هاآرتص درباره نقش تسلیحات اسرائیلی در جنگ قره‌باغ افشاگری کرد

روزنامه هاآرتص در گزارشی عنوان کرد که تسلیحات تولید شده از سوی رژیم صهیونیستی به ابزاری جهت پاکسازی نژادی در نبردهای نظامی در نقاط مختلف جهان از جمله منطقه قره‌باغ، تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص اخیرا در گزارشی ضمن انتقاد از سیاست‌های تسلیحاتی سران تل آویو، نوشت: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با تولید تسلیحات جنگی مختلف و صادر کردن آن به نقاط مختلف جهان، در روند پاکسازی نژادی نقش آفرینی می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: ردپای اسرائیل در بسیاری از جنگ‌های پاکسازی نژادی در نقاط مختلف دنیا از جمله علیه مسلمانان روهینگیا (در میانمار) و همچنین ضد مسلمانان در جنگ بوسنی، به وضوح دیده می‌شود.

هاآرتص تصریح کرد: ما می توانیم نمونه های زیادی از پاکسازی نژادی در جهان را عنوان کنیم که طی آن اسرائیل با تجهیز برخی رژیم های حاکم در آنها نقش آفرینی داشته است.

این روزنامه عبری در ادامه به تحولات اخیر در منطقه قره باغ اشاره کرده و می نویسد: ساکنان ارمنی قره باغ، پس از عملیات سریع نظامی ارتش جمهوری آذربایجان که به سیطره کامل آنها بر این منطقه منجر شد، هرگز اطمینان جانی نداشته و تصمیم به ترک قره باغ گرفتند، چون نظامیان جمهوری آذربایجان از تسلیحات و تجهیزات نظامی اسرائیلی در نبردهای خود استفاده می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: در نیمه دوم قرن ۲۱، اسرائیل از جمهوری آذربایجان در ارتکاب جنایات علیه ارمنی‌ها در منطقه قره باغ، حمایت به عمل آورد. در این سال‌ها ما شاهد برقراری روابط راهبردی میان باکو و تل‌آویو بوده‌ایم که بخشی از آن با قراردادهای چند میلیارد دلاری در زمینه خرید تسلیحاتی اسرائیلی از سوی جمهوری آذربایجان به چشم آمده است.

هاآرتص عنوان کرد: جمهوری آذربایجان در سال های اخیر پهپادهای پیشرفته انتحاری و تهاجمی مجهز به موشک را از اسرائیل تحویل گرفته و حتی با کمک تل آویو توانسته یک خط تولید پهپادهای انتحاری را راه اندازی کند.

این روزنامه عبری در ادامه با اشاره به پرواز هواپیماهای ترابری نظامی میان باکو و تل آویو با محموله های تسلیحاتی، نوشت: جمهوری آذربایجان همچنین از سامانه های جاسوسی اسرائیلی نظیر پگاسوس برای تحت تعقیب قرار دادن و پیگرد فعالان سیاسی مخالف خود در این کشور استفاده کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    دوکشورک جعلی وفاشیستی:رژیم صهیونیستی و رژیم باکواشرارمنطقه اند.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    دوکشورک جعلی و فاشیستی.
  • 🌲 IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    تا الان که هاآرتص این این اعادراکرده.اتفاقابیشترین سلاح بکاررفته جهت جنگهای انفرادی یاقومی.شهری.....روسی بوده.بخصوص استفاده ۹۰درصدی از کم هزینه ترین سلاح یعنی کلاش.کلاش رامیتوان باچنددانه تخم مرغ خرید
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    4 2
    خوب کرد زد ازربایجان
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      2 0
      خفه شوپان تورچ روانی.خوب چردزد🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس