کد خبر 1531415
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
حمله مردم نیجر به کامیون نیروهای فرانسوی

ده‌ها نفر از مردم نیجر که به‌شدت از حضور نیروهای فرانسوی در کشورشان خشمگین هستند و آن‌ها را اشغالگر می‌دانند، به یک کامیون متعلق به نیروهای فرانسوی حمله کردند.

به گزارش مشرق، شماری از مردم نیجر به کامیونی متعلق به نیروهای فرانسوی در کشورشان حمله کردند.

براساس گزارش امروز (شنبه)، خبرگزاری «اسپوتنیک»، مردم نیجر به محض آنکه متوجه شده‌اند کامیونی برای نیروهای فرانسوی در این کشور آب حمل می‌کند، به آن حمله کردند و شیشه‌های این کامیون را شکستند و محموله آب آن را تخلیه کردند.

اسپوتنیک همچنین اشاره کرد که مردم بعد از تخلیه محموله این کامیون خواستار خروج نیروهای فرانسوی از کشورشان شدند.

هزاران نفر از مردم نیجر، چهارشنبه‌شب هفته گذشته، در مرکز شهر نیامی پایتخت این کشور خروج «سیلوان ایتی» سفیر فرانسه از این کشور را جشن گرفته بودند.

جشن و پایکوبی اهالی نیامی با برگزاری یک کنسرت همراه شد و خوانندگان در یکی از آهنگ‌ها عبارت «ما به تچیانی نیاز داریم» (رئیس شورای دفاع ملی، جنرال عبدالرحمن تچیانی) را سر دادند، به طوری که شرکت کنندگان نیز این عبارت را همخوانی کردند.

تا پیش از کودتای ۲۶ ژوئیه در نیجر، این کشور یکی از آخرین متحدان پاریس در منطقه ساحل آفریقا بود. گارد ریاست جمهوری نیجر در واکنش به مداخله فرانسه در امور این کشور و همکاری «محمد بازوم» رئیس جمهور مخلوع نیجر با فرانسوی‌ها در این کشور کودتا کرد و یک شورای نظامی تشکیل داد.

به دنبال این کودتا، فرانسه و آمریکا به کشورهای آفریقایی شمال غرب قاره سیاه فشار آوردند تا برای مداخله نظامی به نیجر آماده شوند؛ اما این مداخله نه‌تنها صورت نگرفت، بلکه سفیر فرانسه در نیامی مجبور به ترک نیجر شد. از طرف دیگر، بورکینافاسو و مالی در بیانیه‌ای مشترک ضمن حمایت از نیجر، اعلام کردند که هرگونه مداخله نظامی در این کشور به مثابه اعلام جنگ علیه آن‌ها خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس