سردار غلامرضا سلیمانی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت موتور محرک ایران در فتح قله‌های پیشرفت خواهد بود.

به گزارش مشرق، غلامرضا سلیمانی، هفدهم مهرماه در اجلاسیه وفاداران ایل، گرامیداشت ۱۰۰۰ شهید والامقام جامعه بزرگ عشایری لرستان که در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رهبری تمام و نقش آفرینی ملت به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم علل پیروزی انقلاب اسلامی را برشماریم باید به دو مطلب توجه کرد اول اینکه در قرن‌های گذشته همواره ملت ایران در مقابله با ظلم زمان به میدان می‌آمد و در مواجه با متجاوزان همواره حاضر بوده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه در دوره حکومت قاجار به دلیل ضعفی که در آن به وجود آمد و با ورود استعمار پیر انگلیس بیش از یک میلیون کیلومتر از سرزمین‌های حساس و راهبردی ایران جدا شد، افزود: همه این معاهده‌ها با تزویر روباه پیر اتفاق افتاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: زمانی که دولت وقت ناصرالدین شاه سلیمانیه را در شمال عراق در اختیار داشت آن‌ها خرمشهر را اشغال کردند و بعد از آن معاهده‌ای اجرا شد که به ازای آزادی خرمشهر سلیمانیه را از ایران جدا کردند، این انگلیس بود که یک میلیون کیلومتر از سرزمین‌های حاصلخیز و بکر را از ایران جدا کرد، سیاست آن‌ها وجود کشورهای مسلمان ضعیف بود و بعد از ایران به سراغ دیگر کشورها رفتند و این همیشه ایلات و عشایر بودند که نیروی دفاعی کشور را تشکیل می‌دادند.

وی افزود: همواره برای جنگ‌ها ایالات و عشایر نفرات داوطلب خود را اعزام می‌کردند و یک نیروی دفاعی تشکیل می‌دادند، ولی چون ایران ذخایر نفتی داشت روباه پیر برای اولین بار حکومت شاهنشاهی را در ایران تشکیل دادند و رضا پالانی را با لقب جعلی و تقلبی رضا خانی فرمانده قزاق و بعد از آن سردار سپه و بعد او را پادشاه ایران کردند و برای اولین بار نقش نیروی دفاعی مردمی کنار زده شد.

سلیمانی افزود: رضا خان قیام‌های بزرگی را سرکوب کرد چون دستور انگلیس بود که عشایر و طوایف نباید در نیروی دفاعی کشور مداخله داشته باشند و دستور دادند یک ارتش یکدست را تأسیس کنند، تمام سفرهایی که پادشاه کشور ما به ایلات مختلف کشور داشت برای قتل و کشتار مردم بود هیچوقت برای دلجویی از مردم به میان آن‌ها نرفت، به لرستان آمد تا سران طوایف و عشایر استان را بر چوبه دار به شهادت برساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: بزرگان ما باید این تاریخ دردناک را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنند که انگلیس‌ها توسط رضا و محمدرضا پهلوی چه جنایاتی کردند، رضا خان روستاها و چادرهای عشایر را بمباران می‌کرد که باز هم دستور انگلیس‌ها بود.

وی بیان کرد: رضا خانی که در مقابل ملت خود یک ارتش ۱۲۵ هزار نفری به میدان جنگ می‌فرستاد و سپهبدهای او لقب قصاب و جلاد لرستان را دریافت کردند زمانی که متفقین قصد گرفتن کشور را داشتند چه دستوری داد! پادگان‌ها را ترک کنید که آن‌ها سلاح‌های خود را به عشایر و روستاییان دادند و بدون هیچ مقاومتی میهن ما از شمال و جنوب اشغال شد و به او دستور دادند به بندر بوشهر برود و پادشاه کشور را بدون محاکمه به جزیره موریس تبعید کردند.

سلیمانی افزود: پادشاه مملکت در زمان اشغال کجا یه اشغال‌گران اعتراض کرد و زمانی که اشغالگران به خیابان‌ها می‌آمدند و آن فجایع را بر نوامیس ما آوردند پادشاه کجا بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی پاسخی به دخالت‌های استعمار پیر انگلیس و دخالت‌های آمریکا در کشور ما بود این ملت و مردم و عشایر لرستان از اولین کسانی بودند که با رضا شاه وارد نبرد نظامی شدند و هیچگاه حکومت پهلوی را به رسمیت نشناخت و در مقابل آن شهید داد و به دلیل سیاست‌های مزدورانه پهلوی فهرست این شهدا در دست نیست و الا شهدای عشایر لرستان در مقابله با حکومت پهلوی ده ها هزار نفر است و در استان‌های مختلف این تاریخ شنیدنی و خواندنی است.

وی افزود: جهادگران تبیین رسالت سنگینی دارند که این تاریخ را برای نسل جوان بازگو کنند که دشمنان را به خوبی بشناسند و فریب نخورند.

سلیمانی تصریح کرد: امروز رسانه‌های وابسته در زباله‌دان تاریخ می‌گردند که افراد خائن را پیدا و آن‌ها را تکریم و به جوانان ما به عنوان خادمان ملت معرفی کرده و جای جلاد و شهید را جابجا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) به میدان آمدند و پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگی در منطقه بود.

وی بیان کرد: انقلاب‌های روسیه و فرانسه در مقابل انقلاب اسلامی ناچیز بوده که سرآغاز یک دوره جدید در تاریخ بشریت است و با تحول رونسانس در اروپا و ... متفاوت است.

سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی در مقایسه‌ای می‌تواند اینگونه باشد که سرآغاز یک دوره جدید بود، اینکه در دفاع مقدس تمام دنیا در مقابل ما ایستادگی کردند ملت با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا یک صدا به مبازره با استکبار جهانی آمد و ایستادگی و فرزندان خود را تقدیم کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم و عشایر لرستان در دوره تثبیت انقلاب اسلامی و در مقابله با تهاجمات پیش قراول بودند و در هشت سال دفاع مقدس در لشکر ۸۴ و ابوالفضل(ع) و سایر یگان‌های استان در مقابل تجزیه‌طلبان و ... به میدان آمدند و تاریخی ساختند که در دوره‌ای که متفقین به کشور حمله کردند و پادشاه تسلیم شد و این دوره که فرزندان آن آمدند و نگذاشتند یک سانتی‌متر از خاک میهن جدا شود گاهی برای تصرف یک تپه صدها شهید می‌دادند، این میهن پرستی ستایش برانگیز فرزندان این ملت در سایه مدیریت حکیمانه امام است که در مقابل تجاوز رژیم بعثی فرمودند دزدی آمده و سنگی انداخته و ملت ما چنان سیلی بر آن می‌زنند، که این موضوع را ملت ایران به منصه ظهور رساند.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی می‌خواهند فرقه رجبی که در کنار صدام متجاوز قرار گرفت و با ملت ایران و عراق وارد جنگ‌ شد را به‌عنوان میهن پرست معرفی کنند، بدون تردید میهن پرستان واقعی شهدای شما و شهدای عشایر، عشایر و عشایر لرستان هستند که در مقابل چنگیز مغول ایستادند و در مقابل تیمور لنگ ایستادند و عثمانی‌ها را در رومشکان شکست داده و در مقابل رضاخان وارد جنگ‌ شده و زیر سلطه نرفت و با صدام وارد جنگ‌ شد.

سلیمانی ادامه داد: خانواده دارای چند شهید در لرستان زیاد داریم و باید با جهاد تبیین جوانان و نوجوانان را با این مسایل آشنا کنیم که فریب رسانه‌های صهیونیستی را نخورند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر بخواهیم خیانت‌های آمریکا را بشماریم برای پایین آوردن ارزش پول ملی، تحریم دارویی، نگهداری سرمایه‌های ما در بانک‌ها، همکاری با متجاوزگران به ما در دفاع مقدس و ... را باید شمرد که اگر اینها خیانت به ملت ایران نیست پس چیست؟

وی تصریح کرد: کنگره شهدای لرستان به‌عنوان رویداد فرهنگی در استان یکی از فرصت‌هایی است که این درون مایه انقلاب اسلامی را بیشتر بررسی کنیم.

سلیمانی افزود: امروز مردم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را شکستند، ساکنین سرزمین‌های اشغالی ویژگی‌های یک سرزمین را ندارند و آنجا را اشغال کردند و فقط یک عامل امنیت آنها را در این سرزمین نگه داشته بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این پیروزی بزرگ درسی است که مقاومت از انقلاب اسلامی گرفته که توانست اثبات کند با دست خالی و به تنهایی می‌توان در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاد.

وی با اشاره به اینکه ما قله‌های پیشرفت و ترقی و نصرت را فتح خواهیم کرد و پرچم ایران اسلامی را بر قله به اهتزاز در خواهیم آورد بیان کرد: شیعه و سنی، عرب و فارس، لر و بختیاری، کرد و بلوچ و ... همه درکنار هم به عنوان ید واحده یک‌دل و یک صدا به سمت فتح قله‌های توسعه و پیشرفت در حرکت هستیم.

سلیمانی تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت موتور محرک ایران در فتح قله‌های پیشرفت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس