تولید نسل جدیدی از زیردریایی‌های هسته‌ای توسط چین

ژاپن تایمز نوشت: چین تولید نسل جدیدی از زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای و غیرقابل رهگیری را آغاز کرده است که انتظار می‌رود برای نخستین بار چالشی برای تلاش‌های ایالات متحده و متحدان آنها باشد.

به گزارش مشرق، تحلیلگران و وابسته‌های دفاعی منطقه‌ای می‌گویند شواهد نشان می دهد چین در مسیرعملیاتی کردن زیردریایی موشک بالستیک نوع ۰۹۶ خود تا پیش از پایان دهه جاری میلادی است.

این گزارش همچنین مدعی شده است برخی از پیشرفت های صورت گرفته در بخش زیردریایی چین با کمک فناوری روسیه صورت گرفته است.

بر اساس تحقیقاتی که در کنفرانسی در ماه مه در کالج جنگ دریایی ایالات متحده مورد بحث قرار گرفت و در ماه آگوست (مرداد-شهریور) توسط موسسه مطالعات دریایی چین این کالج منتشر شد، هفت تحلیلگر و سه وابسته نظامی مستقر در آسیا پیش‌بینی کردند رهگیری این زیردریایی ها کاری بسیار دشواری باشد.

کریستوفر کارلسون، کارشناس و تحلیلگر ارشد اطلاعات فنی نیروی دریایی آمریکا زیردریایی تایپ ۰۹۶ یک کابوس خواهد بود زیرا رهگیری و تشخیص آنها بسیار دشوار است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 2
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و در ضمن تاییدی بر صحت نادرستی منش و مذهب و شخصیت دشمن است ولی عقل نفسانی و شیطانی نمیفهمد و هیجان زده با فقط احساسات ظاهری و از روی ترحم غیر عقلانی و به خاطر ترس از جان خود و هم کیشانش آن را محکوم میکند و یا اصلا از ترس خفه میشود و هیچ چیزی نمی گوید و کار حزب الله و نیروهای مقاومت و حماس و جهاد و سرایا و غیره و ... عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....مشرق از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن بی انصافی نکن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس