کد خبر 1533861
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
خالکوبی عامل معافیت سربازی نیست

سخنگوی سازمان وظیفه عمومی گفت: خالکوبی عامل معافیت سربازی نیست و افراد در صورت داشتن بیماری‌های اعصاب و روان مشمول معافیت سربازی قرار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، حسین زاهدی، سخنگوی سازمان وظیفه عمومی اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی شایعاتی مطرح و برداشت‌های غلطی درباره معافیت پزشکی به واسطه خالکوبی انتشار یافته است؛ در حالی که خالکوبی عامل معافیت سربازی نیست و افرادی که دارای خالکوبی و تتو باشند مثل سایر مشمولانی که به سن مشمولیت می‌رسند، باید برای اعزام به خدمت توسط پزشکان معتمد سازمان وظیفه عمومی معاینه و به خدمت سربازی اعزام شوند.

وی ادامه داد: در صورت تشخیص پزشک مبنی بر دارا بودن بیماری‌های اعصاب و روان که به خود یا دیگران آسیب جدی وارد می‌کنند، افراد بدون خالکوبی یا دارای خالکوبی به کمیسیون پزشکی اعصاب و روان ارجاع می‌شوند و توسط روانشناسان و پزشکان اعصاب و روان بررسی دقیق شده و در صورت تأیید شورای پزشکی در شمول معافیت سربازی قرار می‌گیرند و در غیر این صورت به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.

معاون اجتماعی و سخنگوی سازمان وظیفه عمومی اضافه کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    3 0
    حالا همه میرن احصاب و روان شونو خالکوبی میکنن 😳

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس