.

ارتش رژیم صهیونیستی همانند روزهای گذشته بار دیگر تأکید کرد که ادله محکمی درباره نقش‌آفرینی ایران در عملیات طوفان‌الاقصی ندارد.

به گزارش مشرق، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد تل‌آویو ادله مستحکمی درباره نقش‌آفرینی ایران در عملیات طوفان الاقصی در اختیار ندارد.

«نیو دینار»، یکی از سخنگوهای ارتش رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری مجازی گفت: «ما هیچ ادله و هیچ شواهد اطلاعاتی از دخالت ایران در این رخداد نداریم.»

روز گذشته نیز یک سخنگوی دیگر ارتش رژیم اشغالگر در موضعی مشابه تأکید کرده بود شواهدی از نقش‌آفرینی ایران در این عملیات وجود ندارد.

«دانیل هاگاری»، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به گاردین گفت: «ایران یک بازیگر مهم است اما ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آیا نقشی در برنامه‌ریزی یا آموزش [برای انجام عملیات طوفان الاقصی] داشته است یا خیر.»

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه در گزارشی مدعی شده بود مقام‌های جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری نشست‌های دو جانبه‌ای با مقام‌های حماس در بیروت کرده‌اند.

این روزنامه نوشته بود که دست‌کم یکی از این ۲ دیدار که در بیروت برگزار شده بود توسط رسانه‌های رسمی ایران گزارش شده بودند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با وجود این شواهدی درباره اینکه در آن جلسات درباره عملیات طوفان الاقصی صحبت شده بود ارائه نکرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (۱۸ مهر) اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، ۸۳۰ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند. بیش از چهار هزار نفر نیز در غزه و ۱۰۰ نفر نیز در کرانه باختری مجروح شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرد که تاکنون ۱۶۸ ساختمان در حملات جنگنده‌های اشغالگران به طور کامل منهدم شده است که شامل هزار و نه واحد مسکونی می‌شود. همچنین ۱۲۶۳۰ واحد مسکونی نیز متحمل خسارات جزئی شده است تا جایی که ۵۶۰ واحد از آن‌ها غیر قابل سکونت است.

حماس نیز اطلاع ایران از عملیات طوفان‌الاقصی را رد کرده است. «علی برکه» رئیس اداره روابط ملی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت به ایران پیش از عملیات بی‌سابقه شنبه هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، اطلاع داده نشده بود.

به نوشته «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، وی اظهار داشت: برای همه از جمله ایران غافلگیرانه بود. به آن‌ها اطلاع ندادیم که عملیاتی در سحرگاه هفتم اکتبر رخ خواهد داد. بعد از آغاز عملیات، ایران را مطلع کردیم.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم امروز سه‌شنبه تاکید کرد عملیات طوفان الاقصی از تصمیم تا اجرا، عملیاتی فلسطینی است.

مضاف بر این، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اعلام حمایت از عملیات حماس بر عدم نقش‌آفرینی تهران در این عملیات تأکید کرده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه در واکنش به تحولات فلسطین اشغالی گفته بود: «عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکارناپذیر خود و واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه، تحریک‌آمیز و آتش افروزانه صهیونیست‌ها بویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر افراطی و ماجراجوی رژیم غاصب صهیونیستی است.»

وی حق ذاتی ملت مظلوم فلسطین در دفاع از نفس، سرزمین و مقدسات خویش در مقابل اشغال، تجاوز، تعدی روزمره و تروریسم سازمان یافته رژیم صهیونیستی، بر اساس همه موازین شناخته شده بین‌المللی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل را حقی طبیعی و مشروع خواند.

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین در دفاع از خود در برابر جنایات ۷۵ ساله غاصبان سرزمین فلسطین، مسؤولیت تداوم و گسترش کشتار و خشونت علیه فلسطینی‌ها را بر عهده رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان شناخته شده این رژیم دانسته و کشورهای اسلامی را به حمایت از مسجدالاقصی و حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین فرامی‌خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    12 1
    تنها راه پیروزی بر اسرائیل حمله متفق دول اسلامی وملت اسلام و ارتش و نیروهای مردمی بر خانه عنکبوت است واز نفس انداختن اسرائیل با جنگی طولانی مدت ونفس گیر ومستمر است ، نقطه ضعف اسرائیل زود از نفس افتادنش است چون اسرائیل نیروی نظامی کمی به لحاظ تعداد دارد و نفس ندارد و پیچ ومهره های ارتشش هم باز شده و متلاشی وغیر متحد است با طولانی شدن جنگ اسرائیل از نفس می افتد و بعد شکار کردنش راحت می شود. جنگ را باید طولانی ومستمر کرد تا اسرائیل از نفس بیوفتد. با طولانی شدن جنگ و استمرار جنگ اسرائیل از نفس می افتد. با جنگهای مقطعی ۶ روزه و ۳۳ روزه اسرائیل از بین نمی رود جنگ را باید طولانی ومستمر کرد تا اسرائیل از نفس بیوفتد. این فرصت پیش آمده برای نابودی اسرائیل هر صد سال یک بار هم پیش نمی آید ونباید این فرصت نابودی اسرائیل را سوزاند.
    • US ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      0 0
      جناب رسایی و مقتدی صدر رو اعزام کنید،
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما جانفدایان راه اسلام و انقلاب، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    اینهمه رد کردن اونها و آمریکا و اینور ما کاری نکردیم یکم داستان مشکوک کرده است نکنه معامله ضدن مردم غزه ؟
  • رضا IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    خدا را شكر اسرائيل از ايران مي ترسد اين قدرت موشكي ايران است كه اسرائيل دخالت ايران را رد مي كند
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    تنها راه پیروزی بر اسرائیل حمله متفق دول اسلامی وملت اسلام و ارتش و نیروهای مردمی خود جوش کشورهای اسلامی بر خانه عنکبوت است واز نفس انداختن اسرائیل با جنگی طولانی مدت ونفس گیر ومستمر ، نقطه ضعف اسرائیل زود از نفس افتادنش است چون اسرائیل نیروی نظامی کمی به لحاظ تعداد دارد و نفس برای جنگ طولانی ندارد و پیچ ومهره های ارتشش هم باز شده و متلاشی وغیر متحد است درجه داران وسربازان ارتش اسرائیل مثل زمان شاه خائن از مافوقشان وارتش تمکین وفرمانبرداری نمی کنند ومحل خدمتشان را ترک کرده اند‌ اسرائیل دارد به مردم سلاح می دهد تا از خودشان دفاع کنند این یعنی اسرائیل ارتش ندارد، با طولانی شدن جنگ اسرائیل از نفس می افتد و بعد شکار کردنش راحت می شود. جنگ را باید طولانی ومستمر کرد تا اسرائیل از نفس بیوفتد. با طولانی شدن جنگ و استمرار جنگ اسرائیل از نفس می افتد. با جنگهای مقطعی ۶ روزه و۲۲ روزه و ۳۳ روزه اسرائیل از بین نمی رود جنگ را باید طولانی ومستمر کرد حداقل ۶ ماه تا یکسال به صورت مستمر دول اسلامی و نیروهای مردمی خود جوش واتش به اختیار مردمی جهان اسلام وجبهه مقاومت مستمر با اسرائیل بجنگند تا اسرائیل از نفس بیوفتد ، تنها گروگانی که اسرائیل در دست دارد باریکه غزه است که مردم غزه برای رهایی کامل از اسارت وریشه کنی غده سرطانی صبر وتحمل این سختی وجنگ چند ماهه را دارند تا برای همیشه از اسارت وعذاب وشکنجه اسرائیل خلاص شوند . این فرصت پیش آمده برای نابودی اسرائیل هر صد سال یک بار هم پیش نمی آید ونباید این فرصت نابودی اسرائیل را سوزاند. دول اسلامی وملت اسلام از آمریکا شیطان بزرگ هم اصلا نترسند کوسه های امریکایی به هیچ عنوان در این جنگ دول اسلامی وملت اسلام با اسرائیل مداخله نظامی مستقیم نمی کند و فقط مثل اوکراین سلاح‌های تسکینی به اسرائیل خواهد داد که باز هم این سلاحها ی تسکینی از نابودی اسرائیل جلوگیری نخواهد کرد.و قطعا پیروزی نهایی به اراده خداوند نصیب دول اسلامی و امت جهان اسلام خواهد شد. انشا ا‌‌‌‌...
  • پرهام IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    تنها دلیل رد کردن دخالت ایران این است که در صورت تایید دخالت ایران باید به ایران پاسخ بدهند که تواناییش رو ندارند قبل از سمت غزه یه ترقه هم میومد میگفتن کار ایرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس