شما ماراکشته
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      برای رفع خستگی بازی العین و استقلال را ببین شش تایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس