کد خبر 1532916
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
صعود چشمگیر تکواندوکاران ایران در رنکینگ ماه سپتامبر

تکواندوکاران کشورمان پس از نتایج کسب شده در مسابقات گرندپری پاریس و بازی‌های آسیایی هانگژو جایگاه خود در رده‌بندی المپیکی فدراسیون جهانی را ارتقا دادند.

به گزارش مشرق، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه سپتامبر ۲۰۲۳ را منتشر کرد که ثبت امتیازات رویدادهای بین‌المللی از جمله رقابت‌های گرندپری پاریس و بازی‌های آسیایی موجب صعود تکواندوکاران کشورمان شد.

در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم گروه مردان، مهدی حاجی موسائی با کسب دو مدال طلا و نقره در مسابقات فوق، جمع امتیازات خود را به عدد ۲۷۳.۴۴ امتیاز رساند و با ۴ پله صعود در رده نهم رده‌بندی ایستاد. در همین وزن نایب قهرمان گرندپری پاریس، ابوالفضل زندی با کسب ۱۷۷.۱۰ امتیاز و ۳ پله صعود در جایگاه ۱۹ جهان ایستاد. علیرضا حسین‌پور نیز با ۷۷.۳۲ امتیاز در رتبه ۶۶ قرار گرفت.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، متین رضایی با کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی و ۱۹۴.۸۵ امتیاز و ۳ پله صعود در رده پانزدهم ایستاده است. رضا کلهر با وجود دوری از میادین با ۱۲۹.۶۲ امتیاز در جایگاه ۳۳ جهان قرار دارد.

در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم، مهران برخورداری پس از کسب طلای گرندپری پاریس و برنز بازی‌های آسیایی با ۲۶۶.۷۶ امتیازو ۴ پله صعود در رده دهم ایستاد؛ میرهاشم حسینی با کسب ۱۲۸.۰۹ امتیاز به رده بیست و هشتم رفت. امیرمحمد بخشی نیز با کسب ۷۹.۶۳ امتیاز و ۲ پله صعود در رده ۵۱ جای گرفت.

در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی پس از کسب مدال نقره در بازی‌های هانگژو با ۱۴۹.۱۴ امتیاز و ۷ پله صعود به رده بیست و دوم رفت؛ ابوالفضل عباسی ۱۴۰.۵۰ امتیاز کسب کرد و در جایگاه ۲۵ ایستاد و سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی با ۱۲۳.۱۸ امتیاز در جایگاه سی‌ودوم قرار گرفت.

در گروه بانوان و در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده با تداوم روند رو به رشد خود و کسب ۲ مدال برنز گرندپری پاریس و بازی‌های آسیایی هانگژو، صعود ۵ پله‌ای داشت و با ۲۱۰.۹۵ امتیاز تا رده سیزدهم بالا آمد. غزل سلطانی با کسب ۱۰۵.۰۹ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه ۴۲ قرار گرفت.

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، ناهید کیانی با کسب ۳۳۵.۱۳ امتیاز و بدون تغییر در جایگاه چهارم جای گرفت. زهرا شیدایی با ۷۹.۱۰ امتیاز در رتبه ۵۵ ایستاد؛ نسترن ولی‌زاده نیز با کسب ۵۵.۲۰ در جایگاه ۷۳ قرار گرفت.

ملیکا میرحسینی در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم با کسب نشان برنز بازی‌های آسیایی هانگژو ۱۰۲.۷۳ کسب کرد و با ۹ پله صعود به رتبه سی‌وهفتم رفت؛ سیده نرگس میرنوراللهی در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم با ۱۰۹.۷۴ امتیاز و ۳ پله سقوط در رده ۳۴ وزن خود قرار گرفته است.

در وزن به اضافه ۶۷ کیلوگرم نیز اکرم خدابنده با ۶۴.۰۸ امتیاز در رتبه ۴۷ قرار گرفت و زهرا پوراسماعیل نیز با ۴۹.۷۲ امتیاز در رتبه پنجاه و پنجم رنکینگ المپیکی قرار دارد. آناهیتا توکلی با کسب ۲۰.۶۴ امتیاز و ۳۶ پله صعود در رده ۹۵ قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس