سی ان ان: میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان پیچیده شد

شبکه خبری سی ان ان در پی آغاز عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت اعلام کرد که این عملیات، تلاش فزاینده دولت بایدن برای میانجیگری عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان را پیچیده کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به حزب دموکرات ها و جو بایدن رئیس جمهور کنونی این کشور، روز شنبه وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری در تحلیلی درباره عملیات طوفان افزود: مقامات آمریکایی انفجار خشونت در اسرائیل و حمله گسترده به اسرائیل از غزه را نظاره‌گر هستند.

استفانی هالت، دیپلمات ارشد آمریکایی در اسرائیل، در شبکه های اجتماعی نوشت: من شلیک بی‌رویه راکت توسط تروریست‌های حماس علیه غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم می‌کنم. من با مقامات اسرائیلی در تماس هستم و از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر چنین اقدامات تروریستی کاملاً حمایت می کنم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که آخرین بار در ماه سپتامبر با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم گفتگو کرد، مدت‌ها از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده است و انتظار می‌رود که دامروز از نزدیک بر درگیری‌ها نظارت داشته باشد.

سی ان ان ادامه داد: با این حال، طغیان خشونت در یک لحظه بسیار حساس در روابط آمریکا و اسرائیل رخ می دهد. به نظر می رسد این حملات تلاش فزاینده دولت بایدن برای میانجیگری عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را پیچیده کند.

این رسانه آمریکایی افزود: مقامات ارشد بایدن ماه‌ها برای میانجی‌گری در چنین توافقی کار می‌کردند. به گفته آنها چنین توافقی که منطقه را متحول می‌کرد و انتظار می‌رفت برخی از انواع امتیازات برای فلسطینی‌ها را نیز در بر گیرد، که با نگرانی مذاکرات را تماشا می‌کردند.

سی ان ان تصریح کرد: رگبار موشک از غزه و اعلامیه نتانیاهو مبنی بر اینکه "ما در جنگ هستیم" اکنون این توافق را تهدید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    الان احتمالا عربستان چهار تا امتیاز بیشتر هم بخواد. شاید اصلا با ایران هماهنگه. ایران بهش گفته یه کاریشون می کنم این دفعه تو بدوشیشون. منطقه گاو شیرده جدید پیدا کرده
  • محمدجواد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    هنوز مدتی نشده که عربستان میخواد با اسرائیل روابط برقرار کنه ، روابطشان پیچیده شد🤣🤣
  • US ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    عربستان با این چیزا پا پس نمیکشه ، مطمئنا حرف هاشون و زدند و کاراشون ام کردند... عربستان به فکر پیشرفته تا جنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس