کد خبر 1535325
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
درب منازل پلاک کوبی‌ هوشمند می‌شود

مدیر عامل پُست کشور به نصب تابلوهای متعدد بر درب منازل مردم اشاره کرد و گفت: گاهی تعدد این تابلوها، درب منازل را به تابلو اعلانات شبیه می‌کند و معتقدم باید این تابلوها تجمیع شوند و امیدوارم با پلاک‌کوبی هوشمند این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش مشرق، محمود لیائی ظهر امروز با حضور در ساختمان شهرداری رشت و در دیدار با شهردار و رئیس شورای این شهر با قدردانی از تعاملات مجموعه مدیریت شهری با پُست اظهار کرد: در برخی از کشورهای توسعه یافته پست بخشی از حوزه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که شهروندان در کنار نیازهایی همچون آب و برق و غیره به خدمات پست نیز نیاز دارند، افزود: معتقدیم توجه به مقوله پست موجب توسعه یافتگی می‌شود و بسیاری از کشورهای توسعه یافته به نقش و استفاده مکرر از خدمات پُست اصرار دارند.

به گفته مدیر عامل پُست کشور، شعار اصلی ما این است که باید خدمات را به حدی برسانیم که به جای مراجعه مردم به پُست، پُست بابت موضوعات مختلف به مردم مراجعه کند و این امر کاهش هزینه انتقال و همچنین رفع مشکلاتی همچون ترافیک را به همراه دارد.

لیائی با اشاره به رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید میرزا کوچک جنگلی بیان کرد: یکی از دلایل حضور در استان انجام این مهم بود و انتظار داریم در پایانه‌های مسافربری دفاتر پستی راه‌اندازی و به مسافرین و همچنین شهروندان خدمات ارائه کند و این موضوع در شهر مشهد اجرایی و جزو تجارب خوب محسوب می‌شود.

وی به نصب تابلوهای متعدد بر درب منازل مردم اشاره کرد و افزود: گاهی تعدد این تابلوها، درب منازل را به تابلو اعلانات شبیه می‌کند و معتقدم باید این تابلوها تجمیع شوند و امیدوارم با پلاک‌کوبی هوشمند این مشکل برطرف می‌شود.

ارائه آموزش‌های حقوق شهروندی از طریق خدمات پُست

رئیس شورای شهر رشت نیز در این دیدار با تبریک هفته پُست اظهار کرد: مدیر عامل پُست گیلان الحق والانصاف جزو مدیران خلاق و خدمتگزار است و با حضور وی در این جایگاه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به نقش تاثیرگذار پُست در زندگی روزمره مردم افزود: پُست در دوران دفاع مقدس نیز حضور تاثیرگذاری داشت و بسیاری از مرسولات که برای منتقل شدن به واسطه شرایط جنگی با مشکلاتی مواجه بودند از طریق ماموران پُست به دست رزمندگان می‌رسید و حتی نامه‌هایی که توسط رزمندگان و خانواده‌های آنان به منطقه جنگی و بالعکس ارسال می‌شد به همت نیروهای پُست به دست افراد می‌رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، پُست در زندگی روزمره مردم نقش بسیار اساسی ایفا می‌کند، تصریح کرد: معتقدم می‌توانیم از ظرفیت‌های پُست برای آشناسازی شهروندان با حقوق شهروندی و همچنین ارائه آموزش‌هایی در راستای فرهنگ‌سازی پیرامون برخی از موضوعات از جمله تفکیک زباله از مبدا استفاده کنیم.

کارگرنیا با اشاره به اینکه‌ عدم آشنایی برخی از شهروندان با موضوع حقوق شهروندی به بروز برخی از اختلافات منجر می‌شود، بیان کرد: یکی از این موضوعات فرهنگ آپارتمان‌نشینی است و متاسفانه گاها شاهد هستیم به واسطه برخی از مباحث از جمله جای پارک و غیره در آپارتمان‌ها درگیری‌های شدیدی رخ می‌دهد.

به گفته وی، یقینا با آشناسازی شهروندان نسبت به حقوقشان و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به منظور رعایت حقوق دیگران بسیاری از این مشکلات مرتفع می‌شود و این مهم از طریق خدمات پُست امکان‌پذیر است.

همکاری مدیریت شهری رشت با پُست در راستای تسریع در ارائه خدمات به شهروندان
شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز بهره گیری از ظرفیت فراوان پُست به خوبی در بین مردم نهادینه نشده است، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان نیازهای متعدد روزانه مردم از طریق پُست انجام می‌شود.

رحیم شوقی با بیان اینکه امروزه بخش عظیمی از خریدهای مردم از طریق خدمات الکترونیک امکان‌پذیر شده است، افزود: در گذشته حتی برای پرداخت یک فیش آب و برق و غیره ناچار به طی مسافت و به واقع مسافرت درون شهری بودند اما امروزه از طریق خدمات الکترونیک این مهم امکان‌پذیر است و یقینا تمامی این اتفاقات با خلاقیت اداره پُست رقم خورده است.

وی با تاکید به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت با پُست همراه است، گفت: مدیر عامل پُست گیلان از مدیران محبوب و محجوب استان است و مجموعه مدیریت شهری رشت در اجرای طرح‌های پست با هدف تسریع در ارائه خدمات به شهروندان همکاری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    همین که کارت ملیمون هوشمند است کافی ست راضی بزحمت شما نیستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس