کد خبر 1534235
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال/ گلر تراکتور دیده نشد!

سه دروازه بانی که به اردوی تیم ملی برای حضور در تورنمنت اردن دعوت شده اند، عملکرد خوبی در تیم‌های باشگاهی خود داشته اند اما اگر عملکرد ملاک باشد باید گلر تراکتور هم دعوت می‌شد.

به گزارش مشرق، لیست تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در تورنمنت چهار جانبه اردن شب گذشته اعلام شد. در بین اسامی بازیکنان دعوت شده تنها محمدجواد حسین نژاد را می‌توان به عنوان بازیکن جدید تیم ملی نام برد و سایر نفرات سابقه حضور در اردوی تیم ملی را داشته‌اند.

در لیست دروازه بانان دعوت شده توسط امیر قلعه نویی، نام علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی و پیام نیازمند دیده می‌شود. در ادامه نگاهی به آمار دروازه‌بانان دعوت شده به اردوی تیم ملی انداخته‌ایم.

علیرضا بیرانوند

دروازه بان ۳۱ ساله تیم فوتبال پرسپولیس در چند سال اخیر توانسته با عملکرد خوبی که داشته همواره به عنوان دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران شناخته شود. او در تمامی بازی‌های پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا درون زمین حضور داشته و در ۵ بازی لیگ برتر تنها در دیدار مقابل ذوب آهن نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد و ۴ کلین شیت را به ثبت رسانده است. بیرانوند در ۲ بازی لیگ قهرمانان آسیا هم مقابل الدحیل قطر کلین شیت و در برابر النصر عربستان ۲ گل دریافت کرد.

بیرانوند در بازی‌های ملی هم یک دروازه بان مطمئن برای امیر قلعه نویی محسوب می‌شود و در دیدارهای مختلف توانسته بارها دروازه تیم ملی را با واکنش‌های خوب خود بسته نگه دارد و می‌توان از او به عنوان گزینه اصلی دروازه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نام برد.

بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال/ گلر تراکتور دیده نشد!

سید حسین حسینی

کاپیتان و دروازه بان شماره یک تیم فوتبال استقلال تهران یکی از گزینه‌های ثابت دعوت شده به اردوهای تیم ملی است. حسینی همانند بیرانوند توانسته از ۵ بازی در لیگ برتر، ۴ بار دروازه خود را بسته نگه دارد. سید حسین در جام جهانی قطر در ۲ بازی برای تیم ملی کشورمان به میدان رفت. او در بازی با انگلیس مانند سایر نفرات تیم ملی عملکرد خوبی نداشت اما نباید از واکنش‌های خوب او مقابل ولز که با برتری ۲ بر صفر تیم ملی همراه بود، گذشت. تیم ملی ولز در آن بازی ۳ شوت داخل چارچوب زد که حسینی همه آنها را مهار کرد. مهمترین واکنش او، در دقیقه ۱۲ و مقابل ضربه کیفر مور بود که از فاصله نزدیک، توپ را برگرداند و اجازه نداد تیم ملی گلی دریافت کند. علاوه بر واکنش‌ها، حسینی روی ارسال‌های حریف هم خروج‌های مناسبی داشت و اجازه زدن ضربه سر از فاصله نزدیک به دروازه را نداد.

دروازه بان استقلال در بازی‌های آسیایی هانگژو هم در درون دروازه تیم امید قرار داشت و تنها در بازی با هنگ کنگ و در مرحله یک چهارم نهایی نتوانست کلین شیت کند و واکنش‌های خوبی را در دیدارهای مرحله گروهی به خصوص مقابل عربستان داشت. حسینی با تجربه‌ای که در رویدادهای مختلف داشته توانسته اعتماد به نفس خوبی را کسب کند و قطعاً رقیب خوبی برای بیرانوند در دوازه تیم ملی خواهد بود.

بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال/ گلر تراکتور دیده نشد!

پیام نیازمند

دروازه بان ۲۸ ساله سپاهان که سابقه حضور در لیگ پرتغال را هم در کارنامه خود دارد در رقابت‌های لیگ برتر از ۵ بازی، توانسته در دیدارهای حساس تیمش مقابل تراکتور تبریز و استقلال تهران کلین شیت کند. نیازمند در تنها دیدار سپاهان در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم نیروی هوایی عراق در یکی، دو صحنه خروج اشتباهی داشت اما بارها توانست مانع گلزنی بیشتر عراقی‌ها شود. نیازمند در بازی‌های دوستانه تیم ملی مقابل ازبکستان (۸۴ دقیقه) و بلغارستان (۶۸ دقیقه) درون دروازه قرار داشت و گلی دریافت نکرد. او در برابر آنگولا نیز به طور کامل برای ایران بازی کرد و نمایش خوبی داشت.

نیازمند می‌تواند تهدید بزرگی برای بیرانوند و حسینی برای رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی باشد و قطعاً در دیدارهای پیش رو چه در تیم ملی و چه در سپاهان شاهد درخشش او خواهیم بود.

این ۳ دروازه بان قرار است در تورنمنت اردن تیم ملی را همراهی کنند و باید دید سرمربی تیم ملی از کدام دروازه بان در این تورنمنت بیشتر استفاده خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران از گذشته تا به امروز دروازه بانان بزرگی را در چهارچوب خود دیده است که با عملکردی که داشتند، توانستند خود را به باشگاه‌های بزرگ برسانند.

بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال/ گلر تراکتور دیده نشد!

یکی از دروازه بانانی که در دیدارهای اخیر تیم خود درخشش داشته، حسین پورحمیدی دروازه بان تیم تراکتور تبریز است. پورحمیدی در ۲ بازی ابتدایی سرخ‌های تبریز مقابل سپاهان و پرسپولیس اشتباهات بزرگی را انجام داد که باعث شکست تیمش مقابل این دو تیم شد. پورحمیدی فصل گذشته در آلومینیوم اراک آمار خیرکننده ای داشت و تا روزهای پایانی با بیرانوند برای کسب جایزه بهترین دروازه بان فصل رقابت داشت.

پس از عملکرد پورحمیدی در دو بازی ابتدایی فصل، انتقادهای زیادی به سمت وی روانه شد. این دروازه بان در ۴ دیدار دیگر تراکتور در لیگ برتر توانسته اعتماد به نفس خود را به دست آورد و دروازه خود را مقابل حریفان بسته نگه داشت. پورحمیدی تجربه زیادی در تیم ملی ندارد و در دیدارهای دوستانه گذشته تنها ۱۵ دقیقه مقابل افغانستان درون چهارچوب دروازه تیم ملی قرار گفت. این دروازه بان با اینکه در اردوهای قبلی تیم ملی حضور داشت در این اردو دعوت نشده و باید ماند و دید بار دیگر به می‌تواند به جمع ملی پوشان دعوت شود یا خیر.

محمدرضا اخباری هم که در تیم گل گهر سیرجان عضویت دارد، فصل را خیلی خوب آغاز کرد اما در مقطعی دچار مصدومیت شد و نتوانست برای گل گهری ها به میدان برود. او سابقه حضور در تیم ملی را دارد و قطعاً با بازگشت خود به میادین می‌تواند دردسر شیرینی را برای قلعه نویی در جهت دعوت دروازه بانان به اردوهای بعدی تیم ملی ایجاد کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس