بازگشایی سفارت سوریه در ریاض پس از یک دهه قطع روابط بین دو کشور

سفارت سوریه در ریاض پایتخت عربستان سعودی پس از بیش از یک دهه از قطع روابط بین دو کشور بازگشایی شد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه سوری الوطن، «احسان رمان» سرکنسول سوریه روز شنبه وارد ساختمان سفارت این کشور در محله دیپلماتیک ریاض شد تا فعالیت دیپلماتیک سفارت را از سربگیرد.

این روزنامه نوشت: هیئت دیپلماتیک سوریه در ریاض شامل احسان رمان به عنوان سرکنسول و عامل الطیان، حسین عبدالعزیز و راکان داود خواهد بود.

در نهم ماه می گذشته، دولت سوریه از آغاز مجدد فعالیت هیأت دیپلماتیک این کشور در عربستان خبر داد. این اقدام دمشق پس از آن انجام شد که ریاض نیز تصمیم مشابهی را برای از سرگیری هیأت دیپلماتیکش در پایتخت سوریه اتخاذ کرد.

احسان رمان پس از حضور در ساختمان سفارتخانه گفت: سفارت سوریه در ریاض، خانه همه شهروندان سوریه و در خدمت همه سوریه ای های ساکن عربستان است تا بهترین خدمات را برای شهروندان سوری مقیم عربستان ارائه کند.

سرکنسول سوریه در ریاض افزود: در اسرع وقت برای بازگشایی سفارتخانه با هدف پذیرایی از شهروندان سوری جهت ارائه بهترین خدمات در زمینه امور کنسولی از جمله گذرنامه و به ویژه گذرنامه های فاقد اعتبار تلاش خواهیم کرد.

در ماه آوریل گذشته فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه، برای اولین بار پس از قطع روابط بین دو کشور از زمان آغاز جنگ در سوریه وارد جده شد.

تلاش های مذکور، در ماه می و به دنبال استقبال محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جریان نشست سران اتحادیه عرب به نتیجه رسید.

وزارت خارجه عربستان نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای از آغاز فعالیت هیأت دیپلمات خود در سوریه خبر داده بود. در این بیانیه آمده بود که تصمیم مذکور در راستای تقویت روابط برادرانه میان دو کشور و تقویت امنیت و ثبات منطقه اتخاذ شده است.

پیش از این، منابع آگاه در دمشق در گفتگو با روزنامه رأی الیوم اعلام کردند که عربستان و سوریه اقدامات لازم برای تعیین سفرای خود در ریاض و دمشق را به پایان رسانده‌اند.

پیشتر نیز باسم منصور، مدیرکل هواپیمایی سوریه از موافقت عربستان با درخواست سوریه برای راه اندازی مجدد پروازها بین دو کشور خبر داده بود.

وی اشاره کرد که شرکت هواپیمایی سوریه و اجنحة الشام اقداماتی برای ازسرگیری پروازها به عمل خواهند آورد.

باسم منصور تاکید کرد که سازمان هواپیمایی عربی وابسته به اتحادیه عرب از بازگشت کامل فعالیت‌های خود خبر داده و این امر موجب فعال شدن پروازها به سوی دمشق و تشویق شرکت‌های هواپیمایی برای عبور از حریم هوایی سوریه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس