رئیسی: مسائل منطقه باید بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود

رئیس جمهور به آغاز رسمی عملیات اجرایی احداث گذرگاه ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: مسائل منطقه باید با گفتگوی کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت، با اشاره به عملیات دلیرانه و پیروزمندانه مجاهدان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و تبریک این پیروزی به ملت فلسطین، اظهار کرد: آنچه امروز در فلسطین شاهد هستیم، تحقق وعده الهی و نتیجه عمل به راهبردی است که تأکید دارد آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، نه سازش و تسلیم، بلکه ایستادگی است.

رئیسی عملیات غرورآفرین «طوفان اقصی» را رسوایی بزرگ امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی توصیف و تصریح کرد: این عملیات ظفرمندانه و اتحاد و انسجامی که در میان نیروهای مقاومت مشاهده می‌شود، نویدبخش پیروزی‌های بزرگ‌تر بوده و گواه آن است که پیروزی بر دشمن زوال‌پذیر صهیونیستی، دست‌یافتنی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع زمین لرزه در کشور افغانستان و ابراز همدردی با خانواده‌های مصیبت دیده، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشور همسایه آمادگی دارد.

دکتر رئیسی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی به همه نیروهای حافظ امنیت در مناطق مختلف کشور از شهرها و روستاها تا مرزهای سراسر کشور، یاد شهدای امنیت کشور را نیز گرامی‌داشت و از مسئولان فراجا خواست که پیشگیری از وقوع جرم و نیز جرایم سازمان‌یافته را در اولویت کار خود قرار دهند.

رئیس جمهور به آغاز رسمی عملیات اجرایی احداث گذرگاه ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل این طرح، بهره‌برداری از آن را موجب ارتقای سطح تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور و همچنین کشورهای منطقه دانست و گفت: مسائل منطقه باید با گفت‌وگوی کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

در این جلسه وزیر امور خارجه نیز گزارشی از پیروزی‌های جریان مقاومت فلسطین ارائه کرد و اهداف این عملیات را مقابله موثر با هتک حرمت مسجد الاقصی، حمایت از مردم فلسطین و توجه دادن جهانیان به زخم بهبودنیافته اشغال فلسطین عنوان کرد.

استانداران سمنان و بوشهر نیز در پایان جلسه امروز هیئت دولت گزارشی از کیفیت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های دولت در استان‌های محل ماموریت خود و نیز میزان اجرای مصوبات سفر استانی دولت مردمی ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    2 3
    آذربایجان کشور نیست . تجزبه شوروی غیر قانونی بود !
    • US ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 1
      استان باکو.
    • یوسف از همدان IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      1 0
      ببخشید که دویست میلیون نفر تو 32سال پیش از جنابعالی اجازه نگرفتندکه تکلیف خودشون رو روشن کنند
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 1
      استان آران جزئی از ایران است.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      1 0
      ایران هم کشور نیست زمان قاجار کشوری با نام ایران نبود
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      1 0
      نظر متوهم ها مهم نیست کل جهان آذربایجان رو به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناختن روسیه هم همین طور
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اینکار پشیمانی به دنبال خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس