تلاش هند، نپال، کلمبیا و اوکراین برای خروج شهروندان خود از فلسطین اشغالی

در ادامه تلاش کشورها برای خروج شهروندان خود از فلسطین اشغالی در پی درگیری (رژیم) اسرائیل و حماس، هند، نپال، کلمبیا و اوکراین هم به دنبال خارج کردن اتباع خود از فلسطین اشغالی هستند.

به گزارش مشرق، آریندام باغچی سخنگوی وزارت خارجه هند پنجشنبه در یک کنفرانس خبری، اعلام کرد: یک هواپیمای چارتری قرار است عصر امروز (پنجشنبه) در تل آویو فرود بیاید و حدود ۲۳۰ شهروند هندی صبح فردا (جمعه) توسط این هواپیما به هند بازخواهند گشت.

وزارت خارجه نپال نیز با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از انتقال ۲۵۳ دانشجوی نپالی از فلسطین اشغالی خبر داد و نوشت که پرواز حامل این دانشجویان روز پنجشنبه از تل آویو به مقصد نپال به پرواز درآمده است.

کانتا ریزال سفیر نپال در فلسطین اشغالی، گفت: ۳ دانشجوی نپالی در جریان درگیری میان حماس و اسرائیل مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و یک دانشجو نیز مفقود شده است.

وی افزود: حدود ۲۰۰ نفر از حدود ۴ هزار و ۵۰۰ شهروند نپالی که به عنوان پرستار سالمندان در فلسطین اشغالی کار می‌کنند تاکنون در سفارت این کشور برای بازگشت فوری به نپال ثبت نام کرده‌اند.

وزارت خارجه کلمبیا هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روز پنجشنبه یک هواپیما حامل ۱۱۰ شهروند کلمبیایی تل آویو را ترک کرده است.

در این بیانیه آمده است: دولت کلمبیا به تلاش خود برای خروج اتباع باقی مانده این کشور از فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

همچنین اولک نیکولنکو یکی از سخنگویان وزارت خارجه اوکراین نیز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از یک هزار شهروند اوکراینی به دلیل لغو پروازها، برای خروج از فلسطین اشغالی از سفارت اوکراین درخواست کمک کرده‌اند و مقامات این کشور در حال آماده شدن برای اختصاص اولین پرواز چارتری در روز شنبه برای خروج عده‌ای از این افراد هستند.

وی افزود: پروازهای بیشتری در روزهای آتی برای خروج شهروندان اوکراین از فلسطین اشغالی سازماندهی خواهد شد.

پیش از این نیز بسیاری از کشورهای جهان از جمله مکزیک، اتریش، صربستان، آلمان و بلغارستان با اختصاص پروازهای چارتری برای خروج شهروندان خود از فلسطین اشغالی اقدام کرده‌اند.

وزارت خارجه مکزیک پیشتر اعلام کرد که ۱۳۵ شهروند این کشور توسط یک هواپیمای نظامی از فلسطین اشغالی به مکزیکوسیتی بازگردانده شدند.

کارل نهمر صدراعظم اتریش نیز خبر خروج شهروندان این کشور توسط یک هواپیمای ترابری نظامی از فلسطین اشغالی را اعلام کرده بود.

تارنمای خبری بالکان سایت هم از عجله کشورهای بالکان برای تخلیه شهروندان خود از اسرائیل جنگ‌زده خبر داده است.

وزارت خارجه آلمان نیز سه‌شنبه شب اعلام کرده بود که برلین اتباع خود را در روزهای پنجشنبه و جمعه از فلسطین اشغالی خارج خواهد کرد.

همچنین نیکلای دنکوف نخست وزیر بلغارستان نیز پیشتر از خروج اتباع این کشور از سرزمین‌های اشغالی خبر داد و گفت چنانچه هنوز کسی از شهروندان بلغار در آنجا (‌سرزمین‌های اشغالی‌) باشد، به خروج وی کمک خواهیم کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    4 0
    یعنی اشقیای جهان در یک جا دور هم جمع شده بودن
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    شهروندان آمریکا و اروپا در اسرائیل را خود اسرائیل می کشد و ناپدید می کند وبه گردن حماس می اندازد تا آمریکا واروپا را در مقابل حماس قرار دهد‌ . سران خائن آمریکا واروپا این موضوع را خوب می دانند ولی چون اسرائیل فرزند حرامزاده خودشان است غرورشان اجازه نمی دهد تا با اسرائیل برخورد کنند و به رو نمی آورند.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • حسنی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    تخلیه کنیداونجامال فلسطینی هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس